Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 10:20

Ik gebruik momenteel vooral Vanish oxy White om alles wit te krijgen. Dochterlief draagt veel wit, maar maakt ook veel vlekken. In een emmer 12 uur laten weken en vervolgens op 40C of 60C met ariël voor de witte was en nog een schep Vanisch uitwassen. Tot nu toe alles eruit gekregen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 05 jul 2011 10:25

Wat ook nog weleens helpt is je kleding stuk in de volle zon hang/leggen.

Ik had pas wat t kledingstukken waar de vlekken in de was niet zijn uitgegaan. In de volle zon gehangen en het was verdwenen.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 10:28

Zelfs in de Afrikaanse zon zijn ze niet wit geworden. Hier moeten dus echt chemische alternatieven de strijd gaan winnen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 05 jul 2011 11:09

Hee, dat Echfa wit, daar heeft mijn moeder het altijd over, maar we konden het in geen enkele winkel meer vinden. volgens mijn moeder is dat het enige dat bijna altijd werkt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 05 jul 2011 11:16

MissF schreef:Hee, dat Echfa wit, daar heeft mijn moeder het altijd over, maar we konden het in geen enkele winkel meer vinden. volgens mijn moeder is dat het enige dat bijna altijd werkt :D

Poppetje blauw he, maar ook dat is niet meer.
In sommige winkels, zoals o.a. Kruidvat, verkopen ze zakjes Nibro, donkerblauw pakje met witte letters, daar zitten zakjes in die je bij de witte was moet gooien. Na een aantal wasbeurten zie je duidelijk dat de was witter is. Ik gooi ook altijd een eetlepel soda bij de witte was, daarmee houd je je machine ook vetvrij !!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 05 jul 2011 11:55

ik heb het ook ja, echfa wit. geloof bij kruidvat of trekpleister gekocht. het werkt wel goed, alleen moet je er niet teveel in 1x inzetten. had een keer het hele bad vol gedaan, dat spul erbij en dan allemaal 'witte' sokken, washanden en handdoeken erbij maar dat werkte niet. maar als je het voor 1 of 2 kledingstukken in een emmer gebruikt werkt het heel goed!
en ik heb nog zo'n pot oxi white van een huismerk, werkt ook wel!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jantine76 » 05 jul 2011 12:40

Zelf laat ik dergelijke vlekken altijd een nachtje weken in een emmer met warm water en groene zeep. Gewoon een klodder uit zo,n potje. Daarna wassen op gewone temperatuur en zo mogelijk in de zon laten drogen. Voor mij geen chemische rommel (meer).
In ieder geval succes ermee!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 13:39

Ben net bij Trekpleister en Kruidvat geweest, maar geen Echfa wit :?

Vanavond alles maar uit de bleek halen en dan wassen en dan eens kijken of er iets gebeurd is, of er enig effect merkbaar is.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor RogierV » 05 jul 2011 13:45

Koop anders wat peroxide(H2O2) 0.05 mol oplossing is denk ik wel bij een bouwmarkt te krijgen. Bleekt ff wat beter dan bleek.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 14:03

Waarom klinkt dat alsof ik mijn kleding wil blonderen? 8)

Ik heb een rok en bovengeval nu uit de bleek gehaald, uitgespoeld en in een emmer water gedaan. Er lijkt wel enig effect merkbaar. Maar vanavond eerst even wassen en dan morgen als het droog is eens kijken, wat er nog mis mee is. En op zoek naar Echfa Wit, want daar lees ik teveel goede dingen over.

Ik wil gewoon dat het lukt. Het gaat niet eens meer om die kleren, het moet gewoon lukken.

Op dat bovending zit ook allemaal kant enzo, maar het heeft tot nu toe de bleekbeurt overleefd. Ik ben erg benieuwd of het in de wasmachine uit elkaar valt :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 11 jul 2011 22:04

HELP!!
M'n wasmachine doet heeel vaag!

