Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor kamille1984 » 23 jun 2011 18:01

Gefeliciteerd met jullie dochters! heel veel geluk met jullie dochters!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jun 2011 18:22

je zou bijna om een geplande ks vragen ajl, dan heb je dat met die weeën in elk geval niet :( Lijkt me echt vreselijk als ze zoveel huilen hoor....!

maar net wat jannoek dr buurvrouw zegt, een ks kan behoorlijk hardhandig eraantoe gaan :shock: heb dat tijdens mn stage gezien....

Fijn dat het zo goed gaat missF, 4 keer drinken op een dag is niet veel, maar als ze groeit/plast lijkt mij dat er geen probleem is.

Maar ik ben ook wel een beetje jaloers hoor. Vanaf dinsdag mag het dan ook écht komen van me :wink: (eerder ook wel maar dan moet ik naar het zh en dat wil ik eigenlijk niet :lol: )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 jun 2011 20:35

Jannoek: het is niet naast de deur maar iN K.ampen zit ook een hele fijne en goede osteopaat. Die behandeld veel kleine kinderen. Heel zacht.

Ajl: Snap je volkomen!! Ik ben gewoon echt jaloers als ik hoor dat het zo makkelijk is en dat mensen kunnen genieten. Ik vlucht in mijn werk zodat hij op het kdv zit! :oops:

En.. drie meiden binnen 1 dag! tel Galateia's dochter erook bij... Wow.. wat gaaf! Gefeliciteerd allen!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 jun 2011 21:42

Jannoek schreef:Heerlijk missf! Hoop voor jullie dat het zo blijft! Floris was de eerste.week ook erg rustig, familie zei dat ze hem graag een keer ailden horen huilen. Inmoddels heeft hij het huilen, of eigenlijk krijsen, uitgevonden en huilt hij vanaf 5uur smiddags tot 12uur s avonds. Zelfs tijdens het voeden soms..
Gisteravond pastte ik op ons 8 weken oude buurmeisje, wat een wereld van verschil.. Kan me dus voorstellen dat.je echt wordt als je kinderen de hele dag zo huilen..

De buurvrouw tipte mij gisteren ook een osteopaat, die zij in de vk praktijk aanbeveelt.. Had daar zelf nog niet aan gedacht, omdat hij niet de hele dag huilt, en omdat het naar mijn idee niet van de bevalling kon komen. Buurvrouw gaf aan dat hij waarschijnlijk veel meer geleden heeft dan veel kinderen tijdens een 'normale' bevalling, omdat hij a la minute geboren moest worden, en dat dat echt niet zachtzinnig is gegaan.
ik denk erover om een afspraak te maken...

Ik zou het doen Jannoek! Wie weet heeft Floris wel wat last van zijn nek, dan hoeft hij wellicht niet de hele dag/nacht te huilen, maar het kan wel zijn dat hij zich niet zo goed kan ontspannen zodat hij misschien onvoldoende diep slaapt.

Wij zijn ook een keer geweest en ik moet zeggen dat het probleem van het licht slapen niet helemaal weg is, maar ik merk wel dat alles op een wat meer ontspanner manier gaat. Niet krampachtig in het bed leggen, niet vreselijk overstuur wakker worden midden in de nacht, rechter op lopen.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jun 2011 22:16

Heel erg bedankt voor alle lieve, hartverwarmende reacties!!!

Helaas ging het gisteren met mij even helemaal niet lekker dus er kwam niet zo van om te reageren. Ik kreeg hoge koorts, erg last van naweeën, zweten, koude rillingen etc.. Ik heb tussen de voedingen door zo'n beetje alleen maar liggen pitten :mrgreen:
Gelukkig voelde ik me vandaag alweer een stuk beter!

Wat grappig he missF dat we nu op dezelfde dag bevallen zijn! Ik zag op een gegeven moment op hyves dat je zusje een nichtje had gekregen.. Dus toen heb ik hier nog gepost wat je allemaal aan het doen was en dat we om het uur een update wilde... Ik denk dat niet zoveel later ik zelf zat te puffen.. Ik was nog aan het koken, manlief was nog niet thuis en drie uur later had ik een meisje op mn buik. Heel overweldigend allemaal maar super mooi! Nadeel van snel bevallen is wel de naweeën maar die heb ik nu geloof ik wel gehad.

