Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2011 13:06

Maar echt heel hard afvallen is het niet echt. Maar gewoon ook minder trek in eten hebben maar wel misselijk zijn en als ik eet dan is het over. Maar de broeken (ik heb 1 maatje groter moeten kopen tijdens de zwangerschap) zakken af. Misschien te maken met het warme weer van pas en nu ineens minder warm? ivm vocht vast houden zou dat kunnen?

@Ajl, eet jij s'middags nog wel wat? als tussendoor?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2011 13:43

Als ik 3 boterhammen eet s'middags dan eet ik niets tussendoor en red het tot 17.30 uur.Als ik minder eet, word ik ook echt misselijk van de trek. En ik moet zeggen dat gebakken eieren echt wel goed vullen, dus vandaag gaat het zeker lukken. Soms eet ik rond 16.00 uur nog een krentenbol of een banaan.

Voor het afzakken van je broeken heb ik geen verklaring. Draag je positiekleding of gewone kleding, maar dan een maat groter. Ik merk juist dat ik door mn zwangerschap meer rond mn billen en benen gegroeid ben ( en uit ervaring weet ik dat dat echt de laatste kilo's zijn die eraf gaan). Ik merkte juist in mn eerste zwangerschap dat ik bij mn onderbenen en mn vingers vocht vasthield, maar niet rondom mn buik.

Ctje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ctje » 15 aug 2011 19:33

Zo.. ik ben me even moed aan het inlezen. Heb soort met mezelf afgesproken dat ik pas een motor mag kopen als ik 5 kilo ben afgevallen :-). Ben nu nog aan het lessen... dus hopelijk is het eraf als ik af moet rijden.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 17 aug 2011 13:37

Hier ga ik ook maar weer een poging ondernemen. Na mn bevalling zat ik onder mn gewicht voordat ik zwanger was. Maar toen ik stopte met de borstvoeding zijn er zeker wel weer wat kilootjes aangekomen. Ik streef naar -15.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 17 aug 2011 15:06

Ik ga voor -6,5 nu nog!
Ik moet gewoon accepteren dat ik nooit echt lekkere koekjes, chocola en gebak kan eten zonder wat dikker te worden.
Ik wordt gewoon echt dikker als ik meer eet dan de basis: 3 gezonde!! maaltijden en fruit of rijstewafels tussendoor...

Ik ben natuurlijk 5 jaar geleden al 25 kilo afgevallen.... Dat eetpatroon was gewoon goed en gezond zonder extraatjes. De eerste 2 a 3 jaren gingen perfect. Kwam niets aan en at ook niets zei altijd nee tegen gebakjes, chips, kroket en noem maar op.... De laatste 2 jaar ben ik lekker gaan bakken, nam ik ook weer eens taartje en chipjes..... En toen kwam ik zo weer een kilo of 9 aan....! Nu ging dat met de pil ook wel extra snel...!
Maar ben het zat. Heb 2 jaar genoten van heeeeeel veeeeel lekkers. Nu ga ik weer terug naar de basis. Niets extra's en op naar mijn oude gewicht zonder buikje. Ben ik daar dan beperk ik mij tot iets lekkers in het weekend. Of een ijsje (Dat at ik ook wel iets teveel maar ijs is zoooo lekker), chips, zelfgebakken koekjes of iets anders. Elk weekend wat anders! Omdat ik ook sport moet dat voldoende zijn om niet weer aan te komen. Ik ben benieuwd.

De ene heeft puistjes, de ander wordt snel dik, weer een ander heeft een ziekte. We hebben allemaal wat en ik moet simpel weg gewoon accepteren dat ik niet meer kan eten dan fruit, brood, en gezond avondeten!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2011 08:18

Ik sluit me ook weer hier aan :) Vanaf vandaag is de vakantie over, en moeten de overtollige kilo's er weer af. Ik wil er sowieso 10 tot ik weer op mijn oude gewicht zit, en misschien daarna nog een stuk of 2, maar dat zie ik dan wel weer. Eerst die 10. Samen met mijn moeder beginnen we aan streep-je-slank, dat werkte vorige keer erg goed.

Succes allemaal met afvallen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 22 aug 2011 09:48

Hoe kom ik weer aan motivatie??? Was begonnen met WW, ging heel goed eerst: -9kg, maar nu met zes weken schoolvakantie ertussen (lees: onregelmatig, kids thuis, heel druk met bedrijf...) zijn er weer 1,5 bij. Vanaf vandaag wil ik weer beginnen, maar ik mis motivatie! Hoe kom ik weer gemotiveerd???
Er moet nl. nog een heleboel af!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2011 10:02

Een soort van jezelf een beloning geven als je bijv. zoveel kilo bent afgevallen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 aug 2011 10:18

Ik weet niet of je naar de meetings gaat van de WW? Ik vond de confrontatie daar met de weegschaal alweer voldoende om gemotiveerd te raken. Je bent daar sowieso zwaarder, omdat je je kleding aanhebt en je ook nog eens 's avonds weegt.

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 22 aug 2011 16:05

Bedankt Evelien, AJL, Ik ging elke week naar de meeting, maar in de vakantie was dat niet mogelijk qua planning. Vanavond gaan we er dus weer voor. Ben 2 weken geleden ook wel geweest, maar wie weet, als ik het weer elke week doe, dat mijn motivatie ook weer opkrikt.

Ik had mezelf beloofd dat ik nieuwe kleding mocht kopen omdat mijn winterkleding van vorig jaar dan te groot zou zijn. Maar ik ben bang dat het straks allemaal erg gaat tegenvallen als ik de boel weer ga passen... Dus toch maar doorzetten...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 aug 2011 16:27

Ik ben ook weer begonnen met WW. Eerst maar 's 20 er af proberen te krijgen ;-).
Mag nu niet hard afvallen ivm borstvoeding, maar merk dat ik het heerlijk vindt om me weer vast te kunnen houden aan m'n punten.

Ben in de 1e week 1 kilo afgevallen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 aug 2011 16:34

ajl schreef:Terwijl dat juist wel de bedoeling is dat je dat kan doen. Je moet juist leren om koekjes en alles in je normale eetpatroon te voegen zonder dat je aankomt. Anders stop je met lijnen en dan val je weer in je oude eetpatroon. Bij de WW zeiden ze juist dat je rustig een gebakje kon eten of een koekje, dagelijks een stukje cocolade, omdat je het anders niet vol zou houden.

Helemaal eens!
Als ik dus jouw strijd lees Funlover, dat heb ik niet.
Ben de vorige keer bijna 25 kilo afgevallen en heb 'gewoon' af en toe een gebakje, en best nog vaak een ijsje gegeten. :mrgreen:
Zaterdag zelfs nog chocoladetaart op, heerlijk! ;-)
Pastte binnen m'n puntentotaal, dus dan geniet ik er gewoon enorm van hoor ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2011 07:20

Na 1 week op -1. Het begin is er weer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 29 aug 2011 08:05

Ben vorige week ook weer begonnen. Ik herken ook wel wat Funlover zegt. Als ik stop met afvallen, gaat het een tijdje goed. Maar zodra ik denk ik kan wel weer wat extra, kom ik o zo snel aan.
Vorige week -1,5! Waardeloze week om te beginnnen, met zo'n beetje 5 verjaardagen, maar dit heb ik toch al wel bereikt. Ik wil nu echt doorzetten tot 10 kg. Dat zit ik op m'n gewicht van toen ik trouwde. Moet lukken dit keer!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 29 aug 2011 17:26

Succes allemaal.

Fijn dat sommige mijn strijd niet kennen. Maar ik vraag me af waarom jullie dan toch ook steeds af moeten vallen. Jullie worden blijkbaar ook ergens 'dik' van!

Ik zit ondertussen op -3,4 nog -4,7 te gaan
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”