Áf en toe was ik een wasje op 95 graden, dit zijn altijd handdoeken, en ze komen er lichtblauw eer uit! Terwijl ze officieel creme zijn!
Ik dacht dat het eenmalig was, omdat ik door m'n eigen fout een lichtblauwe (al veel vaker uitgewassen) handdoekn er bij in had gedaan. Een volgende x wassen op 95graden, viel het dus niet op, dat de boel weer verkleurd was.
Maar nu heb ik m'n nieuwe kussenhoezen erbij in gedaan, en die zijn nu ooooook lichtblauw terwjil er toch écht alleen maar handdoeken bij in zaten! Die allemaal creme zijn ,of hooguit heeeeeel iets lichtblauw verkleurd...
'
Wie weet hoe 't kan dat m'n wasmachine alleen met 95 graden de was lichtblauw verkleurd?
En ook niet onbelangrijk; hoe krijgi k m'n kussenhoezen weer in de originele kleur? (Die handdoeken interesseeren met niet zo 8-[ )

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Bumba » 12 jul 2011 08:25

Galateia schreef:Waarom klinkt dat alsof ik mijn kleding wil blonderen? 8)

Ik heb een rok en bovengeval nu uit de bleek gehaald, uitgespoeld en in een emmer water gedaan. Er lijkt wel enig effect merkbaar. Maar vanavond eerst even wassen en dan morgen als het droog is eens kijken, wat er nog mis mee is. En op zoek naar Echfa Wit, want daar lees ik teveel goede dingen over.

Ik wil gewoon dat het lukt. Het gaat niet eens meer om die kleren, het moet gewoon lukken.

Op dat bovending zit ook allemaal kant enzo, maar het heeft tot nu toe de bleekbeurt overleefd. Ik ben erg benieuwd of het in de wasmachine uit elkaar valt :mrgreen:


Ik was gisteren in het Kruidvat en daar verkochten ze Biotex Echfa Wit, ik heb het maar meteen gekocht. Ik wist niet dat het van Biotex was. MOcht je nog geinteresseerd zijn, kun je het ook online kopen bij drogisterij.net

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 12 jul 2011 08:27

-Judith- schreef:HELP!!
M'n wasmachine doet heeel vaag!

Áf en toe was ik een wasje op 95 graden, dit zijn altijd handdoeken, en ze komen er lichtblauw eer uit! Terwijl ze officieel creme zijn!
Ik dacht dat het eenmalig was, omdat ik door m'n eigen fout een lichtblauwe (al veel vaker uitgewassen) handdoekn er bij in had gedaan. Een volgende x wassen op 95graden, viel het dus niet op, dat de boel weer verkleurd was.
Maar nu heb ik m'n nieuwe kussenhoezen erbij in gedaan, en die zijn nu ooooook lichtblauw terwjil er toch écht alleen maar handdoeken bij in zaten! Die allemaal creme zijn ,of hooguit heeeeeel iets lichtblauw verkleurd...
'
Wie weet hoe 't kan dat m'n wasmachine alleen met 95 graden de was lichtblauw verkleurd?
En ook niet onbelangrijk; hoe krijgi k m'n kussenhoezen weer in de originele kleur? (Die handdoeken interesseeren met niet zo 8-[ )


Misschien zit er toch iets in wat de was verkleurd. In de rand misschien? of in de trommel? En je zeepbakje?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 12 jul 2011 08:57

Oei wat balen Judith, ik denk idd toch dat er nog ergens iets blauws zit, anders kan een wasmachine volgens mij niet zelf je was kleuren.

Hier hangt 1 wasje weer buiten, de andere is net klaar hoor ik en kan ook naar buiten. Hopelijk droogt het nog voor de weersvoorspelling van regen uitkomt
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 12 jul 2011 09:08

De trommel, zeepbakje, de rand, alles nagekken voor zover dat wil, maar kan niks vinden, vind het zooooo raar...En om hier nou een monteur voor te laten komen...
Vind het ook zo'n vaaag verhaal! M'n man had al zoiets van; je zal wel niet opgelet hebben, dus die heeft ook gekeken maar niks te vinden...Ik zoek nog wel ff verder ;-)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten