Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor MissF » 12 jul 2011 12:38

Wij hebben ook 2 gewone kasten als commode hoor Evelien, is ook handig voor als ze ouder zijn, een commode doe je dan weg, maar een gewone kast niet.
Al zou ik niet de ladekast van Ikea kopen die wij hebben voor Jurian, want die is te klein vind ik. Dat wist ik al wel toen we hem voor Jurian kochten, maar die was al een jaar toen we het ding kochten, dus die staat meer op de commode dan dat hij erop ligt, maar voor een baby zou ik wel een grotere kopen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jul 2011 12:52

MissF schreef:Wij hebben ook 2 gewone kasten als commode hoor Evelien, is ook handig voor als ze ouder zijn, een commode doe je dan weg, maar een gewone kast niet.
Al zou ik niet de ladekast van Ikea kopen die wij hebben voor Jurian, want die is te klein vind ik. Dat wist ik al wel toen we hem voor Jurian kochten, maar die was al een jaar toen we het ding kochten, dus die staat meer op de commode dan dat hij erop ligt, maar voor een baby zou ik wel een grotere kopen.

Welke ladekast bedoel je?

Mijn vriendin heeft de ladekast (die wij ook gaan kopen) en ik pas twee dagen in de week op haar dochtertje (al weer 2 jaar lang) en toen zij nog op de commode verschoond moest worden heb ik haar daar op verschoond. Groot genoeg moet ik zeggen. Ideaal.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jul 2011 13:18

Even gezocht, maar wij hebben de Aneboda, met 3 laden. Voor Frederiek hebben we nu een grote kast, en dat vind ik veel fijner. Voor Jurian hadden we toen hij net geboren was een plank aan de muur van 1 meter breed, dat was ook heel handig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jul 2011 13:22

Ik bedoel die van de Ikea die je te klein vindt. oops die is van Ikea.

Nee wij hebben deze op het oog:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40214551

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 jul 2011 15:38

Wij hadden vorige keer de Aneboda op onze slaapkamer gezet en als commode gebruikt de eerste paar weken voor Eef. Maar die is dus echt vrij smal en ik vond hem ook te klein voor een 1 jarige.
Nu hebben we de Hemnes, 3 lades. Daar poets ik nu de tanden van de meiden op dus de komende 4 jaar kunnen we daar nog wel mee vooruit :mrgreen: Al verwacht ik niet dat we hem zo lang als commode gaan gebruiken.... Tis nu een truckje om de meiden snel te laten poetsen, vinden ze geweldig om ' baby' te zijn :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 jul 2011 21:27

Wij hebben de malm met vier lades als commode. Met ruim een jaar wordt ie wel krap. Die met drie lades is lager denk ik? Zou ik wel opletten als ik jou was, t moet wel hoog genoeg zijn, anders werkt t niet fijn.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jul 2011 21:46

Die malm heb ik dus gebruikt totdat de kleine van m'n vriendin zindelijk was (2,5 jaar) en die kon nog gerust op die malm liggen. Ging prima.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 13 jul 2011 07:40

Misschien scheelt het ook hoe lang/ kort je bent of een kastje handig is of niet?

Wij hebben weinig ruimte dus hebben het ledikantje gekocht die Jannoek volgens mij ook heeft. Met die kastjes aan de zijkant en la er onder.

@jannoek; gebruiken jullie dat commode blad ook of werkt dat niet?

Hier is de kleine weer goed gekeurd met de 20 weken echo. Fijn hoor!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2011 08:02

Tja, ik vind het wel lekker om een beetje hoog te staan, dus die van ons is 97 cm hoog. Hoger dan de normale commodes volgens mij, terwijl ik best klein ben.
En ik vind het ook wel lekker om wat ruimte te hebben want we hebben structuur op de muren dus als een wat oudere baby gaat rondmaaien met de armen en je slaat tegen de muur heb je meteen bloed 8-[ Dus vandaar dat ik die 51 cm diep ook wel belangrijk vind. Scheelt net weer een beetje.
maar als je al weet hoe het 'werkt' maakt het toch niks uit?
Zal binnenkort eens foto's maken van onze babykamer :)

Fijn dat alles goed was juffiejuf!! Dat ledikantje leek mij ook wel praktisch! Maar wij zouden dan wel een nog kaler kamertje krijgen.... tis nu al vrij strak en kaal en dan staan de kinderwagen en de wieg ook nog 'binnen'
maargoed, ik hou van rust dus ik zou nooit iets druks op de muren doen. Wilde de naam nog boven het ledikantje hangen maar hou het denk toch gewoon kaal. Lekker rustig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2011 08:23

Ach we gaan naar de Ikea en dan kunnen we altijd zien welke we nemen. En qua ruimte, we hebben een inbouwkast dus een kast hoeft niet dus dat scheelt al weer. Een ledikantje en een kast/commode. En als er plek over is misschien nog een stoel.

Wat je zegt Lammetje over die commode's en die kast qua hoogte is wel zo. Gisteren waren we dan in zo'n zaak en die commode's kwamen net tot m'n heupen. Dat gaat hem niet worden voor manlief.

Vandaag maar eens hard aan de slag in de babykamer. Eerst maar even de was weg werken en dan lekker aan de slag.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jul 2011 09:25

@juffiejuf wat grappig! Ja, wij gebruiken het blad als commode en dat gaat perfect! Weet niet tot hoe lang het gaat passen, maar dat zien we dan wel weer ;-)
We hebben het blad nu standaard uitgeklapt staan, en naast het kussen staan de billendoekjes, de shampoo, zeep, haarlotion, olie, sudocrem, borstel en vitamines en er is nog ruimte over. 8)
Maar zoonlief slaapt er nu nog niet in (maar in de wieg bij ons op de kamer). Als hij er wel gaat slapen denk ik dat ik de bovenste lade leegruim en de kleertjes over de onderste 3 verdeel, en dan de verzorgingsspullen in de bovenste, want het is wel handig om die bij de hand te hebben... Aan de andere kant; voorlopig ligt hij toch nog niet boven in z'n ledikant, dus misschien laten we het blad dan nog wel uitgeklapt liggen. We zullen het zien!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2011 11:06

ben weer goed gekeurd bij de vk. Alles prima maar ik ben het echt zat. Niet het zwanger zijn, maar dat de baby gewoon te groot is voor mijn lijf. Dat beaamde de vk meteen, maar ze gaan niet eerder dan 41 weken inleiden, en ze wachten misschien zelfs tot 42 weken. Dus uiterst 3 weken nog..... nou ik hoop toch echt dat de baby uit zichzelf nog komt hoor, ruim voor die tijd :lol:

Schipje, ben je al bevallen??? :wink:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 13 jul 2011 11:07

@jannoek; las hier al een tijdje mee en zei toen gelijk al toen jij foto had neergezet: dat zou ook iets voor ons zijn als ik zwanger zou zijn! (hebben ook weinig ruimte) Zijn pas ff wezen kijken in een zaak en het zag er allemaal best groot genoeg eruit. Hun hadden hem in die zaak ook uitgeklapt staan en dan leek het ons ook dat je makkelijk nog je kindje er onder/ naast kan hebben. Waar refoweb niet goed voor is om goede ideeën op te doen voor een ledikantje :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jul 2011 12:52

Wat leuk, jeepeecee, een kindje erbij voor jullie! Van harte gefeliciteerd en een goede zwangerschap toegewenst!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2011 14:28

ppffftt ik dacht ik ga even de kamer op ruimen. :roll: Wat kan een mens een rommel hebben zeg, en dan te bedenken dat we de zolder nog op moeten ruimen. En m'n man moet binnenkort een week naar Engeland voor z'n werk.
k ben benieuwd of er wel ooit een babykamertje komt. :lol:

Terug naar “Archief”