T.A.F. schreef:zelfs als je vrouw overleid, laat je gebruikelijk nog kinderen na.. en de laatste 5 jaar alleen is anders dan een heel leven alleen. wachtend op het einde.. of een leven moeten opbouwen... is ook een totaal anders perspectief.
je opmerking aangaande eigen wereldje is gewoon spottend, en grof.
waarom is iedereen zo achgoossie zielig voor een ECHTPAAR die elkaar allang hebben maar OH wat zielen ze kunnen geen kindje krijgen BOEIEN.. zij hebben iig ELKAAR wat rotten kinderen nou.. als je elkaar hebt en God kunt dienen heb je genoeg....
En dan heb je er ook nog die klagen dat ze niet zo goed kunnen leren... nou wat heb je eraan... geeft het je geluk.. nee... ze kunnen het krijgen van me als het kon...
ik word gewoon boos als mensen zo respectloos met MIJN verdriet omgaan...
voor mij is het een diepe jarenlange strijd en pijn... en mocht het gebeuren dat ik toch iemand vind is dat voor mij groter dan welk wonder ook..
een dode voor mijn neus opgewekt... of 1 miljard mensen gevoed van 1 broodje... iemand die de hele noorzee in champagne veranderd zouden voor mijn hart slechts leuke trucks zijn... maar een vrouw.. die mij, in al mijn onvolkomenheid kiest als juist diegene die zij voor de rest van haar leven bij zich wil DAT is pas een wonder.. en tegelijk ben ik bang dat juist DAT wonder nooit geschied...
ik ben nog NOOIT iemand tegengekomen die op mijn manier worstelde rondom relaties.. tuurlijk genoeg mensen die ook alleen waren of alleen kenden... maar niet op DEZE manier niet deze diepte.. niet dat het hun zoals bij mij verteerde tot op het diepst van hun wezen... dat het zo diep verbonen was met hun geloof en twijfel...
probeer dan ook niet de stellingen van hoe het bij anderen werkt op mij toe te passen... bid slechts dat ergens tenmidden van al die mensen een iemand loopt zoals ik... die zich hier WEL in herkend.
volgens mij wordt het toch serieus tijd dat jij eens even de boel gaat relativeren en een bezoek gaat brengen aan de psychiater, egocentrisch alsfof jij het grootste verdriet hebt en een ander niet ...
en wat een verdriet doe je mensen aan die graag een kind zouden willen ontvangen maar waarbij het niet mocht gebeuren ! hoe respectloos is dat , je doet net alsof dat geen verdriet is voor ze , ze hebben elkaar immers beweer jij !
en dan je opmerking over dat leren niet gelukkig maakt.. ik heb zelf een kind wat ADHD heeft en Autisme, en dat door kruist aardig zijn levenspatroon en blokkeert dus ook zijn mogelijkheid om te leren en erkenning te krijgen in de maatschappij daar worstelt hij mee, waarom hij anders is en waarom zijn handicap hem niet sociaal handig maakt ..
zo wie zo boeien kinderen je niet, ze kunnen rotten zeg je ..
als jij zo onrespecvol omgaat met mensen, hun gevoelens en je zelf egocentrisch opstelt zal het je niet lukken om je liefde te vinden !
Liefde is met elkaar delen, elkaar dragen bij pijn en verdriet, elkaar aanvullen en verrijken , elkaar een spiegel voorhouden en samen genieten , er zijn voor elkaar of samen er zijn voor anderen en jezelf wegcijferen voor je echtgenoot of anderen. Samen genieten van kleine dingen en wonderen als een kind wat je geschonken is , of het nou gezond is of niet !
heb je ooit liefde gehad ? en kan je wel liefde geven aan mensen , leer eerst maar eens wat houden van is zodat je dat kan delen en je daardoor ook kan ontvangen ...
Ik meen het zoek eens hulp ...
en als jij je op deze manier blijft opstellen naar de buitenwereld toe zie ik je ook niet snel vrienden maken want je stelt je niet open en weert alleen maar af , hoe oud ben je als ik vragen mag ?