Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 27 sep 2011 21:27

Vervelend he, dat lekken. Ik moest in het begin met elke voeding nieuwe compressen pakken. Inderdaad maar niet meer nakolven NdW, dat is alleen maar productie-verhogend (en als het te veel blijft, op borstvoeding.com staat iets over teveel melk, daar staan ook tips over hoe je hiermee om kunt gaan).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 sep 2011 09:05

aaarggg nu gaat het goed met S. gaat het met mij minder... :cry: :cry: Weinig eetlust etc.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 sep 2011 09:28

is een witte tong dan altijd spruw? Hier ook een witte tong, maar volgens mij geen spruw. Geen idee hoe dat eruit ziet, gelukkig nog nooit gehad.
Ik lek ook een heel klein beetje als mn borsten vol zitten, maar meestal kolf ik er dan 1 leeg en voed ik de ander 2 keer achter elkaar zodat ik daarna weer om en om kan geven zonder dat de ene meteen begint te lekken.

Sterkte Evelien! Ik herken het wel, weinig eetlust. En de kraamverzorgster maar roepen dat ik meer moest eten. Heb ik niet gedaan, als ik geen trek heb hoef ik ook niks. Bv heeft er niks onder te lijden gehad in elk geval.

HIer een verkouden jochie, zo zielig! Hij heeft er nu al een maand last van en met vlagen echt heel erg zodat hij bijna niet normaal rustig kan drinken. Echt frustrerend voor hem (en soms voor mij ook :wink: ) maar hij is in maanden wel bijna het dubbele van zn geboortegewicht :o

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 sep 2011 10:47

NdW schreef:Maarja, ik geniet er ontzettend van als ons meisje na de voeding met een heerlijke melksnoet ligt na te genieten.

jah, mooi is dat he :8>
hier is de productie ook flink op peil. de ene keer wil ze beide kanten, de andere keer maar één. en als ze begint met drinken dan 'klotst' het zo naar binnen. en ze verslikt zich geregeld. Gelukkig is ze er erg tevreden op! maar dat aanhappen..oeioei, dat blijft pijnlijk...

dat lekken vind ik ook erg irritant.. gelukkig gaan we straks de winter in, dan vallen die zoogcompressen niet zo erg op onder je kleding.. :oops:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 sep 2011 11:56

Vervelend de spruw!

Geniet er lekker van meiden!

@vpk De natusan pads gebruikte ik altijd die zie je niet onder kleding zijn 3 euro voor 30 stuks volgens mij.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 sep 2011 13:09

Ik heb gelukkig nooit gelekt.
Alleen in t begin een druppel bij spontane tsr.

Ze drinkt uit een fles! Heb een Avent gekocht, die heeft een brede speen,
En die pakt ze dus wel. :D

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 sep 2011 13:17

Dat is fijn AG!
Ik ga binnenkort maar weer eens de moed opvatten om te oefenen. Ik vind het altijd lastig om een goed oefenenmoment te vinden met bv op verzoek. Voor ik het doorheb heb ik haar alweer aan de borst, dat gaat toch zoveel makkelijker :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 sep 2011 19:10

@Evelien: slik je nog wel zwangerschapsvitamines oid? Ik had na de bevallingen ook erg weinig eetlust, maar merkte na verloop van tijd dat dat icm bv echt teveel vroeg. Toen ik weer vitamines ging slikken ging het een stuk beter.
Sterkte in ieder geval, ik hoop dat je snel weer lekkerder in je vel zit!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 sep 2011 10:32

@NdW: dat is zeker veel! :O Ik kolf nu nog maar max. 120 cc per keer (En dat is dan van beide kanten...). Heel soms 's ochtends wat meer als hij niet goed gedronken heeft.

@Parkiet; juiste momenten vinden vind ik ook lastig, ik voed ook nog op verzoek. Zeker nu we willen beginnen met een hapje is dat lastig. Ik heb geen hele vaste tijden omj te voeden, dus dat wordt even puzzelen. Maar we komen er vast wel uit.

Hier geen gelek, gelukkig. Lijkt me echt zwaar irritant. De doos zoogcompressen die ik tijdens m'n zwangerschap heb gekocht, is dus nog steeds niet leeg. ;-)

't was toch spruw in z'n mondje, en mijn tepels zijn ook pijnlijk. Nu weer nystatine, maar dat zal wel weer niet helpen.. ;-)
Weet iemand dat: kan je tegelijkertijd nystatine & gentiaanviolet gebruiken?
Vorige keer heb ik gentiaanviolet gebruikt toen ik met de nystatine was gestopt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2011 10:53

lekken is inderdaad zwaar irritant, maar weet ook niet wat ik er tegen kan doen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 sep 2011 11:26

Hier is het ook puzzelen met bijvoeding, omdat ik ook niet op vaste tijden voed.

Gelukkig heb ik ook niet gelekt. Lijkt me ook echt irritant.
Borstvoeding in combinatie met rijstebloem is hier geen succes. Ze vertikt het.

Gelukkig vannacht goed geslapen! Maar een keertje om 03.00. Wauw, dat is wel goed te doen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 29 sep 2011 13:03

Hier ben ik even overgegaan op kolven. Ze heeft gister weer een tepel flink opengehaald. Het bloed stroomde eruit. :( Volgens m'n kraamverzorgster kan ze daar ook misselijk van worden als dat in haar maagje komt. Dus nu aan het afkolven en Naomi aan de fles, zodat ik zeker weet dat ze geen bloed binnen krijgt. Voor nu vindt ik het even prima. Als m'n kloven weer hersteld zijn, proberen we weer bv. Het kost me nu in ieder geval even wat minder pijn, en dat is ook wel heel prettig.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 sep 2011 16:01

Jannoek, ik denk dat wij met groente gewoon tijdens onze maaltijd gaan doen, later zal ze toch ook op die tijd mee moeten eten. Fruit hoe het uitkomt, kan allicht elke dag ander wezen.

Lekken: als je je tepel indrukt als een deurbel schijnt de tsr te stoppen.

NdW, balen dat je tepel stuk is, hopelijk is het gauw weer klaar en kan ze weer lekker aan deborst.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 sep 2011 20:34

Vanavond kolfde ik 60cc ik ruim 2uur niet had gevoed.. Wel heel weinig... :(

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 sep 2011 21:23

....als je je tepel indrukt als een deurbel ....

:schaterlach:

@Jannoek,
Geef vooral geen fruit vóór de borstvoeding want dat werkt vaak spruw in de hand! Advies is: eerst bv en dan bijvoeding. Succes ermee! Leuk om te beginnen met 'echt eten'! Ik heb trouwens wel nystatine en gv samen gebruikt, maar heel kort want we gingen op vakantie en toen was ik dat blauwe snoetje zat.

Ik sta soms versteld van de kolfresultaten hier :shock:
Volgens mij drinken mijn kinderen helemaal niet zoveel, maar ach, de jongste is al over 2 pond het dubbele van haar geboortegewicht! Lekker spek overal, de oudste had dat niet maar vind het stiekum toch wel leuk om een dik kind te hebben van mijn eigen voeding =P~

Terug naar “Archief”