Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor *Annet* » 16 jul 2011 18:16

Evelien schreef:Even heel iets anders.

Als gastouder ga ik in januari weer aan de slag, niet meer bij de gezinnen thuis maar bij mij thuis. Nu moest er afgelopen week een nieuwe Risico-Inventarisatie Veiligheid en Gezondheid lijst worden ingevuld. Er wordt van alles gecontroleerd.
Nu ben ik erg benieuwd hoe kindvriendelijk jullie je huis hebben. Zetten jullie echt alles hoog neer, of is het ook vaak een kwestie van opvoeden??

k Ben benieuwd naar jullie reacties.

mijn buuf is gastouder: ze hadden een deur met van boven tot onder ruitjes, de onderste ruitjes moest folie over worden geplakt zodat er geen scherven in het rond zouden vliegen als het stuk zou gaan. Hek om de vijver, de afstap van de keuken naar de bijkeuken moest minder hoog worden gemaakt en zo kan ik nog wel ff doorgaan. En dat terwijl ze al 5 kinderen hadden wonen in dat huis, voor een oppaskind was het te gevaarlijk. Ze geven te voren niet aan wanneer ze komen controleren. Kwamen bij haar met etenstijd langs.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2011 18:22

Haha, daar moet ik om lachen: dan heb je zelf al zoveel kinderen, maar je kunt dan niet oppassen zonder aanpassingen.
Aan de andere kant: je oppaskinderen zijn niet jouw kinderen, maar worden aan jouw zorg overgedragen. Daar mogen best wat eisen aan verbonden zijn.

Dus het heeft twee kanten. Een humoristische en een serieuze.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jul 2011 18:25

Hahaha, nou moet ik eerlijk zijn, ik ben altijd banger voor wat er kan gebeuren met een kind van een ander onder mijn toezicht :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jul 2011 18:33

Dat kan net zo goed als je vanuit hun eigen huis oppast. Toch?

Maar ik ga waarschijnlijk oudere kinderen opvangen (na schooltijd). En dat is net even iets anders en de regels zijn ook anders.

Ze mogen niet onaangekondigd langs komen, ze moeten een afspraak maken (althans dat zijn de afspraken die ze gemaakt hebben met het buro waar ik voor werk).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jul 2011 19:06

galiatiea:Ik moest erg aan jullie S. denken toen ik dat programma zag, het heeft me ontroerd. ALs ik er aan denk, krijg ik weer kippevel, het is niet in woorden uit te drukken wat een ellende.

Ik vind het echt een eye opener om te zien, hoe het daadwerkelijk daar aan toe gaat

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jul 2011 23:50

Vreselijk aangrijpend ja, die aflevering van babyboom.. :( heb heel wat traantjes gelaten.. Als ik in zo'n situatie had moeten bevallen denk ik dat we t allebei niet overleefd zoudenhebben. Echt hartverscheurend om te zien dat dit zo vaak voorkomt. Wat een ellende..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jul 2011 16:50

Heb die aflevering do. avond laat teruggekeken en vlak daarna voelde ik de eerste wee... Zat echt met mn gevoelens in de knoop toen. Uiteindelijk was het een voorwee want sochtends om 5 uur begon het zachjesaan echt. Zeer confronterend en dat voor die paar euro...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jul 2011 12:00

Babyboom was zeker heftig!

Over 1,5uur krijgt Nina haar eerste prikken ik ben heel erg benieuwd hoe ze er op gaat reageren ze is al heel wat keertjes in haar voetjes geprikt maar gaf toen elke keer geen kik :shock: Zal nu denk ik wel anders zijn.
Hoe reageerden jullie kindjes op de prikjes? Ik hoorde dat ze wat koorts kunnen krijgen en wat suf zijn?

@Jannoek hoe is het met Floris wordt hij nog behandelt door de osteopaat?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 jul 2011 14:33

Ik ga morgen een mooi armbandje kopen voor mijn meisje met een naamplaatje met haar naam erin :mrgreen:
Wel eentje die 'verstelbaar' is, want we hebben natuurlijk geen flauw idee hoe groot haar polsje is.

