5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DDD
Sergeant
Sergeant

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 21 jul 2011 10:51

Dat lijkt me geen goed idee. We komen ongetwijfeld in Rome. Vermoedelijk gaan vrijwel alle passagiers ook die kant op en bovendien doen honderduizenden mensen per jaar dezelfde reis. Je maakt mij niet wijs dat die allemaal aan een langslopende conducteur de weg moeten vragen.

En ik heb trouwens ook nog een paar reisgidsen. We kunnen beter in het centrum van Rome afspreken, wat mij betreft, en dan niet op een vaste tijd maar via sms ofzo.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jul 2011 11:01

Daarnaast zijn wij ook totaal niet bekent in Rome :wink:
Het lijkt mij wat dubbel dat wij dan weer terug gaan naar het vliegveld om jullie op te pikken. Het handigste is idd dat we via de telefoon even contacten waar wij dan zijn & dan we dan afspreken op een bekende plek.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 jul 2011 11:21

Reizen in Rome is net als in alle grote steden ontzettend simpel. Spreek gewoon af bij een metro/trein station, ofzo. De enige manier waarop je dan kunt verdwalen is omdat je kleurenblind bent en/of analfabetisch. Moet dus wel goed komen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 13:30

@ DDD

Dan lijkt het mij handig om eerst naar het klooster te gaan waar we onze bagage kunnen achterlaten, want ik heb geen zin om de hele tijd met dat zware shirt te sjouwen. :lol:

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 21 jul 2011 13:37

Absoluut. Anders ik wel met mijn tien shirts en acht broeken;-) Gelukkig hoeven we geen handdoeken mee te nemen...

Of het moet echt buiten het centrum worden. Dan is er misschien wel een kluisje in de buurt, op het station ofzo. Dat komt ongetwijfeld goed.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 14:33

DDD schreef:Absoluut. Anders ik wel met mijn tien shirts en acht broeken;-) Gelukkig hoeven we geen handdoeken mee te nemen...

Of het moet echt buiten het centrum worden. Dan is er misschien wel een kluisje in de buurt, op het station ofzo. Dat komt ongetwijfeld goed.

Ja, maar als we ons in optima forma willen conformeren aan de gebruiken van het land, is het zaak om allereerst een uitstekend restaurant of tratoria te vinden (bij voorkeur een waar de Romeinen zelf eten) om de maaltijd te gebruiken.

Afbeelding
Bijvoorbeeld spaghetti amatriciana!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jul 2011 15:24

Volgens mij denk jij alleen maar aan het eten :mrgreen: :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 jul 2011 17:34

ja ja met dat eten gaat het wel goed komen mohammed :D Lang leven de heerlijke hollandse pot :mrgreen:

@Wiepie wat jammer dat je niet mee kunt wie weet een volgende keer.

Het lijkt me handig om ergens in Rome af te spreken, alhoewel ik wel hoop dat mw en ik de bagage in de ochtend kunnen stallen bij onze overnachting. Want om de gehele dag daarmee rond te lopen is ook niet zo geslaagd.

mohamed schreef:Kunnen jullie DDD en mij eventueel oppikken op het vliegveld? Want wij zijn niet bekend in Rome!

Dit had ik nou weer niet verwacht...., willen zich op laten halen door de vrouwen, en helaas voor jou die zijn ook niet bekend in Rome. :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 18:25

mw schreef:Volgens mij denk jij alleen maar aan het eten :mrgreen: :lol:

Hoe kom je daar toch bij? Ik ben hervormd van huis uit en wij weten dat de mens van meer dan brood alleen leeft!

Afbeelding
Hoe noem je een katholiek die gek is op eten? Een smulpaap! :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 18:29

christien schreef:ja ja met dat eten gaat het wel goed komen mohammed :D Lang leven de heerlijke hollandse pot :mrgreen:

Ik zal meneer de pastoor vragen of hij worst lust!

Afbeelding
Boerenkool met worst!
Het lijkt me handig om ergens in Rome af te spreken, alhoewel ik wel hoop dat mw en ik de bagage in de ochtend kunnen stallen bij onze overnachting. Want om de gehele dag daarmee rond te lopen is ook niet zo geslaagd.

Kijk maar uit voor de tasjesdieven! :lol:

Wellicht kunnen we in het nog nader overeen te komen klooster afspreken?

mohamed schreef:Kunnen jullie DDD en mij eventueel oppikken op het vliegveld? Want wij zijn niet bekend in Rome!

Dit had ik nou weer niet verwacht...., willen zich op laten halen door de vrouwen, en helaas voor jou die zijn ook niet bekend in Rome. :mrgreen:

Hoezo niet bekend, jullie lopen daar al een halve dag rond voordat wij aankomen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jul 2011 18:41

Zullen we met concrete afspraken maken over waar elkaar ontmoeten nog gewoon even wachten? We hebben daar nog zeseneenhalve week voor namelijk :mrgreen:

Neem die boerenkool met worst maar gewoon mee. Ik fluister de pastoor wel in dat hij nee moet zeggen. Krijgt hij mijn spaghetti, eet ik de boerenkool wel op :mrgreen: Sorry Christien, ik was eerst :^o

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 jul 2011 19:19

Nou lekker is dat, pikt m'n collega gewoon mijn portie in. :-k

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jul 2011 19:24

Jij krijgt een extra stroofwafel! =P~

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 jul 2011 21:12

Tja ik heb geleerd om met alles blij te zijn, dus bedankt! :-$

@Mod, :-oo kan jij niet wat met henkie regelen, om een leuke oproep te plaatsen op de homepage voor leuke gezellige single die met ons meegaan naar Rome?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 21:28

christien schreef:Tja ik heb geleerd om met alles blij te zijn, dus bedankt! :-$

Dat is een goede leerschool geweest!
@Mod, :-oo kan jij niet wat met henkie regelen, om een leuke oproep te plaatsen op de homepage voor leuke gezellige single die met ons meegaan naar Rome?

Wees dan ook blij met de mensen die al meegaan, we hoeven daar toch niet met een heel elftal singels aan te komen? :-({|=

Terug naar “Archief”