Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
maartenvisser schreef:Waarom moet ik mij druk maken omdat ik niet geloof in de God van de bijbel. Ik heb de bijbel redelijk goed gelezen, maar er staan allemaal dingen in die gewoon niet kunnen klopen. het oude testament staat vol met regels die verschrikklijk zijn. Ik zie God heel anders dan wat in bijbel staat.
rins schreef:
Ja, ja, jij wilt een god die naast je staat i.p.v. boven je...
Overigens, lees je bijbel dan maar eens goed en neem ter verheldering de bijbelverklaringen van Matthew Henri en Calvijn er gerust bij...
maartenvisser schreef:Niet geloven in God ook.
Hoe kan je bidden tot God, dat je gezond mag blijven als je rookt ?? dan vraag je nog al wat van God. Denk daar maar eens over na. Waarom als je in God gelooft rook je eigenlijk, om je beter te voelen ??? maar je hebt God toch. Dus je kan dan beter bidden lijkt mij en dat kost ook niets.
Je kan echt niet bidden tot God voor je gezondheid als je rookt. dat spotten. God heeft je geschapen en verwacht dat je eerbiedig met je lichaam omgaat.
Bertiel schreef:dan kunnen we ook een topic openen over:
1. te hard rijden
2. te veel sport
3. te veel eten
4. te vet eten
5. etc. etc.
Wie durft hier te beweren dat hij zijn lichaam 100% verzorgt en nooit iets ongezonds doet?
maartenvisser schreef:kijk weer zo'n antwoord waar ik helemaal niks aan heb.
meribel schreef:Ik begrijp het wel dat iemand rookt, het is een verslaving, een zonde net zoals andere zaken.
maartenvisser schreef: een bergbeklimmen ook niet volgens mij deed mozes dat ook.
mohamed schreef:Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld, want er is zelfs een joodse sekte die geloven dat roken het enige is wat niet direct noch indirect een zonde wordt genoemd, dus het enige wat geen zonde is. En wat dan te denken van het reukoffer (Luk 1,9-10) soms ook een zonde?
Bertiel schreef:dan kunnen we ook een topic openen over:
1. te hard rijden
2. te veel sport
3. te veel eten
4. te vet eten
5. etc. etc.
Wie durft hier te beweren dat hij zijn lichaam 100% verzorgt en nooit iets ongezonds doet?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten