5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2011 23:41

mohamed schreef:@ Mortlach, ik denk dat er genoeg alcoholische versnaperingen overblijven voor ons! :)

Ik drink eigenlijk alleen whiskey en rum, en Italië staat daar nou niet echt om bekend. Ach, een witbiertje is ook lekker maar ik ben niet van plan me een stuk in mijn kraag te zuipen daar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2011 00:07

mohamed schreef:@ Mortlach, ik denk dat er genoeg alcoholische versnaperingen overblijven voor ons! :)

Mortlach schreef:Ik drink eigenlijk alleen whiskey en rum, en Italië staat daar nou niet echt om bekend. Ach, een witbiertje is ook lekker maar ik ben niet van plan me een stuk in mijn kraag te zuipen daar.

Staat Italië bekend om zijn witbier dan? Nooit geweten! :mrgreen:

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 23 jul 2011 22:33

Ik heb de serie mails verstuurd. Twee kreeg ik er al gelijk terug. Ik ben benieuwd naar de rest.

Ik heb ook nog even verder gekeken naar andere alternatieven. Dit lijkt me bijvoorbeeld ook helemaal niet zo'n gekke optie:

http://www.villeditalia.eu/nl/accommoda ... o/#ligging
http://www.zoover.nl/italie/lazio-latiu ... ppartement

Hij is nog vrij in deze periode. Je zit dan voor 660 euro 5 dagen, misschien nog met wat korting vanwege de twee dagen met minder personen. Daar is wat op te vinden. Tien kilometer fietsen naar het centrum langs de rivier is ook niet gek, en het is een kwartier met de trein. Ook te overzien. Het enige nadeel is dat er iemand op de bank moet slapen. Er is wel airco die voor 8 euro per dag te gebruiken is. Dat vind ik ook een groot voordeel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 09:02

DDD schreef:Ik heb de serie mails verstuurd. Twee kreeg ik er al gelijk terug. Ik ben benieuwd naar de rest.

Ik heb ook nog even verder gekeken naar andere alternatieven. Dit lijkt me bijvoorbeeld ook helemaal niet zo'n gekke optie:

http://www.villeditalia.eu/nl/accommoda ... o/#ligging
http://www.zoover.nl/italie/lazio-latiu ... ppartement

Hij is nog vrij in deze periode. Je zit dan voor 660 euro 5 dagen, misschien nog met wat korting vanwege de twee dagen met minder personen. Daar is wat op te vinden. Tien kilometer fietsen naar het centrum langs de rivier is ook niet gek, en het is een kwartier met de trein. Ook te overzien. Het enige nadeel is dat er iemand op de bank moet slapen. Er is wel airco die voor 8 euro per dag te gebruiken is. Dat vind ik ook een groot voordeel.

Ik vind het geen gek idee, absoluut niet zelfs, alleen erg jammer dat er iemand op de bank moet slapen. Dat ligt natuurlijk niet lekker en we willen allemaal graag onze rust. Is er niet iets dergelijks te vinden met een kamer extra?

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 24 jul 2011 11:24

Misschien. Maar het is nog niet zo eenvoudig zoeken. Je kunt niet op aantal slaapplaatsen zoeken op Zoover. Ik vind de airco belangrijk, en de fietsen ook wel, trouwens, maar daar kun je ook op een andere manier aan komen. Een fiets zorgt ervoor dat je veel meer van de stad ziet en overal veel sneller bent. In Berlijn heb ik daar erg goede ervaringen mee. In Londen had ik erg veel spijt geen fiets te hebben geregeld. Je komt met bus en metro steeds overal langs maar precies niet waar je wilt wezen en het is ook moeilijker het overzicht te houden. Daarnaast gaat het is twee kilometer lopen een heel eindje maar met de fiets ben je er zo.

Maar ieder beter voorstel is welkom;-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 12:28

DDD schreef:Misschien. Maar het is nog niet zo eenvoudig zoeken. Je kunt niet op aantal slaapplaatsen zoeken op Zoover. Ik vind de airco belangrijk, en de fietsen ook wel, trouwens, maar daar kun je ook op een andere manier aan komen. Een fiets zorgt ervoor dat je veel meer van de stad ziet en overal veel sneller bent. In Berlijn heb ik daar erg goede ervaringen mee. In Londen had ik erg veel spijt geen fiets te hebben geregeld. Je komt met bus en metro steeds overal langs maar precies niet waar je wilt wezen en het is ook moeilijker het overzicht te houden. Daarnaast gaat het is twee kilometer lopen een heel eindje maar met de fiets ben je er zo.