Zo. En dat ga ik doen. Want ze is mijn mooie meisje! 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 14:50

Leuk he, zo'n klein grietje!

Hier vanmorgen een klein meisje dat een 'juk' aanwilde en 'nee bjoek' zei :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jul 2011 20:37

hihi, wat schattig ajl! :)

Wauw, nina groeit goed liefie!
Floris ook, hij was vorige week 6550 gr en 63 cm lang... 8)

Hij spuugt ontzettend veel, maar de spanning is na de behandelingen van de osteopaat zo goed als weg. Misschien heeft hij nog 1 of 2 behandelingen nodig, maar dat wachten we nog even af.
Vadaag nieuwe medicijnen gekregen tegen de reflux, omdat hij bijna stikte in die andere... Ben benieuwd!
Hij is namelijk wel veel meer gaan spugen. Echt een dikke, verwerkte brij. Zielig hoor...

Vanmorgen had hij me flink te pakken; hij poepte zich onder, toen ik 'm verschoonde plaste hij álles onder.
Toen ik 'm vervolgens oppakte zat ik van boven tot onder onder de spuug... :-oo
Alles kon zo linea recta de was in, tot knuffel, pet, kleding en beddengoed aan toe. ;)

Zowel na de ochtend als de middagvoeding slaapt hij, wat een verschil met een paar weken geleden! Alleen 's avonds wil hij absoluut niet liggen, maar dat komt hopelijk ook wel goed ;-).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 20:49

IN ieder geval fijn dat het nu zo gaat.Dat 's avonds slapen heeft hier bij zoonlief na de behandelingen ook nog een paar weken geduurd en zowaar op een avond viel hij ineens in slaap op mijn schouder. Ik wist niet wat mij overkwam en vanaf die avond, gewoon elke avond rond 18.00 uur sliep hij al.

En dochterlief hebben wij eigenlijk een beetje voor de gek gehouden. Zij kalmeerde van een badje en sliep dan pas na de laatste voeding. Na de eerste behandeling bij de osteopaat hebben wij het badje een voeding vervroegd. De eerste avond was ze zo moe van de behandeling dat ze het niet doorhad, maar de tweede avond ging er ineens een lampje bij haar branden. Die avond nog een beetje gesputterd ( maar bij lange na niet het gekrijs van eerder) en ook zij sliep 's avonds.

Wat bij beide wel hielp was een avondritueel met badderen en eigenlijk doe ik dat nog altijd. Voor het slapen lekker in bad, avondgebedje, voorlezen en slapen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 jul 2011 11:42

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij hier antwoord kunnen geven. Ik heb momenteel ouderschapsverlof. Dit is onbetaald en ik neem twee keer vier uur in de week op. Nu ben ik twee weken geleden ziek geweest en wilde mijn ouderschapsverlofuren deze week opnemen. Nu zegt mijn baas dat deze uren vervallen als je ziek bent? Ik kan het eigenlijk nergens vinden, maar het lijkt mij zo gek. Ik lever salaris in voor uren die ik niet opmaak en omdat ik toch vrij ben geweest moet ik ook nog een vrije dag opnemen. Of is mijn redenatie krom?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 20 jul 2011 12:09

@bumba
Hoe het met ouderschasverlof zit, weet ik niet. Maar als je ziek bent op een vakantiedag, krijg je die dag terug. Mits je je ziek gemeld hebt. Lijkt me dat dat met ouderschapsverlof ook zo zit?
Maar aan de andere kant...
Stel dat je twee dagen werkt, waarvan je een dag ouderschapsverlof opneemt. Als je drie weken ziek bent, zou je dan de drie weken daarna niet hoeven te werken. Dan krijg je ook vreemde situaties.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 20 jul 2011 13:22

Ik heb nog even nagekeken in de CAO waar ik werk hoe dat zit met ouderschapsverlof en ziekte, maar ook hier kan ik er niks over vinden.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”