antoon schreef: oa door respectabele geleerden onderzocht dat lijkt mij wel even de beste weg
Die instelling zou je vaker moeten hebben.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon schreef: oa door respectabele geleerden onderzocht dat lijkt mij wel even de beste weg
antoon schreef:Ik zeg niet dat ze helemaal ongelijk hebben , maar ik hou het liever bij wat de bijbel brengt, dat is nog steeds de beste weg geweest
De dode zeerollen zeggen niets over auteurschap. Ze laten alleen zien dat de Bijbelgeschriften hun definitieve vorm voor 150 BC hebben verkregen.
De JEDP-theorie is van een respectabele geleerde....
antoon schreef:Nogmaals je moet alle argumenten overwegen, er zijn er meer dan genoeg, maar we hadden het over de zondvloed en metingen, daarom zal ik binnen enkele minuten een topic over Jesaja openen, daar kan eventueel je verhaal onderbouwen.
antoon schreef:Ik maak mij echt geen zorgen, de bijbel heeft namelijk de gewoonte op het lest toch gelijk te krijgen. dat zal nu ook het geval zijn, waar we echter niet op hoeven te wachten is bewijs tenminste geen bewijs zoals jij het wil zien voor de vloed daar ben ik ook openhartig in.
Alhoewel je weet het maar nooit
antoon schreef:Ik maak mij echt geen zorgen, de bijbel heeft namelijk de gewoonte op het lest toch gelijk te krijgen. dat zal nu ook het geval zijn, waar we echter niet op hoeven te wachten is bewijs tenminste geen bewijs zoals jij het wil zien voor de vloed daar ben ik ook openhartig in.
Alhoewel je weet het maar nooit
RogierV schreef:Mijn favoriete stuk van die link, is het oerknal verhaal.
Eerst stelt hij vast dat alles wat daarvoor zou zijn puur speculatie is.
En vervolgens speculeert hij eroplos en presenteert dat als serieus denkwerk.
-10
knor183 schreef:Alstublieft
http://www.allaboutcreation.org/dutch/zondvloed.htm
Ben dan toch wel benieuwd wat knor183 zelf denkt van het "Egyptische probleem"? Daar staat namelijk niets over vermeld op de website die je nu al 2x aanhaalt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten