Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor TheKeimpe » 25 aug 2011 18:21

Evelien schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2575923/nederlands-stel-laat-kinderen-alleen-in-brazilie-.html

bizar gewoon.... :shock:

http://www.refdag.nl/nieuws/regio/kinderen_bevrijd_uit_hete_auto_amersfoort_1_583348
ter vergelijking nog zo'n bizar verhaal, iets dichter bij huis...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 aug 2011 17:23

Mollema grijpt macht in Vuelta (zondag 28 augustus 2011)
Froome grijpt leiderstrui Vuelta (maandag 29 augustus 2011)

Ik heb wel eens horen zeggen: een zondagssteek houdt geen week. :lol:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 31 aug 2011 13:56

Vanitas vanitatum et omnia vanitas

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 aug 2011 21:52

Haha, ziet er best leuk uit! Kun je je creativiteit gaan uiten :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 okt 2011 12:17

De IJslandse vulkaan Katla staat mogelijk op het punt om uit te barsten. Katla is de grote broer van Eyjafjallajökull, die vorig jaar uitbarstte en die het vliegverkeer ontregelde.
Hier een site waar de aardbevingen onder deze vulkaan worden weergegeven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2011 12:38

elbert schreef:De IJslandse vulkaan Katla staat mogelijk op het punt om uit te barsten. Katla is de grote broer van Eyjafjallajökull, die vorig jaar uitbarstte en die het vliegverkeer ontregelde.

Nou, dan hoef ik ook niet meer na te denken of ik met Kerst naar Nederland kom. Niet dat ik dat van plan was, die vliegtickets moet je zowat in januari boeken om ze betaalbaar te houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 okt 2011 17:26

@mortlach,
maar waarom niet met de boot, is toch veel fijner?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2011 17:49

meribel schreef:@mortlach,
maar waarom niet met de boot, is toch veel fijner?

Enig idee hoe lang dat duurt en hoeveel dat kost? Nee hoor, ik blijf gewoon lekker thuis met Kerst.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 okt 2011 19:26

Ja ik weet het is duur,maar zelf vind ik varen veel fijner dan vliegen, het is gewoon al vakantie als je op de boot zit,maar dat als je alleen reist kan ik me voorstellen dat dat anders is.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 okt 2011 21:23

Ik heb gisteren de naam Palikot leren kennen. Of ik daar blij mee moet zijn? Ik heb weinig met dit soort seculieren. Wat wil hij eigenlijk? Hij is nogal antichristelijk, begrijp ik. Goed, antichristelijk dan. Wat betekent dat in de praktijk? Meer moorden, meer overspel en relatie-ellende, meer diefstallen, meer liegen en zo? (Ik heb even Exodus 20:13-16 als uitgangspunt genomen voor deze opsomming.) Is dat wat hij gaat nastreven? Wie antichristelijk is, is tegen de Bijbel. Dus waarom zou dan toevallig dit daar een uitzondering op vormen? Dan zul je consequent moeten zijn, en dit ook willen.

Hier een paar artikelen:
Peiling: Laat kruisbeeld hangen in Pools parlement
Palikot: tegen kerk, voor minderheden
Lutheranen Polen vrezen koers Palikot
Seculiere partij maakt snelle opmars in Polen
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 nov 2011 08:38

elbert schreef:De IJslandse vulkaan Katla staat mogelijk op het punt om uit te barsten. Katla is de grote broer van Eyjafjallajökull, die vorig jaar uitbarstte en die het vliegverkeer ontregelde.
Katla laat nog even op zich wachten, maar ondertussen is wel bij het Canarische eiland El Hierro een onderzeese vulkaan aan het uitbarsten. Deze vulkaan zal mogelijk uitgroeien tot een nieuw eiland vlak voor de kust. Hier zijn beelden van deze uitbarsting te zien.
En ook bij de NOS.
Slecht voor het milieu, zo'n vulkaan. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2011 23:11

Noord-Korea boos om kerstboom

Noord-Korea heeft gewaarschuwd dat Zuid-Korea beter niet de lampjes in een aantal kerstbomen kan aansteken.

