Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 27 okt 2011 21:44

NdW, ah die foto was ik alweer vergeten, ik vind dat zo'n aparte houding. Hier een keer geprobeerd, resultaat was een boos gebrul. Voor een andere houding gekozen (laid back madonna heette het geloof ik).

Lammetje, ik hoop voor je dat je nog een poos door kunt voeden zo!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2011 11:12

Jullie hadden toch een wondermiddel tegen spruw?

Vriendin had antibiotica gekregen ivm borstontsteking en nu hebben zij en kindje spruw. Ze heeft iets voor het mannetje gehad voor 7 dagen, lijkt ons erg weinig. Toen dacht ik ineens aan iets wat hier wel es werd genoemd...
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 okt 2011 11:34

Gentiaan Violet bedoel je denk ik en dat hielp hier goed (spul van de dokter heeft 2 keer niks gedaan)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2011 11:53

Kan ze dat bij drogist halen? Of apotheek?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 okt 2011 12:03

Nee moet je via internet bestellen www.eurolacwinkel.nl

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 okt 2011 14:17

Oh ik hoop zo dat we het hier niet gaan krijgen nu zoonlief aan de ab-kuur en pufjes zit 8-[ ben er best wel bang voor, vanavond de laatste dosering kuur en dan alleen de pufjes nog, al heb ik niet het idee dat het werkt :-k
In elk geval nog steeds niet volledig over op de fles, ik kan die omschakeling niet maken en zoals het nu gaat gaat het eigenlijk ook gewoon goed! Gelukkig. 1 tot2 flesjes op een dag, de rest bv.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2011 19:21

2 van mijn kids hebben ook gepuft, op aanraden van de huisarts flink gepuft en nu hebben ze nergens last meer van

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 nov 2011 12:58

Hier gaat het niet zo lekker :(

Weet niet zo goed wat ik moet doen, denk dat ik zo maar even een lactatiekundige bel...
Meneer komt sinds kort 3(!) keer per nacht. Aangezien m'n nachten toch al gebroken waren hou je dat eventjes nog wel vol... maar 't begint echt enorm op te breken. M'n weerstand is dramatisch laag (poos gehoest, nu 2 weken weg en nu ontzettend verkouden (ben bang voorhoofdsholteontsteking..)) en m'n energie gewoon op.
Ook voor m'n man begint dat gespook 's nachts erg vervelend te worden.
Daarnaast is ook de spruw wéér terug. Ging super snel weg met Daktarin, maar d'r zit weer een klein wit laagje in z'n wangen.

Stoppen met borstvoeding wil ik niet, maar wat dan wel? :-k

Hij is 5,5 mnd maar extra bijvoeding geven durf ik nog niet goed... Of kan dat niet zo veel kwaad?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 nov 2011 13:10

Jannoek, wat vervelend die gebroken nachten zo (helaas heel herkenbaar ook). Zou t kunnen dat je bijv ongesteld wordt en dat hij daardoor vaker komt? Dit kan namelijk een dip in de productie geven. Kan hij om andere redenen wakker worden (koud, warm, volle luier etc)? Als je denkt dat hij overdag te kort komt, kun je hem misschien een paar keer extra aanleggen.
Of meer bijvoeding kan helpen is maar de vraag. Het kan op zich honger stillen (als hij al goed bijvoeding eet), maar het kan ook wel wezen dat hij gevoelig is voor bepaalde dingen en dan juist door bijvoeding wakker wordt. Er zijn wel manieren om pap te maken van borstvoeding (bijv met brood, maar daar is ie te jong voor lijkt me), misschien dat dat een optie is voor 's avonds.
Zijn er nog manieren om het voor jezelf makkelijker te maken? Slaapt hij nog bij jullie? Voeden met het licht uit wordt je misschien minder wakker van (als je dat al niet doet). Je verwachting over de nacht bijstellen, geen klok kijken, daar heb je misschien ook wat aan. Slik je zelf vitamines? Dat kan je ook helpen om je beter te voelen.
Wb spruw: mag je die daktarin weer gebruiken voor hem? Dan zou ik dat gewoon doen, of anders gentiaan violet bestellen? Heb je zelf ook spruw?

Nu ja, een heel verhaal, misschien kun je er wat mee.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2011 13:15

Bij mijn oudste mochten we met 4 maanden fruithapje bij gaan geven, bij de kids die daarna kwamen 'mocht' het pas met 6 maanden maar mijn man kreeg vroegah al met 6 weken liga met sinaasappelsap!

