Ik wil afvallen, ik wil alleen niet dieten.
ik heb dingen altijd op mijn eigen weg gedaan en ze werken.
Ik heb bepaalde dingen uit mijn voedingspatroon vervangen voor anderen.
zoals bijvoorbeeld dat ik me aangewend heb om soms te koken... (niet elke dag.. dan deed ik het gewoon niet)
ijsthee en melk (dat ik teveel dronk) te vervangen voor light-frisdrank.
en de meest callorierijke snacks te schrappen.
Ik weet ook dat de beste manier voor mij om nu af te vallen zou zijn : werk vinden, want beweging is VEEL effectiever voor mij dan dieten. (altijd zo geweest) Ook weet ik dat elke dag koken een hoop zou schelen, maar das iets wat duurder dan kant en klaar is en niet elke dag kan met mijn budget.
(los daarvan is koken voor 1 persoon alleen gewoon niet leuk)
Ipv het al te strikte ELKE dag koken, kook ik nu minimaal eens in de 4 dagen, kan daarvan eens in de 3 dagen maken.. in DIE lijn zoek ik tips.. kleine veranderingen.. PATROONveranderingen.
Dan aangaande de snacks :
ik ga zelden tot nooit naar de snackbar.. van dat soort snacks houd ik niet eens en veel te duur.
onder een snack versta ik ALLE tussendoortjes.
een appel kan dus OOK een snack zijn.
bvb aan snaaivoer vandaag op een krentenbol met kaas, ipv een boterham.
zonder boter overigens.. eet vrijwel geen boter op brood.
De tips die ik vraag zijn dan ook vooral om de trek te verminderen, tips als : eet eens wat later je avondeten, en eet gewoon eens een extra boterham.. daar heb ik wat aan;)
Maar ook om betere alternatieven voor snacks te vinden... wat kan ik wegsnaaien bvb op die momenten dat ik normaal een zak chips zou wegsnaaien..

En nee ws zal ik niet ALLE snacks altijd schappen.. maar wel vervangen voor betere alternatieven.
Dat gedoe met thee.. mooi niet dus.. ik zei al ben een natnek.. en ik drink wel paar koppen koppie en thee per dag zonder suiker of melk, overigens.. maar dat kan ik niet snel genoeg weggieten om aan de 3 liter die ik per dag drink te komen;) 2 liter thee drink je niet zo makkelijk weg.
Wel eens geprobeerd maar vervolgens had ik dus koppijn omdat ik dan nog maar 1-1.5 liter per dag dronk.
en das gewoon te weinig.
verder klopt het inderdaad wat de laatste poster zegt : kleine porties kopen is duur, inderdaad ALS ik een HELE GROTE pan spagettie kook, kan ik die beter en verser maken dan een bak kant en klaar.. maar dan heb ik wel meteen zoveel dat ik daar 2 weken van kan eten... dan komt dat je neus echt wel uit.. en invriezen doe ik wel eens.. maar dan nog.. vriesruimte is ook niet ongelimiteerd;)
Nog een opmerking : voedsingspatroon doorgelicht, suikerconsumptie is erg laag, wel consumeer ik veel vetten, melkproducten houd ik veel van, net als vis, en dergelijke.. vooral goede vetten dus.. maar mijn KJ inname word daar wel mee verhoogd.
Verder eet ik te weinig rood vlees, ik grijp snel naar kip of rundergehakt.. (prijs he) maar vaker een biefstuk zou beter zijn... welke rood vlees soorten zijn even gezond maar minder dur als biefstuk?
want daar zou ruimte te winnen zijn.