Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Pluk01 » 13 sep 2011 14:39

Argh, wat smerig [-X ! Dat lijkt me echt zo ranzig! Zou geloof ik spontaan over m'n nek gaan...

Hier trouwens ook voor de winter een dekbedje, vanaf dat hij bijna 2 was. Sinds een paar weken ligt hij op een peuterbed. Op dit moment slaapt hij nog onder een dekentje in dekbedhoes, het dekbed is nog veel te warm voor hem. Maar als het straks kouder wordt gaat hij weer onder het dekbed.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 sep 2011 13:01

Sinds het poepsmeerfestijn van maandag heeft ze een slaapzak aan met rits op d'r rug en we zijn haar gelijk zindelijk aan het maken. Ze is helemaal niet bang voor de wc of iets dergelijks, ze vind het juist heel leuk om naar de wc te gaan.

@Pluk: ach ja, ik was het nog wel een beetje gewend. :wink: Ik heb in een verpleeghuis gewerkt bij dementerenden.......die kunnen er ook wat van. Geef mij dan maar de poep van mijn eigen kind :mrgreen:
Zo. Ga nu even verder genieten van m'n eten.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2011 13:21

Brr, vies, zo'n poepfestijn! Fijn dat ze de wc interessant vindt, denk dat dat al een heel eind scheelt!

Hier een jochie wat het vertikt te slapen. Hij ligt al een uur in bed, maar hij vindt de wereld om zich heen veel te interessant. :mrgreen:
Iemand tips wat je dan het beste kan doen? 8-[

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 sep 2011 13:32

Dan istie blijkbaar niet moe en heeft het ook geen nut om hem in bed te leggen toch? ;)
frederiek lag om 1 uur, na 2,5 uur wakker geweest te zijn, ook in bed, omdat ik 2,5 uur toch wel lang zat vond, maar brullen, ze wilde nog niet slapen. Drie kwartier later nog een keer geprobeerd en toen sliep ze zo. toen was ze dus wel echt moe.

Nog een vraagje aan peutermoeders (of ouder ;) ), geen idee meer of het er al eens over is gegaan. Het is nog een beetje vroeg, maar wat vertellen jullie je kids over Sinterklaas? Laat je ze geloven in de Sint of niet? Waarom wel of niet?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 sep 2011 13:43

@ MissF hij is al vanaf half 11 wakker, dat was een beetje het punt, maar dat had ik er niet bij gezet ;-).
Heb 'm er maar uit gehaald, hij zit nu gezellig bij me in de wipstoel.

Over Sint, ook al heb ik nog geen peuter, wij gaan 'm er niet in laten geloven.
We vinden sint wel een leuke traditie en zullen ook wel Sinterklaas 'vieren', maar gaan m niet wijs maken dat Sint bestaat.
Ik geloofde er vroeger wel in, manlief niet.
Vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij kinderen vertelt rondom Sinterklaas, maar wij vinden het niet heel goed om eerst te zeggen dat Sint bestaat, en dat een aantal jaar later te ontkrachten. Super ingewikkeld voor een christelijk kind, toch? Je vertelt over God, maar straks vertellen ze je jaren later dat Hij ook niet bestaat. (beetje zwartwit, maar hoop dat duidelijk is wat ik bedoel).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 sep 2011 13:47

Zoonlief gelooft volop in Sinterklaas en aankomend jaar verwacht ik dat dochterlief ook volop mee zal doen. Ik kan er nu al naar uitkijken. Straks weer samen zingen voor de gezette schoen, pakjesavond....heerlijk. Ik vind het bij een soort traditie van Nederland horen om een aantal jaar te geloven. Tegen de tijd dat ze 5/6 jaar zijn, is het over.
Het argument dat ze later dan sneller twijfels krijgen over God, geloof ik persoonlijk niet zo in. Voor kinderen in de peuter/kleuterleeftijd is alles sowieso echt, monsters onder het bed, pratende knuffels, poppenkast. Ik vind het een onschuldig vermaak.

@ jannoek soms liet ik ze gewoon liggen, dan rusten ze toch uit en andere keren probeerde ik het , net zoals missf zegt, gewoon later nog een keer. Het lag een beetje aan de situatie en hoe ik anders met de voedingen en slaaptijden uitkwam.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 sep 2011 17:28

ik geloofde wel in sinterklaas (was in groep 5 nog de enige, en moet zeggen dat dat ook echt niet leuk is :roll: ), maar mijn man niet. ik denk ook niet dat we dochterlief erin gaan laten geloven. zowiezo is zij helemaal panisch voor verkleedde of geschminkte mensen dus we houden haar daar nog zoveel mogelijk bij uit de buurt.. we vieren het meestal door een gezellige avond met lootjes trekken met de familie. ze kan best een cadeautje krijgen, maar dan houden we haar niet voor dat het van de sint komt en ook niet dat er pieten zijn die alles zien en je mee naar spanje nemen in de zak als je niet lief bent... daar wordt ze alleen maar angstig van.

trouwens, onze dochter heeft het nu steeds over een boze meneer op haar slaapkamer. is dat normaal, dat ze op deze leeftijd (2jr3mnd) zulk soort fantasieën gaan ontwikkelen??

@ jannoek: als hij zou liggen brullen zou ik het gewoon later nog eens proberen, maar als hij lekker om zich heen ligt te kijken kan hij toch best wel een poosje zo rustig in zijn bedje liggen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 sep 2011 18:23

Hier volop Sinterklaas, hoor. Alleen niet het stout-en-in-de-zak gedeelte, natuurlijk. Daarvan vertellen we wel, dat het onzin is. Maar verder: leuk juist!

Ik ben helemaal niet bang, dat daardoor twijfels ontstaan over de vraag, of God dan ook wel echt is. God heeft hier in huis een heel andere plaats dan Sinterklaas. En mocht die vraag dan wel komen, dan is dat een mooie gelegenheid om eens over het geloof en God te praten. Ik ga echt niet dingen wel of niet doen uit 'angst' dat mijn kind misschien twijfels gaat krijgen. Dat vind ikzelf een ongezonde manier van opvoeden en leven, om eerlijk te zijn. Het geloof is voor ons iets wat blij vanuit het hart komt en daar horen twijfels ook gewoon bij. Dat staat zo ontzettend los van wat dan ook, dat ik zelf niet eens zou kunnen bedenken, dat Sinterklaas mijn kind zou kunnen laten twijfelen aan het bestaan van God.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 sep 2011 18:39

Nee, dat vind ik ook vergezocht, heb het ook nog nooit gehoord dat het echt gebeurde eigenlijk. Maar ik twijfel of ik mijn kind moedwillig voorlieg. En ik denk dat nu voorstanders van de Sint gaan zeggen dat het geen voorliegen is ;) maar voor mij voelt dat wel zo. Want ik vertel erover aan mijn kind, terwijl het niet waar is. Het voelt voor mij een beetje dubbel. Gister kocht ik in zijn bijzijn al een cadeautje voor Sinterklaas, en vertelde hem dat hij dat krijgt van ons als Sinterklaas weer in het land is. Want de Sint komt, dat is zeker, hij was vorig jaar al bij de intocht. Maar wij kopen en geven de cadeautjes. Mijn man vind het geen probleem om hem wel in de Sint te laten geloven.
Nouja, misschien dat het 'probleem' dit jaar meevalt. Hij zei meteen:' Ik vind Sinterklaas een beetje eng he mama?' Haha, dus wie weet hoeven we helemaal niet te besluiten hoe we het hem zeggen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 sep 2011 18:43

Ja, ach, voorliegen. Natuurlijk lieg je je kind voor, als je hem/haar vertelt, dat Sinterklaas bestaat. Maar ja, ik werd vroeger zelf ook voorgelogen daarover en ik had het echt niet willen missen, die Sinterklaas-ervaringen. We liegen onze kinderen toch wel vaker voor? Dan zijn het misschien kleine dingen, maar ik ga echt niet alles uitleggen aan mijn kleuter. Soms dan maak ik me er even gemakkelijk vanaf... dan lieg ik hem dus min of meer voor.

Hij zal het wel overleven 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 sep 2011 18:46

Dat gevoel van MissF kan ik mij wel voorstellen. Ik had dat vorig jaar ook wel een beetje toen wij uit volle borst voor zijn schoen zaten te zingen, maar aan de andere kant vind ik het zo'n leuk feest dat ik het jammer vind om hem niet voor te liegen. Het lijkt mij echt een gemis als je niet gelooft en de hele klas gelooft wel.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 14 sep 2011 19:57

Ik vind het altijd zo grappig, dat kinderen rond sinterklaas echt helemaal geloven dat het echt is. Wij maken er het hele jaar geen geheim van dat sinterklaas niet bestaat. Maar rond sinterklaas is het wel heel leuk om er een spannend en leuk feest van te maken. De kinderen weten volgens mij diep in hun hart best dat het niet echt is, maar zolang je daar niet over nadenkt, is het allemaal gewoon heel echt. Natuurlijk heeft sinterklaas dan die cadeautjes door de brievenbus gegooid. Of die mand voor ons bij de buren afgeleverd, omdat hij haast had. Heerlijk toch?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 sep 2011 06:39

Ik begrijp jannoek wel. Dat heeft niks te maken met leven uit angst maar gewoon met nadenken over hoe je geloofwaardig overkomt op je kind. Enne...dat iedereen weleens voorleugentjes verzint daar ben ik het niet mee eens. Ik zou niet weten waar dat voor nodig is. Als je ze verteld dat het allemaal nep is maar wel heel leuk dan doe je toch niks af aan de lol van een kind?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2011 10:00

Galateia schreef:Hier volop Sinterklaas, hoor. Alleen niet het stout-en-in-de-zak gedeelte, natuurlijk. Daarvan vertellen we wel, dat het onzin is. Maar verder: leuk juist!

Ik ben helemaal niet bang, dat daardoor twijfels ontstaan over de vraag, of God dan ook wel echt is. God heeft hier in huis een heel andere plaats dan Sinterklaas. En mocht die vraag dan wel komen, dan is dat een mooie gelegenheid om eens over het geloof en God te praten. Ik ga echt niet dingen wel of niet doen uit 'angst' dat mijn kind misschien twijfels gaat krijgen. Dat vind ikzelf een ongezonde manier van opvoeden en leven, om eerlijk te zijn. Het geloof is voor ons iets wat blij vanuit het hart komt en daar horen twijfels ook gewoon bij. Dat staat zo ontzettend los van wat dan ook, dat ik zelf niet eens zou kunnen bedenken, dat Sinterklaas mijn kind zou kunnen laten twijfelen aan het bestaan van God.

ben het hier helemaal mee eens..

vorig jaar kwam mn zusje als zwarte piet de kadootjes brengen .. matteo was en is nog altijd overtuigd dat zwarte piet dat bracht... milan zei later tegen mij: nee mama, dat was Gepke he :lol: :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 sep 2011 11:12

Mijn.dochter vind t ook nog leuk hoor,
terwijl ze weet dat t nep is.
Ga daar niet over liegen.

Terug naar “Archief”