Ik vind dit een treurig antwoord. Jij legt mij in de mond dat ik zou beweren dat je met het verstand God zou kunnen begrijpen. Geenszins. Natuurlijk moeten we ons hele leven aan God 'offeren', inclusief ons verstand.
Dat is dan fijn om te lezen.
Maar dat betekent óók dat we onze gaven en talenten in moeten zetten en die niet in een doek ergens begraven.
Dat ons verstand verduisterd zou zijn heeft volgens mij betrekking op de relatie met God, niet zozeer of we succesvol kunnen zijn in het ontrafelen van de werkelijkheid.
Dat is wat ik bedoel hoe kan ons beperkt verstand de werkelijkheid ontrafelen? welke werkelijkheid?
we zijn met ons hele wezen en verstand verbonden met deze aarde, hoe kunnen we de Hemelse
en Goddelijke werkelijkheid ontrafelen, als we door de zondeval daarvan afgesneden zijn.
Denk je echt dat Adam dezelfde mens was zoals wij NU zijn?
Je zegt dat we God moeten geloven - oke, maar wat zegt God dan precies? Het voornaamste is Gods belofte van een nieuwe wereld lijkt me en dat je daar door Jezus Christus deel van kunt uitmaken.
Dat moet voor ons inderdaad de voornaamste belofte zijn.
Zegt God ook dingen over hoe deze werkelijkheid in elkaar zit die we zouden moeten geloven?
Waarom zou Hij dat moeten?
Dat is maar de vraag. Zegt God dat hij Adam en Eva eigenhandig in elkaar gezet heeft? Dat lijkt me nog niet zo zonneklaar, eigenlijk. Misschien zit er wel heel veel beeldspraak in Genesis 2! Om maar wat te noemen.
Ik vind het onbegrijpeleijk dat je het geen plausibele gegeven vind dat God de eerste mens "gekleid"
zoals jij dat noemt, en wel gelooft dat er een nieuwe wereld zal komen.
God die de mens Lazerus opnieuw het leven gaf, ook al was zijn lichaam in ontbinding, God die
de vrouw die krom was van een ziekte, door zijn woord genas en zij weer rechtop door het leven ging.
En ik kan nog wel een poosje door gaan met het opnoemen van Zijn wonderen.
Ik kan met geen mogelijkheid jouw denkwijze volgen sorry Cicero maar het heeft geen zin meer
om verder te redeneren, ik stop er mee
Hartelijke groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.