Wil je niet stoppen met bv omdat je het jezelf hebt opgelegd een bepaalde tijd te voeden? Je moet ook om jezelf denken! Weet wel dat ik pas echt opknapte nadat ik met de BV stopte omdat dat zoveel energie vrat. En zodra ik met bv stopte kwamen ze 's nachts ook niet meer.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 01 nov 2011 13:23

Denk je dat je nog genoeg voeding hebt 's avonds? Hoe verder de dag vordert hoe minder voeding vaak. Misschien helpt het om 's avonds één keer een fles te geven, voor het slapen. Zodat hij daarop de hele nacht door kan gaan?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 nov 2011 13:36

Jannoek.. moeilijk is dat he.. hier komt Manoël ook nog zeker 2 keer per nacht.. als het niet 3 keer is.. en dan heb je de andere kinderen ook nog (waar Tobias dan gelukkig heen gaat) vermoeiend is het.. maar ik moet zeggen ik raak er inmiddels aan gewend :wink: 8-[

ik denk dat je met 5,5 maand wel kunt beginnen met bijvoeding.. maar het is niet een wondermiddel ofzo :wink: ik bedoel manoël krijgt ook veel bijvoeding, maar komt 's nachts nog..

wat parkiet ook zegt: zou je misschien ongesteld worden? dan is je productie vaak minder en dan gaat je kind meer drinken om het op te krikken

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 nov 2011 13:50

@ Jannoek: pittig zeg, ik kan me herinneren dat ik rond die tijd af ben gaan bouwen en een tijd gemengd ben gaan geven + bijvoeding, omdat ik het niet meer trok. Maar kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt. Bijvoeding geven hielp hier wel.
Recent zijn er trouwens ook wel studies verschenen las ik in een vakblad die ik ivm mijn werk krijg, waarin weer teruggekomen wordt op 6 maanden alleen maar borstvoeding, zonder bijvoeding. Dus je hebt best kans dat over een tijd weer andere dingen over bijvoeding door het CB worden geadviseerd. Voorzichtig starten kan mi geen kwaad en is het proberen waard, maar verwacht er idd zoals parkiet zegt niet alles van.

Wat betreft die spruw, ik zou gewoon daktaringel gebruiken, dat mag hij ip hebben met 5,5 maand. Sterkte!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2011 14:25

Jannoek: als je denkt dat hij echt honger heeft snachts, zal ik hem savonds wat rijstebloem/biobim proberen door de fles ? Of bijvoeden, maar als je dat overdag geeft wordt hij daar savonds volgens mij niet echt meer 'voller' van zodat hij snachts doorslaapt.

Als hij echt weinig drinkt snachts zal het zn ritme zijn, dat doorbreken is erg moeilijk. Even laten liggen met een speentje of duim proberen? Maar ik vermoed dat je dat allemaal al gedaan hebt. Sterkte, want gebroken nachten breken je op, vooral als je ook nog moet werken...

overigens mag je best bijvoeden hoor, tussen de 4 en 6 maanden mag je echt wel beginnen als je kind daaraan toe is. Ook al geef je bv. Bij de oudste met 4 maanden meteen begonnen, die was daar ook echt aan toe en at vrij snel hele borden weg. De tweede had er totaal geen interesse in en begon met bijna 6 maanden pas te eten. Nu denk ik dat ik al wel kan beginnen als het aan meneertje ligt :-oo maar hij moet nog even een maandje geduld hebben.

Spruw: geen ervaring mee nog, hopelijk krijg je het snel weer weg!

Wat wij overigens nu doen, savonds een flesje kunstvoeding. Mn productie is gewoon niet genoeg en op het flesje gaat hij om half 9 slapen tot vanmorgen 5. Maar ook dat hielp bij de oudste niet hoor! Die kwam ook minimaal 2 keer.
En wat anderen zeggen, je menstruatie kan opgang komen, dat was bij mij ook rond 6 maanden voor het eerst weer.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 nov 2011 15:51

Hm, lastig Jannoek.
Hier sinds een paar dagen gelukkig maar 1 keer op een nacht. (om 04u)
Maar toen er tandjes kwamen, kwam ze ook 3 keer op een nacht.
Zou dat t bij hem kunnen zijn?

Ik ben met 5,5 maand begonnen met fruit. Maar dat is hier nog geen succes.

Terug naar “Archief”