Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 13:20

Bertiel schreef:Verder heb ik van diverse vaders begrepen dat mannen niet kunnen troosten, vooral 's nachts niet... dus over gebroken nachten is wel het laatste waar ik me zorgen om maak :schaterlach:

mw schreef:Jongen toch! Je denkt nu in problemen en niet in oplossingen [-X

Meisje toch, uit haar naam en het feit dat ze niet probleemoplossend kan denken kun je toch op je klompen wel aanvoelen dat zij geen jongen is? ](*,)

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 13:36

mohamed schreef:Meisje toch, uit haar naam en het feit dat ze niet probleemoplossend kan denken kun je toch op je klompen wel aanvoelen dat zij geen jongen is? ](*,)

over wie hebben we het hier?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 25 aug 2011 13:44

Wat mij opvalt is dat jullie meteen samen zijn linken aan kinderen.

Natuurlijk is dat leuk, maar voor mij is DAT geen absolute koppeling.
Met zijn tweeen, een paar jaar zonder kids, je leven opbouwen, kan ook prima.
(en is stukken beter dan alleen zijn)

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de meeste mensen hebben niet meer dan een handjevol vrienden, en als je een a twee avonden in de week iets sociaals gepland hebt, is het vaak veel.
(natuurlijk heb je daarnaast dan wel je vereniging, je hobby, je taken in de gemeente, en je werk)

Hebben jullie iemand om bvb je diepste gevoellens mee te delen, om samen bijbel mee te lezen, om gewoon als je thuis komt samen mee te kijken, om te horen, lekker schat, ipv dat je in je eentje het voor de pc weglepeld?

Het wakkergehuild worden door kinderen is inderdaad een handenbinder, maar de vraag ben je liever alleen of samen, is een hele andere voor me, dan wil je ook kids.

Maar zelfs dan, oppassen is al geweldig, kun je voorstellen als een kind van jou is, ja eng, onwennig dat zal vast, maar het geeft ook een heel stuk doel.
Zelfs voor de eenvoudidste onder ons, kinderen hebben betekend dat je geestelijk leidsman bent van je gezin, geeft dus doel en richting, en focus. Betekend dat je voor anderen verantwoordelijk bent en niet meer alleen voor jezelf.
En dat (ook al is dat soms inderdaad dodelijk vermoeiend, wat kinderen inderdaad zijn) is geweldig.

De voordelen van vrijgezel zijn :
*ik kan zo laat naar bed als ik wil, en kan veel dingen uitstellen, en doen wanneer ik er zin in heb, meer tijd te verslonsen.
*ik hoef me niet zo netjes te gedragen altijd, er is niemand die op je let, dus je hoeft niet elke dag te scheren etc
en ja :
*je hebt meer tijd om met vrienden af te spreken, als je eenmaal getrouwd bent merk je vaak dat je vroegere vrienden die je eerst elke week zag, dan alleen nog met verjaardagen ziet..

Maar zijn dat ECHTE voordelen?
Word je echt gelukkig van dat "op de bonnefooi leven"?
Vrienden zien is fijn, maar is vriendschap geen illusie, geen enkele vriendschap hoe goed ook, kent die diepte die een huwelijk kent.

Met niemand zul je ooit zo diep kunnen praten, met niemand je zo verbonden voelen, als met degene met wie je trouwd.
Dat is dan ook de reden dat vrijgezel zijn, eenzaam voelt.. omdat je die diepste manier van jezelf met iemand kunnen delen mist, geen mens die je echt kent.

Een gemis wat overigens ingebakken is in de schepping, zelfs Adam, in het paradijs, wandelend met God, voelde zich alleen, misde nog iets.

En ja sommige mensen hebben meer of leuker werk, en een grotere vriendenkring, of andere dingen waardoor het gemis voor hen minder zwaar valt dan voor anderen die een kleinere vriendenkring hebben en meer vrije tijd zonder echte invulling.

'laat je leven nu niet verpesten door wat je is aangedaan in het verleden, of dromen over wat morgen misschien mag komen, probeer er vandaag het beste van te maken"
Klopt zeker.

Maar dat staat los van dat we gewoon mogen zeggen dat een mens alleen, een diep gemis heeft, en dat het gewoon naar is. En dat vrijgezel zijn niet fijn, gezellig, mooi, etc is, maar een lot waar je voor vandaag niks aan kunt veranderen.
Het is rot, maar je kunt er voor nu niks aan veranderen.

Ik schop vaak zo over dit onderwerp omdat ik het idee heb dat sommige mensen vergeten zijn dat een mens niet alleen hoort, TE content zijn geworden in hun eentje, ik heb toch niemand nodig (terwijl ELK mens, een ander mens nodig heeft om compleet te worden, man en vrouw SAMEN zijn het evenbeeld God..
Een man zonder vrouw is hulpeloos, een vrouw zonder man stuurloos...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 aug 2011 13:48

T.A.F. schreef:Ik schop vaak zo over dit onderwerp omdat ik het idee heb dat sommige mensen vergeten zijn dat een mens niet alleen hoort, TE content zijn geworden in hun eentje, ik heb toch niemand nodig (terwijl ELK mens, een ander mens nodig heeft om compleet te worden

behalve homo's, die dan weer niet. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 13:58

@ T.A.F. Ik weet zeker dat alle 25+ vrijgezellen op dit forum graag iemand vinden om hun leven mee te delen. Het vrijgezellige leven heeft echt wel z'n voordelen, maar de voordelen van samen zijn, zijn toch echt groter en nadelen van het getrouwd zijn.. ach nu heb je ook de nadelen.

Verder denk ik dat meesten alhier toch het trouwen koppelen aan het krijgen van kinderen. Ik wel tenminste, dolgraag! Als ik nu de vrouw van de dromen zou tegenkomen, dan hoop ik toch volgend jaar getrouwd te zijn en het jaar erop een kind te hebben!!
Je hebt het over je leven opbouwen samen, kan dat niet zonder kinderen? Zijn de hogere regionen van de maatschappelijke ladder, het bovenmodale salaris, de mooie auto en het mooie koophuis nu echt garanties om een leven op te bouwen en om gelukkig te worden?? En dan... je bent nu 29, je komt je vrouw tegen, je gaat je leven opbouwen, je bent 35, oh ja, vergeten, kinderen... Lekker is dat... zit je net op je motorrijles ten tijde van je midlife crisis loop je er zo'n puisterige puber door het huis... nee daar wordt je gelukkig van ....

Verder... zou je Paulus hulpeloos willen noemen?? En Monica (Augustinus moeder) stuurloos??

@Mortlach, wie heeft dat beweert dan?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:15

mohamed schreef:Meisje toch, uit haar naam en het feit dat ze niet probleemoplossend kan denken kun je toch op je klompen wel aanvoelen dat zij geen jongen is? ](*,)

Bertiel schreef:over wie hebben we het hier?

Over jou mevrouw, want mw dacht onterecht dat je een jongetje was, maar het leek mij duidelijk van niet.

Toch?

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 14:17

mohamed schreef:Over jou mevrouw, want mw dacht onterecht dat je een jongetje was, maar het leek mij duidelijk van niet.

Toch?

Ondanks het gat in m'n hand, ben ik toch man.. heb het nog even gecheckend en jawel ik ben een man!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:19

mohamed schreef:Over jou mevrouw, want mw dacht onterecht dat je een jongetje was, maar het leek mij duidelijk van niet.

Toch?

Bertiel schreef:Ondanks het gat in m'n hand, ben ik toch man.. heb het nog even gecheckend en jawel ik ben een man!

Welja, een jongen die Bertiel heet en niet bij machte is om probleemoplossend te kunnen denken, neem me niet kwalijk meneertje dat ik me vergistte!

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 14:23

mohamed schreef:Welja, een jongen die Bertiel heet en niet bij machte is om probleemoplossend te kunnen denken, neem me niet kwalijk meneertje dat ik me vergistte!

Bertiel is enkel een bijnaam... (deense mannennaam!!). Ik kan heel goed probleemoplossend voordenken, vooral in m'n eigen voordeel :wink:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:25

T.A.F. schreef:Hebben jullie iemand om bvb je diepste gevoellens mee te delen, om samen bijbel mee te lezen, om gewoon als je thuis komt samen mee te kijken, om te horen, lekker schat, ipv dat je in je eentje het voor de pc weglepeld?

Zolang je maar geen mayonaise op je toetsenbord morst is dat van hetzelfde laken en pak als het eten samen stilzwijgend voor de tv naar binnen werken. Bovendien zijn er twee mensen nodig om ruzie te maken, wat alleen zijn een stuk vredelievender maakt.
Het wakkergehuild worden door kinderen is inderdaad een handenbinder, maar de vraag ben je liever alleen of samen, is een hele andere voor me, dan wil je ook kids.

Maar zelfs dan, oppassen is al geweldig, kun je voorstellen als een kind van jou is, ja eng, onwennig dat zal vast, maar het geeft ook een heel stuk doel.

Ik denk dat een kind op de wereld zetten het mooiste is wat je kan meemaken, maar als man zijnde heb je daar een vrouw bij nodig.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:27

mohamed schreef:Welja, een jongen die Bertiel heet en niet bij machte is om probleemoplossend te kunnen denken, neem me niet kwalijk meneertje dat ik me vergistte!

Bertiel schreef:Bertiel is enkel een bijnaam... (deense mannennaam!!). Ik kan heel goed probleemoplossend voordenken, vooral in m'n eigen voordeel :wink:

En ik maar denken dat je een rijpende vrouw was van tegen de 30 met een behoorlijke kinderwens, is dat even balen zeg! ](*,)

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 14:30

mohamed schreef:En ik maar denken dat je een rijpende vrouw was van tegen de 30 met een behoorlijke kinderwens, is dat even balen zeg! ](*,)

En jij had gedacht dat als ik een vrouw was, dat wij een harmonieus paar zouden kunne vormen?? :-k

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:35

mohamed schreef:En ik maar denken dat je een rijpende vrouw was van tegen de 30 met een behoorlijke kinderwens, is dat even balen zeg! ](*,)

Bertiel schreef:En jij had gedacht dat als ik een vrouw was, dat wij een harmonieus paar zouden kunne vormen?? :-k

Zover denk ik niet vooruit beste Bertiel, want zo lang is mijn neus niet. Doch was het best mogelijk geweest als je niet zo koppig altijd je gelijk wilde halen en geboren was als vrouw i.p.v. man! :mrgreen:

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 14:37

mohamed schreef:Zover denk ik niet vooruit beste Bertiel, want zo lang is mijn neus niet. Doch was het best mogelijk geweest als je niet zo koppig altijd je gelijk wilde halen en geboren was als vrouw i.p.v. man! :mrgreen:

real life is erger hoor... hier heb ik nog de fractie van een seconde om op bevestig te drukken... die gebruik in m'n 1op1 communicatie weinig tot nooit....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:43

Bertiel schreef:real life is erger hoor... hier heb ik nog de fractie van een seconde om op bevestig te drukken... die gebruik in m'n 1op1 communicatie weinig tot nooit....

Wellicht toch eens overwegen dan, of had je me soms te min gevonden als jij wel een vrouw was geweest met sluimerende moedergevoelens?

Terug naar “Archief”