Maar ieder beter voorstel is welkom;-)

Ik heb er nog eens over nagedacht en een een enkele kamer in een klooster met airco heeft toch mijn voorkeur. Het lijkt mij erg leuk om die cultuur eens van dichtbij mee te maken.

Wat fietsen betreft is Italië daar niet bepaald op ingericht en zal het voor flink wat frustratie kunnen zorgen al dat getoeter van de automobilisten.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 24 jul 2011 12:38

Ik ook. Als er een met airco is, maar dat weet ik echt niet zeker. De sfeer is inderdaad waardevol, al heeft het soms ook nadelen als het gaat om de sluitingstijd. Na 12 uur binnenkomen is waarschijnlijk nergens mogelijk, of je moet een sleutel krijgen.

Het oude centrum van Rome is (net als de fietspaden) heel geschikt om te fietsen hoor. Er is zelfs een fietsverhuurder die onderdeel is van het openbaar vervoer, net zoals in Parijs en Londen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 20:00

DDD schreef:Ik ook. Als er een met airco is, maar dat weet ik echt niet zeker. De sfeer is inderdaad waardevol, al heeft het soms ook nadelen als het gaat om de sluitingstijd. Na 12 uur binnenkomen is waarschijnlijk nergens mogelijk, of je moet een sleutel krijgen.

Dat is wel iets om even goed uit te zoeken. Misschien is een hotel dan ook nog een optie.
Het oude centrum van Rome is (net als de fietspaden) heel geschikt om te fietsen hoor. Er is zelfs een fietsverhuurder die onderdeel is van het openbaar vervoer, net zoals in Parijs en Londen.

Dan is Rome een uitzondering want de Italiaanse steden die ik heb gezien waren ronduit fiets onvriendelijk.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2011 20:53

DDD schreef:Na 12 uur binnenkomen is waarschijnlijk nergens mogelijk, of je moet een sleutel krijgen.

Persoonlijk vind ik dat niet echt een bezwaar. In het nachtleven van Rome ben ik niet zo geïnteresseerd. Maar goed, als er een plek is waar we niet tegen dat probleem aanlopen is dat natuurlijk prima.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 24 jul 2011 20:57

Ik ook niet. Maar in een land waar ze om half negen beginnen met het avondeten begint het nachtleven vast pas rond een uur of twee... En de sfeer in een oude stad is 's avonds wel veel authentieker, veel minder toeristen vaak, locale bevolking op de stoep voor de deur. Je proeft wel iets meer van de zuidelijke sfeer op die momenten. Ik ben in San Gimigniano en Sienna ook (later) op de avond geweest, dat is toch echt anders dan overdag.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2011 23:43

Ah, dat geeft wat context. Ik was even bang dat je ons allerlei ongure, zweterige disco dancings in zou slepen :-)

drix_a

Berichtdoor drix_a » 25 jul 2011 17:36

Hoe cool is dat :) Gaan er veel mee?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 jul 2011 18:04

Om 12 uur kun je mij rollen naar huis...

Maar zo'n appartement lijkt me ook wel wat, al blijft mijn voorkeur uitgaan naar een klooster of iets dergelijks.
Als we voor een appartement gaan, laten we dan kijken voor een 6 persoons. Mocht er zich nog iemand melden om mee te gaan, dan zitten we niet gelijk met een huisvestingsprobleem.

@drix: met zn 5en. Je kan er nog bij...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 jul 2011 20:14

mw schreef:Om 12 uur kun je mij rollen naar huis...

Maar zo'n appartement lijkt me ook wel wat, al blijft mijn voorkeur uitgaan naar een klooster of iets dergelijks.
Als we voor een appartement gaan, laten we dan kijken voor een 6 persoons. Mocht er zich nog iemand melden om mee te gaan, dan zitten we niet gelijk met een huisvestingsprobleem.

Dat is beter dan sjouwen! :P
Ja mijn voorkeur gaat ook echt uit naar een klooster, want ik heb altijd al eens willen weten hoe dat is. En als het goed bevalt word ik misschien wel een crypto katholiek en meld me aan als pastoor! :mrgreen:
@drix: met zn 5en. Je kan er nog bij...

Dat kan nog net, maar het is wel zaak om op te schieten want anders zijn de goedkope vluchten op.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 jul 2011 20:21

Mij sjouwen gaat zo moeilijk, met al die koffers die je al moet sjouwen. Daarom ben ik zo lief om mij te laten rollen

Als jij daar katholiek wordt, dan kom ik nogmaals naar Rome. Die keer om een serieus gesprek met je te voeren :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”