Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2011 11:31

Lieve foto Haai!
Michael heeft een vriendinnetje hier te spelen (4 jaar oud). Ik probeer ze maar een beetje hun gang te laten gaan...ze spelen nu verstoppertje. Strakjes lekker eten en dan naar de speeltuin denk ik ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 jul 2011 12:13

@Laura: dan staat vast heel je huis op z'n kop, als ze verstoppertje spelen ;)

@ajl: Het gaat erg goed met Sylke! Sinds ze buisjes heeft begint ze echt lekker te kletsen en ze begrijpt ook alles wat wij zeggen. Eerder dacht ik dat ze veel dingen niet begreep, maar nu blijkt dus dat ze het gewoon niet hoorde. Binnenkort moeten we ook weer voor controle naar de kinderarts, ben benieuwd wat hij gaat zeggen (volgens hem moeten kinderen met 15 mnd lopen bijv, ik ben dus benieuwd of hij ook vindt dat Sylke zich vlot genoeg ontwikkelt).
Het poppenbedje staat zolang ze er intensief mee speelt gewoon beneden. We hebben nu een voor - en achterkamer, dus als ik al het speelgoed zat ben doe ik gewoon de deuren dicht en zie ik er niets meer van ;).

@ppm: wat een heerlijk ventje om te zien! Net als wat anderen al zeiden: als ik hem zo zie kan ik me niet voorstellen dat hij je nu zoveel zorgen geeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 12:18

@ haai Sylke loopt toch al wel een tijdje? Als kinderen met 15 mnd moeten lopen, hebben mijn beide kinderen een achterstand :lol: . Dochterlief ( nu 18 mnd) loopt sinds heel kort en heeft nooit ergens achter of langs gelopen. Ze klauteren geen van beiden, al klimt dochterlief soms wel op de tafel. Ze praat daarentegen al hele zinnen en noemt zichzelf al 'ik' ipv bij de voornaam of 'mij'. Het lijkt mij dat toch wel het totaalplaatje bekeken moet worden.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 jul 2011 12:24

Wat een mooie meid, Haai! Nog gefeliciteerd!

En ppm, wat een schatje om te zien! :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 jul 2011 12:31

Sylke liep met 17 mnd, en begint nu pas echt te kletsen, in de ogen van de kinderarts dus 'te laat'. Ikzelf maak mij inmiddels helemaal geen zorgen meer om haar ontwikkeling, maar ik ben benieuwd of de kinderarts dat ook vindt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 12:35

Ach, als het 'niet praten'door de doofheid kwam, is het ook geen wonder dat ze niet eerder sprak. Hier loopt dochterlief nu wel wat, maar zeker nog niet soepel. Ik heb mij voorgenomen om mij bij de volgende niet zo op te laten jutten door het cb. Ik zie het allemaal wel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 12:36

Iemand een idee wat te doen met een lief manneke van 4, dat naar buiten staart en baalt van de regen? Hij speelt heel lief binnen steeds, maar we moeten er echt even uit of iets gaan doen. Zo worden we gek. Ik ben al meer dan twee weken ziekig en kan dus geen hele wandelingen maken of gaan voetballen. Nou ja, het weer is er ook niet naar... wie heeft een briljant idee?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2011 12:43

Galateia schreef:Iemand een idee wat te doen met een lief manneke van 4, dat naar buiten staart en baalt van de regen? Hij speelt heel lief binnen steeds, maar we moeten er echt even uit of iets gaan doen. Zo worden we gek. Ik ben al meer dan twee weken ziekig en kan dus geen hele wandelingen maken of gaan voetballen. Nou ja, het weer is er ook niet naar... wie heeft een briljant idee?

Kaplaarsjes aan en voor het huis in de plassen stampen? Papieren bootjes maken en die laten varen in de plassen? Kijken wat drijft en wat zinkt (emmertje water).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 12:44

Ik ben een slechte moeder :( :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2011 12:45

Galateia schreef:Ik ben een slechte moeder :( :wink:

Je bent een zieke moeder :( Dus dan mag je best even rustig aan willen doen hoor!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 12:46

Zou ook mijn idee zijn. Hier is zoonlief ook niet binnen te houden en heeft de hele zondagmiddag in de stromende regen buiten gespeeld. Inderdaad stampen in plassen, van alles laten drijven. Steentjes in plassen gooien. Daarna lekker naar binnen, schone kleren aan, hebben warme chocolademelk gedronken en hij werd helemaal rozig.

Verder beterschap Galateia

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 12:47

En als je man thuis is :mrgreen: Koekjes bakken. Ze hebben van koopmans momenteel sprookjesboom koekjes, gewone zandkoekjes waarbij ze zelf glazuur erop mogen doen met een eetbaar sprookjesplaatje. Die doen het hier erg goed

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jul 2011 12:49

Hier ga ik dan maar even een boodschap doen (lopend of als het echt slecht is gewoon even met de auto), of naar de stort nog zooi wegbrengen of naar de stofjeswinkel. Zo zijn we er toch even uit. Of even naar een vriendin ofzo waar Jurian ook leuk kan spelen.

Wat een prachtig mannetje om te zien ppm! En Sylke een prachtig meisje :D Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 12:54

LauraC schreef:Je bent een zieke moeder :( Dus dan mag je best even rustig aan willen doen hoor!

Haha, ja, alleen rust gaat dit echt oplossen (en de oogarts en de internist, hopelijk). Maar hoe houd je rust als je nog 1000 dingen wil doen, een reis voorbereidt naar Afrika, je ene kind vakantie heeft en je andere kind nog aan de andere kant van de wereld is :?

Ik heb een hekel aan boodschappen. Koekjes bakken kan ik nog wel, hoor, ajl :wink:

Maar zoonlief is vooral heel erg teleurgesteld omdat ik geen locomotief kan bouwen van de Duplo. Ik heb een poging gedaan, maar ik moest het doen zoals papa, en tja, uhm.... Ook de hijskraanvrachtwagen is mislukt.

Gelukkig is manlief morgen weer vrij :mrgreen:

Misschien moeten we maar met die laarzen aan de slag. Maarre... laarzen en warme chocolademelk... het is 26 juli. Ik heb hier zelfs de kachel een beetje aangezet om dat waterkoude eruit te halen!

Laarzen. Iets knutselen. Een emmer. Kom op, Galateia, je kan het 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 13:04

Ik mailde mijn man een help-mailtje over wat te doen om zijn zoon te vermaken. Hij had een briljant idee: "breng hem een uurtje naar Smalland in IKEA en ga zelf chillen in een slaapkamer."

Mannen [-X

Terug naar “Archief”