Verwacht van mij geen openbare getuigenis van wat ik heb ervaren, daar vind ik een openbaar forum geen geschikte plaats voor.
Ik begrijp ook overigens niet waarom je nu ineens persoonlijk wordt, ik vraag hier toch ook niet om persoonlijke ervaringen?
Ik ga er gewoon vanuit dat er vanuit de eigen overtuiging gepost wordt, al dan niet met ervaring.
De verloren zoon werd bij de varkenstrog als eerste ontdekt aan zijn ellendige staat (honger, geen vrienden, geen warmte, geen liefde) dat brengt in de nood.
Weliswaar dat tegen het 'licht' van de liefde van de vader zijn eigen ellendige bestaan alleen nog maar 'zwarter' wordt afgeschilderd, dat is bij ieder van Gods kinderen zo. Hoe meer liefde van God, des te dieper het schuldbesef. 'Hij moet wassen maar ik minder worden'
Ik denk toch dat Paulus eerst een blik naar binnen heeft geslagen toen hij te maken kreeg met een rechtvaardig God 'Wij dan, WETENDE DE SCHRIK DES HEEREN...'
Van Lydia, de stokbewaarder en Timotheüs kun je niet zeggen dat het anders gegaan is, zij geven daar zelf geen getuigenis van.
[/quote]
Sorry het was niet persoonlijk bedoeld, maar vele mensen schrijven andere de wet voor en zeggen zelf de heere niet te kennen, dus van daar deze vraag.
Ik noemde deze namen om te laten zien dat er geen concept is, geen methode, zo en zo hoort het.
dat schrikt veel mensen af, ik heb nog geen of niet genoeg zondekennis, zondekennis is geen voorwaarde en ook geen teken van ontluikend leven, kijk naar Judas, Nebukadnezar, Achab, Kaïn enz.
Dat je zonder enige zondekennis nooit tot God zult gaan dat is buiten kijf, maar we mogen het niet omdraaien, net als bij de uitverkiezing niet. Zonde kennis kan ook een leegte zijn een gemis, het moet anders, de nood van de verloren zoon was ook niet direct geestelijk te maken, hij wilde verbetering van de ellende waar hij zichzelf ingebracht had en wist dat het zij de vader beter was.
Maar dit forum ging over de doop, dus Gos geeft de belofte gepaard met het teken aan een kind, Ik ben jouw God jij hoort bij mij, ik wil je wassen in mijn bloed, ik wil je overtuigen van zonden gerechtigheid en oordeel.
Daarom is de verantwoordelijkheid van de ouders en het kind heel groot. Net als bij de besnijdenis. Toch is het niet heel Israel wat Israel genoemd wordt. Net als bij de besnijdenis.
De farizeëen zeiden wij zijn Abrahams zaad, dat is geen rustgrond, maar wel een pleitgrond, omdat Zacheus ook van het zaad van Abraham zocht de Heere hem op, dat mag je dan toch vragen? Heere U zocht Zacheus op, wilt u zo ook mij opzoeken?
Dat is toch pleiten op het verbond dat de Heere met Abraham gesloten had?
Dat mag dan toch ook met de doop zo?
Of zie ik dat helemaal mis?