Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Faramir » 28 jun 2011 19:08

Jozo schreef:Ken je hem?

Nee, maar ik weet hoe verslavingen in het algemeen werken. Maar goed, zo'n persoon als in jouw voorbeeld is dus niet geschikt voor het internet. Zoals Mortlach ook al aangeeft, je kan er altijd voor kiezen om internet af te laten sluiten, dan ben je er zeker van dat je niet in de verleiding komt. Evengoed kun je ervoor kiezen geen TV/radio te nemen, niet naar buiten te gaan enz enz. We hebben nou eenmal een wereld vol met verleidingen en je zal wat ruggengraat moeten hebben om daarin overeind te blijven.

In je voorbeeld is het spijtig (maar met wat therapie wel te verhelpen) maar weegt niet op tegen de open informatievoorziening.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 jul 2011 08:59

Volgens de presentator Paul Witteman heeft de EO zoveel leden omdat christenen bang zijn voor de straf van God als ze geen lid worden, zie dit artikel.
Belachelijke uitspraak. #-o
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 05 jul 2011 10:11

Nee, maar ik weet hoe verslavingen in het algemeen werken. Maar goed, zo'n persoon als in jouw voorbeeld is dus niet geschikt voor het internet. Zoals Mortlach ook al aangeeft, je kan er altijd voor kiezen om internet af te laten sluiten, dan ben je er zeker van dat je niet in de verleiding komt. Evengoed kun je ervoor kiezen geen TV/radio te nemen, niet naar buiten te gaan enz enz. We hebben nou eenmal een wereld vol met verleidingen en je zal wat ruggengraat moeten hebben om daarin overeind te blijven.

In je voorbeeld is het spijtig (maar met wat therapie wel te verhelpen) maar weegt niet op tegen de open informatievoorziening.

Het is waar, maar God vraagt niet niet om de verleiding in huis te nemen, maar wel om in de wereld te leven.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jul 2011 13:18

Bij het volgen van het nieuws rond de Tour de France vind ik dit wel de meest bizarre foto om te zien, en ik zie hem regelmatig voorbij komen:

Afbeelding

Dat moet de wielrenner Bauke Mollema voorstellen.

Dan kun je er maar beter zo op staan:

Afbeelding

Als ik het goed begrijp is hij trouwens behoorlijk goed bezig: Mollema trekt ten aanval
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 jul 2011 13:22

elbert schreef:Volgens de presentator Paul Witteman heeft de EO zoveel leden omdat christenen bang zijn voor de straf van God als ze geen lid worden, zie dit artikel.
Belachelijke uitspraak. #-o

Ik snap niet goed waarom hij dit zegt.
Echt uitgesproken vijandig stelt hij zich toch niet op ?
Of is het maar een dun laagje beschaving bij hem ? :-k

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 21 jul 2011 12:28

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/social_media_ingezet_om_leeuw_te_redden_1_577924

Ik ben een echte dieren liefhebber, maar dit vind ik heel erg bizar, terwijl er in afrika kinderen sterven van de honger zoveel geld voor een dier, een spuitje zou de leeuw uit zijn lijden verlossen en het overige geld is voor de nooglijdende kinderen?
Toch?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2011 07:39

Riska

Berichtdoor Riska » 28 jul 2011 08:04

Onverantwoord...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 jul 2011 18:14

Wel weer goed dat daar zo'n strenge wet is die het verbiedt om kinderen alleen te laten en dat er daar mensen waren die goed opgelet hebben ! :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jul 2011 15:06

Dat ouders dat kunnen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 31 jul 2011 12:28

Tjah beetje jong mischien 4 jaar om kapiteintje te spelen?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 jul 2011 22:25

God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2011 13:43

Riska

Berichtdoor Riska » 25 aug 2011 15:02

Ja, het moet niet gekker worden...

Overigens: dat nieuws uit Oostenrijk - hoorde het op de radio - is ook krankjorum: een man die zijn beide dochters opgesloten, mishandeld en misbruikt heeft. Al 41(!!) jaar lang...

zie: http://www.nu.nl/buitenland/2598200/oos ... -lang.html

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2011 15:31

Om te huilen!!! Arme vrouwen! Niet eens een normaal bed om te slapen, geen normale contacten met de buitenwereld, enz enz.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”