De kerstbomen staan vlak langs de grens tussen de twee Korea's en zijn ongeveer 30 meter hoog. De lampjes zijn ver over de grens te zien en zijn een doorn in het oog van het communistische noorden. Het ging de afgelopen jaren wat beter tussen de twee landen, maar vorig jaar ging het wat minder tussen de twee en werden de lampjes toch weer aangezet.

Nu wil Zuid-Korea in totaal drie bomen plaatsen langs de grens. Vanaf 23 december gaan de lampjes 15 dagen aan. De grens wordt dan extra bewaakt.

Bron: www.nos.nl
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 jan 2012 10:34

President China: Christendom is vijandige kracht

PEKING – Het christendom is een vijandige kracht die China wil laten verwesteren. Dat stelde de Chinese president Hu Jintao eerder deze week in het blad Shi Oju, de spreekbuis van de Communistische Partij.

lees verder

Dat vind ik een opmerkelijke stellingname!
Christendom is volgens mij niet westers, maar eerder intercultureel. Het is niet een geloof dat aan een bepaalde cultuur gebonden is.
Als het christendom typisch westers zou zijn, dan het communisme nog meer, want dat is in Europa uitgevonden! Karl Marx en Friedrich Engels waren europeanen. Iets wat je van geen enkele bijbelschrijver kan zeggen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2012 11:42

Boekenlezer schreef:President China: Christendom is vijandige kracht

PEKING – Het christendom is een vijandige kracht die China wil laten verwesteren. Dat stelde de Chinese president Hu Jintao eerder deze week in het blad Shi Oju, de spreekbuis van de Communistische Partij.

lees verder

Dat vind ik een opmerkelijke stellingname!
Christendom is volgens mij niet westers, maar eerder intercultureel. Het is niet een geloof dat aan een bepaalde cultuur gebonden is.
Als het christendom typisch westers zou zijn, dan het communisme nog meer, want dat is in Europa uitgevonden! Karl Marx en Friedrich Engels waren europeanen. Iets wat je van geen enkele bijbelschrijver kan zeggen.

Toch kun je moeilijk volhouden dat christendom niet imperialistisch is. Overal waar het komt dient het het dominante (eigenlijk zelfs exclusieve!) geloof te worden en de bestaande geloven te vervangen, met alle culturele schade die daar bij komt kijken. Er worden zelfs speciaal mensen naar verre landen gestuurd om dit te bewerkstelligen, zogenaamde missionarissen.

Verwestersen is misschien niet correct, maar de oorspronkelijke chinese cultuur vervangen, zeker wel.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 jan 2012 14:47

Mortlach schreef:Toch kun je moeilijk volhouden dat christendom niet imperialistisch is. Overal waar het komt dient het het dominante (eigenlijk zelfs exclusieve!) geloof te worden en de bestaande geloven te vervangen, met alle culturele schade die daar bij komt kijken. Er worden zelfs speciaal mensen naar verre landen gestuurd om dit te bewerkstelligen, zogenaamde missionarissen.

Verwestersen is misschien niet correct, maar de oorspronkelijke chinese cultuur vervangen, zeker wel.
Dat er een opdracht aan christenen is om alle mensen tot discipel van Christus te maken, is helemaal juist. Dat het de plaatselijke cultuur zou vervangen is niet juist. De cultuur wordt wel gekerstend (d.w.z. ontdaan van niet-christelijke elementen) maar tegelijkertijd blijft de cultuur van dat land wel behouden, in dit geval China. Er is geen geloof dat zo multicultureel is als het christendom. Stap bijvoorbeeld maar eens een Afrikaanse (bijv. Ghanese) kerk binnen en vergelijk de dienst daar met een Nederlandse dienst. Cultureel gezien een wereld van verschil, waarin toch hetzelfde christelijk geloof wordt beleden.

Terug naar “Archief”