Ben jij ook uit God geboren?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Pasker » 15 okt 2011 16:56

Een "geloof" hebben is mooi natuurlijk en ons geloof testen is helemaal mooi. Lezen we dan de volgende verzen, hoe kom jij dan uit die test?

1Jo 5:1 Een ieder, die gelooft, dat Jezus de Christus is, is uit God geboren; en ieder, die Hem liefheeft, die deed geboren worden, heeft ook degene lief, die uit Hem geboren is.
1Jo 5:4 want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft; ons geloof.
1Jo 5:18 Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij, die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem.

Deze laatste is een hele mooie; Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt;

Want wanneer wij wéten dat we uit God geboren zijn wéten wij ook dat wij niet zondigen.
Het gaat dan niet meer over "geloven" maar over "weten" en "weten" geeft zekerheid.

mohamed

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2011 17:14

Wat is liefhebben?

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Pasker » 15 okt 2011 23:00

mohamed schreef:Wat is liefhebben?


Daar zijn verschillende meningen over maar dat lijkt mij niet belangrijk zolang wij voor ons zelf maar weten dat we uit God geboren zijn.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor JHM » 16 okt 2011 08:09

Waren de apostelen uit God geboren?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Pasker » 16 okt 2011 09:36

JHM schreef:Waren de apostelen uit God geboren?

Dat is natuurlijk wel erg meelevend maar is het niet belangrijker om eerst voor je zelf te weten of je uit God geboren bent?

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor JHM » 16 okt 2011 16:11

Pasker schreef:Dat is natuurlijk wel erg meelevend maar is het niet belangrijker om eerst voor je zelf te weten of je uit God geboren bent?


Pasker wil je mijn vraag met Ja of Nee beantwoorden. Ik stel mijn vraag opnieuw: waren de apostelen uit God geboren?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Pasker » 16 okt 2011 16:58

JHM schreef:quote="Pasker"]Dat is natuurlijk wel erg meelevend maar is het niet belangrijker om eerst voor je zelf te weten of je uit God geboren bent?/quote]

Pasker wil je mijn vraag met Ja of Nee beantwoorden. Ik stel mijn vraag opnieuw: waren de apostelen uit God geboren?

Zeer waarschijnlijk zal er dan op mijn antwoord een tweede vraag komen maar dan dwalen we natuurlijk af van deze discussie met de vraag:Ben jij ook uit God geboren?
Het zou dus wel zo meelevend zijn als je eerst mijn vraag zou beantwoorden.

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor marcel081276 » 16 okt 2011 17:56

iedereen is uit god geboren, waar zou je anders uit geboren zijn, aliens, de duivel of zoiets?
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor meribel » 16 okt 2011 18:27

@paskar, waarom zouden we dan afdwalen en waarom zou er dan een tweede vraag komen.
afijn, daar komen we pas achter als jij JHM beantwoord..ik ben ook benieuwd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Mortlach » 16 okt 2011 19:13

marcel081276 schreef:iedereen is uit god geboren, waar zou je anders uit geboren zijn, aliens, de duivel of zoiets?


Nou, als papa en mama heel erg van elkaar houden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor JHM » 16 okt 2011 19:30

JHM schreef:Pasker wil je mijn vraag met Ja of Nee beantwoorden. Ik stel mijn vraag opnieuw: waren de apostelen uit God geboren?


Pasker schreef:Zeer waarschijnlijk zal er dan op mijn antwoord een tweede vraag komen maar dan dwalen we natuurlijk af van deze discussie met de vraag:Ben jij ook uit God geboren?
Het zou dus wel zo meelevend zijn als je eerst mijn vraag zou beantwoorden.


Ja Pasker, ik voel mij een kind van God. Wil jij dan nu zo vriendelijk zijn mijn vraag te beantwoorden? Mijn vraag is namelijk gerelateerd aan het topic.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor mohamed » 16 okt 2011 20:54

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
13 Die niet uit den bloede, noch uit de wil des vleses, noch uit de wil des mans, maar uit God geboren zijn.

HarmenV
Mineur
Mineur
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 okt 2006 18:20
Locatie: Genemuiden

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor HarmenV » 16 okt 2011 21:32

De apostelen waren uit God geboren, maar zij zondigden wel degelijk. Dus blijkbaar is het niet zo dat uit God geborenen niet meer zondigen. Rest de vraag wat er dan wel wordt bedoeld met de zinsnede 'Wij weten dat een ieder die uit God geboren is niet zondigt'. Misschien wordt hier met 'zondigen' bedoeld 'in zonde leven'?

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Pasker » 16 okt 2011 23:50

JHM schreef:quote="JHM"]Pasker wil je mijn vraag met Ja of Nee beantwoorden. Ik stel mijn vraag opnieuw: waren de apostelen uit God geboren?/quote]

quote="Pasker"]Zeer waarschijnlijk zal er dan op mijn antwoord een tweede vraag komen maar dan dwalen we natuurlijk af van deze discussie met de vraag:Ben jij ook uit God geboren?
Het zou dus wel zo meelevend zijn als je eerst mijn vraag zou beantwoorden./quote]

Ja Pasker, ik voel mij een kind van God. Wil jij dan nu zo vriendelijk zijn mijn vraag te beantwoorden? Mijn vraag is namelijk gerelateerd aan het topic.

Het lijkt mij dat de apostelen zich ook "kinderen van God" voelden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Ben jij ook uit God geboren?

Berichtdoor Pasker » 16 okt 2011 23:53

Pippin schreef:De apostelen waren uit God geboren, maar zij zondigden wel degelijk. Dus blijkbaar is het niet zo dat uit God geborenen niet meer zondigen.

Hoe en waar aan weet jij dan dat de apostelen uit God geboren zijn? Of, gebruik jij een andere maatstaf dan 1 Johannes?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten