Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 16:43

Hij had een speelgoed-stoomtrein als model (voor wie niet ziet wat het is). We hebben 'samen' geknipt, kindlief heeft alles gelijmd, maar de wielen en onderdelen heb ik wel een beetje op hun plaats geschoven, er zat toch zoveel lijm op dat alles naar de juiste plek kon drijven... ach, zo zaten we samen te plakken. Hij vond het schitterend en glom helemaal. Dat is wel cool. Hij ging er ook meteen mee spelen. Alle Duplo-dieren hebben erop rond gereden. Dus is het ook nog een soort van Ark van Noach.

Voor donderdag of vrijdag (morgen mag manlief hem vermaken) heb ik een kijkdoos bedacht. Maar wat kun je allemaal in een kijkdoos doen? Tips?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jul 2011 17:51

dacht nog samen een boekje maken. Verhaaltje samen schrijven, hij tekenen... S. en de trein oid!! dat zal vast dan wel lukken!

ennuh, beterschap!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 jul 2011 18:29

Wat geweldig leuk Galateia.

En AJL niet daarom hoor, ik dacht gewoon dat onze oudste bijna even oud waren.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jul 2011 10:50

Zit echt te genieten hier. Die geluidjes en die gezichtsuitdrukkingen. Zie er nu zo uit -> ;/

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2011 11:41

Schipje schreef:Zit echt te genieten hier. Die geluidjes en die gezichtsuitdrukkingen. Zie er nu zo uit -> ;/

Hoe vindt Lenthe het allemaal?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2011 12:30

Wat een crea moeder zijn jullie allemaal! Wat dat betreft ben ik wel een ontaarde moeder. Ik heb ze nl gisteren gewoon de hele dag naar buiten gedaan en speel maar raak. Ik vermaak ze eigenlijk nooit.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2011 12:40

Dat zou ik ook wel willen! Helaas heb ik een zoon die echt niet zelf kan spelen :? Als ik 10minuten achter de pc zit, zit hij achter me te klieren. Als ik in de tuin ben, loopt hij achter me aan, loop ik naar binnen gaat hij mee. Als hij al eens speelt en hij ziet dat ik wegloop, dan stopt hij subiet met spelen en loopt hij mee...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2011 12:51

O, die van mij hebben ook wel het liefst dat ik met ze meespeel ( en dan ook het liefst de hele dag) en soms moet ik echt wat verzinnen om ze weer aan de gang te krijgen, maar ik weiger echt om de hele dag te knutselen, puzzelen o.i.d. Even 5 minuten om ze op gang te brengen, vind ik prima, maar daarna moeten ze weer zelf aan de slag.
Het scheelt misschien wel dat ze het niet gewend zijn dat ik het doe. Ik kan mij voorstellen dat als je vaak met ze meedoet dat het dan moeilijk terugdraaien is.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 jul 2011 13:13

ach, maar als ze zich zo goed zelf kunnen vermaken is dat toch ook prima?
Hier gaat dat op het moment gelukkig ook wat beter. laatst ook een tijdje dat ze de hele dag achter me aanliep, daar word ik dan wel eens een beetje kriebelig van :oops: . nu kan ze ook best mooi zelf een poosje spelen. ik loop altijd wel even mee naar buiten, al is het maar om de was op te hangen oid, anders wil ze niet naar buiten. maar als ze dan één keer in de zandbak zit kan ze zich daar prima een poosje vermaken, of ze gaat 'grasjes' (lees: onkruid) tussen de stenen vandaan plukken en aan het konijn voeren.
binnen is ze momenteel helemaal druk met de poppen en beren voorlezen, die moeten dan allemaal in de bank zitten, boekjes erbij en dan heeft ze hele verhalen. geeft ze ze allemaal koffie uit haar theeserviesje: 'heb je allemaal gehad?' :D
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jul 2011 15:52

ajl schreef:Wat een crea moeder zijn jullie allemaal! Wat dat betreft ben ik wel een ontaarde moeder. Ik heb ze nl gisteren gewoon de hele dag naar buiten gedaan en speel maar raak. Ik vermaak ze eigenlijk nooit.

zouden bijna mijn woorden kunnen zijn. :wink: wat ik wel veel doe is voorlezen en liedjes zingen, en af en toe heel gek doen, dat vind ze erg belangrijk :D . schootspelletjes vinden we hier ook leuk.

LauraC schreef:Hoe vindt Lenthe het allemaal?

Die is gek op d'r zusje! Ze lijkt het al helemaal gewend te zijn en wil steeds aaien en kusjes geven. Ik hoor ook veel mezelf nu: "liefie" zegt ze nu heel veel. :wink:
Ze is alleen wel iets minder gek op haar moeder nu. Onverwachte acties en uitprobeersels: (keihard gillen in m'n gezicht/spugen aan tafel/expres kokhalzen/gewoon niet luisteren) en dat in combinatie met een HELEBOEL hormonen........... [-X

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jul 2011 18:13

Zoooooooow, ik heb een echte refoweb baby geknufd!!! :D En ze ging niet eens brullen of poepen of spugen! :-oo
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2011 18:57

*Annet* schreef:Zoooooooow, ik heb een echte refoweb baby geknufd!!! :D En ze ging niet eens brullen of poepen of spugen! :-oo

En d'r moeder, gedroeg die zich ook?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2011 18:57

@Annet: weet je nog dat je ooit eens een RWdreumes zijn eerste ervaring op een fiets hebt gegeven?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jul 2011 07:13

Ja, das waar, wat een eer! En daarna heeft ie nooit meer gefietst?
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2011 08:04

ik heb deze vakantie geloof ik maar 1 kind.. :lol: Milan en Matteo vermaken zich de hele dag samen.. dan weer buiten, dan weer binnen, dan achter de tv of ff racen..

Milan zei gister wel: wat duurt deze vakantie lang.. en dan zitten we nog maar in de eerste week :mrgreen: :lol:

Terug naar “Archief”