Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Evelien » 20 aug 2011 08:32

Vreselijk zeg.... Daar wordt ik altijd zo beroerd van. En dan ook vooral op een gnieperige manier (als ze ouder worden).
bbbrrr Heel veel sterkte Annet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 aug 2011 11:34

Zo, weer terug van 2 weken Frankrijk :D Met Frederiek gaat het nu heel goed, de medicijnen tegen reflux werken als een tierelier. Ze zit opeens zomaar een half uur in haar wipstoeltje, en lag vanmorgen zelfs op haar rug in de box, wel een half uur lang. Dat deed ze nooit, dan ging ze altijd al heel snel brullen. Nu hopen dat de flesvoeding waar ik op over ga stappen gaat werken, zodat ze ook nog eens ritme krijgt, dan ben ik helemaal tevreden met mijn meisje ;)
Ze is enorm gegroeid de afgelopen 2 weken. Ze zat in maat 50 toen we gingen, nu past ze maat 62 zelfs. Dinsdag naar het CB, ben benieuwd hoe lang ze is, want volgens mij gaat ze qua lengte haar lange broer achterna. Ze wordt ook steeds wijzer, maakt allerlei geluidjes als we tegen haar praten, probeert het na te doen, lacht ontzettend veel. Echt zo genieten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 aug 2011 12:54

Fijn Annet, dat de juf het goed heeft opgepakt! Wat PPM2 zegt is echt waar, je probeert er als leerkracht nog zo bovenop te zitten, maar er gebeurt echt regelmatig iets achter je rug om. Kinderen weten precies wanneer ze het moeten doen.
Sterkte ermee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 aug 2011 13:00

@MissF, wat leuk om te horen dat ze het goed doet en dat de medicijnen ook z'n werk doen. Heel fijn voor jullie. Wanneer moet je weer aan het werk?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 aug 2011 15:30

ooowwww Annet, ik heb echt met jullie te doen! Heel veel sterkte!
Wat lijkt het me erg om daar later pas achter te komen. Ik hoop dat als onze kinderen ooit gepest worden dat ik dat gelijk merk maar dat schijnt helaas niet zo te zijn heb ik al vaker gehoort. Afgrijselijk. Kon je zoiets maar voorkomen, maar je weet nooit hoe ze zich precies ontwikkelen en bij wat voor kinderen ze in de klas komen....

Missf, lekker weggeweest, ben je wezen camperen? Wij zijn ook nog van plan om naar Zuid-Frankrijk te gaan, nu het zo goed gaat hier. Heb je nexium? Omdat je het pasgeleden over een zakje poeder had. Wij hebben nexium gekregen en dat is hier in ieder geval wonderspul!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 aug 2011 15:39

Verschrikkelijk Annet, wat zul je daar verdriet van hebben als moeder. Hoop dat de juf er lekker op blijft zitten en dat het snel beter gaat!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 aug 2011 18:51

heb niet alles gelezen. Annet, anders zelf aan de bel trekken. HIer zegt de ib altijd: als een kind zich niet veilig voelt, komen er op langer termijn nog meer problemenm dan alleen op het sociale vlak!!

Hopeljk blijft de juf er ook flink bovenop zitten!!!

ooooh.. ik baal hier altijd zo van als leerkracht!!! We proberen alles te zien, maar sommige dingen glippen erdoor. Vooral de rustige kinderne!! Hopelijk blijft het hierbij! zodat hij een fijn jaar groep drie kan draaien!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 aug 2011 20:23

We hebben volgende week informatieavond, dan wordt de lesstof voor het komende schooljaar besproken, per groep. Zit toch te denken of ik het tijdens de vragenronde aan zal kaarten, maar op wat voor manier? Zonder namen te noemen maar wel juist de ouders er allert op te maken dat hun schatjes op school niet altijd even schattig zijn.
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2011 20:40

oh wat lijkt me dat toch moeilijk annet!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2011 20:45

vandaag naar aqua zoo geweest!! afgelopen week nog naar duinenzathe in appelscha geweest en naar sprookjeshof zuidlaren ! genieten dus van de vakantie :D :D en wat is een draagdoek dan handig!!

ik heb vandaag ook nog een ruim 4-jarige nog gedragen.. hij had zo'n beenpijn na 5 uur lopen :mrgreen: :lol: :lol:

Afbeelding

Manoël viel gewoon lekker in slaap in de doek!

Afbeelding

samen aapjes kijken :mrgreen:

Afbeelding

Toob heeft nu nog 1 week vakantie en de kinderen nog 2!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2011 20:55

vandaag wel 2 keer tijdelijk 4 kindjes gehad :mrgreen: eerst kwam er een jongetje bij mij: ik ben mijn mama kwijt :cry: :cry: ... gelukkig mama samen weer gevonden, die was al helemaal in paniek (was veel water overal).... later kwam er een meisje bij me: Ik ben mijn oma kwijt :cry: :cry: .. oma niet gevonden, dus bij iemand van het park afgeleverd die verder zouden zoeken... blijkbaar straal ik vertrouwen uit 8) :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 20 aug 2011 21:23

leuke fotos TJ!!
stoer.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 aug 2011 21:47

Mooie foto's TJ.

Annet, wat jammer dat hij gepest wordt, misschien even met de juf overleggen of zij op die avond nog wat over het pesten en het pestprotocol kan zeggen.

MissF, fijn dat het nu zo goed gaat.

Laura, stevige en flexibele bril uitgezocht? Ben benieuwd hoe het hem gaat staan.

Hier hebben de kinderen nog lekker 2 weken vakantie manlief mag maandag weer beginnen.
Ben benieuwd hoe Walter het gaat doen op school. Vorig jaar in de combiklas is het helemaal misgegaan met hem nu mag hij gelukkig in de gewone klas bij een meester. Hij heeft er helemaal zin in.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 aug 2011 22:07

Memmem schreef:Annet, wat jammer dat hij gepest wordt, misschien even met de juf overleggen of zij op die avond nog wat over het pesten en het pestprotocol kan zeggen.

Dat doe ik, dank je wel voor de tip! Is toch wat neutraler als de juf het zegt, die brengt het misschien op een wat proffesionelere wijze dan ik.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2011 08:45

*Annet* schreef:We hebben volgende week informatieavond, dan wordt de lesstof voor het komende schooljaar besproken, per groep. Zit toch te denken of ik het tijdens de vragenronde aan zal kaarten, maar op wat voor manier? Zonder namen te noemen maar wel juist de ouders er allert op te maken dat hun schatjes op school niet altijd even schattig zijn.

Maar waarom kun je dat niet tegen ouders zelf zeggen? Ik weet wel, dat je dan rare reacties kunt krijgen, maar ik vind het wel vreemd. Ik vraag juist aan de juf, of zoonlief zich niet schuldig maakt aan pesterijen. En als een andere moeder of vader mij daarop zou wijzen, dan zou ik daar serieus blij mee zijn. Want net zoals ik niet wil, dat mijn kind slachtoffer wordt van pesterijen, wil ik ook niet, dat hij een pester wordt. Ik vind geen van beide rollen gezond voor de ontwikkeling. En het gaat allemaal vast een keer gebeuren, maar dan word ik er maar al te graag op gewezen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”