@Annet, sorry meid, ik had je echt een pufmelding willen geven maar het ging allemaal even anders :mrgreen:

Boudin en Gerlinde zijn echt supertrots op hun zusje! Boudin was de avond vierdaagse aan het lopen dus die is door iemand bij mn schoonzus gebracht. Toen manlief m ging halen om half 10 wilde hij het eerst niet geloven, maar zijn gezicht sprak boekdelen toen hij in het wiegje keek! Echt super mooi! Gerlinde is ook erg in haar sas en voelt zich nu echt grote zus.

Verder gaat het allemaal lekker. De borstvoeding is aardig op gang aan het komen. Thirsa is eigenlijk heel zoet, maar komt natuurlijk 's nachts een paar keer :-k Tja, hoort erbij ;-) Zuster tante Nel is er gezellig bij en mijn schoonzus is nog niet bevallen dus voorlopig blijft die ook nog gezellig bij ons.

Nogmaals bedankt voor de felicitaties, ook namens mijn man. Die zag de inbox van alle berichten die via hyves binnenstroomden en kon zn ogen niet geloven, dus toen heb ik m ook jullie reacties nog laten lezen.. Heel lief allemaal :-)

Zo, nu ga ik weer een paar uurtjes slapen:-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jun 2011 06:17

Schipje schreef:@AJL, is caulophyllum dan niks voor jou? Dat is vrouwenwortel en zorgt voor effectieve en regelmatige weeen.

Ik zal het eens in mn achterhoofd houden. Is dat gewoon verkrijgbaar bij de drogist?

@ jamillah Fijn dat alles goed gaat en dat je je nu weer wat beter voelt. Geniet ervan! Enne...het gewicht van je dochter was toch verder prima?

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 jun 2011 07:48

wow 2 rw-meiden erbij! Vanharte gefeliciteerd Jamillah en missF! Geniet er lekker van!
Psalm 25:2 (ber.)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jun 2011 08:10

@schipje ik zie dat jij nu aan de beurt bent. Je houdt je toch wel aan je dagelijkse meldingsplicht he?

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 12

Berichtdoor *Annette* » 24 jun 2011 10:34

Wat leuk zo 2 rw-baby's op één dag :)!

MissF, Jamillah, mannen en kids van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje.
God's zegen toegewenst in de opvoeding van jullie wondertje! Fijne kraamtijd!
Wat de toekomst brengen moge........

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 jun 2011 14:07

Jamillah, gefeliciteerd met Thirsa!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 jun 2011 14:20

He, wat vervelend dat je gisteren zo naar was, jamillah! Hopelijk gaat het vanaf vandaag alleen maar de goede kant op!

Naweeën zijn idd een nadeel van een snelle bevalling, maar ik vond desondanks die bevallingen toch fijner als een langdurige (en dan is langdurig bij mij max. 14,5 uur, dus nog niet eens superlang :wink: ).

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 24 jun 2011 16:13

Wow! Ben een tijdje niet actief op refoweb geweest en er zijn ineens heel wat baby's geboren :)
Gefeliciteerd allen en geniet ervan!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 jun 2011 21:29

ajl schreef:@schipje ik zie dat jij nu aan de beurt bent. Je houdt je toch wel aan je dagelijkse meldingsplicht he?

Ja dat besefte ik ook opeens, het zijn steeds anderen en nu ben ik het al... maar nee, helaas is alles nog rustig :wink:

Wie weet Lammetje... wij ook tegelijk? :lol:

ajl schreef:Ik zal het eens in mn achterhoofd houden. Is dat gewoon verkrijgbaar bij de drogist?

Mocht je besluiten het te gebruiken, dan moet je caulophyllum C30 hebben. Je kunt het bestellen bij een gezondheidswinkel en bij de apotheek.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 jun 2011 21:41

@ajl, ja klopt, gewicht was helemaal goed! Natuurlijk wel een verschil met de anderen (4120 en 3900 geloof ik..) maar eigenlijk wel leuk eens een kleiner popje :D
Ze was vandaag al lekker gegroeid trouwens, 80 gram. Dus de bv dat komt wel goed. Hopelijk geen vervelende dingen als spruw, ontstekingen en allerlei andere dingen die kunnen gebeuren, maar tot nu toe gaat het lekker.

@Sophie77 het gaat gelukkig weer lekker, kan nu echt serieus genieten :-) En idd, een snelle bevalling vind ik uiteindelijk ook fijner hoor. De eerste duurde pakweg 16 uur, de tweede iets van 6 en nu drie uurtjes. Je bent niet zo afgemat dan daarna, dat scheelt wel, en het lijkt ook of je alles wat bewuster meemaakt ofzo. En er schijnen ook vrouwen te zijn die snel bevallen, zonder een enkele hechting of nawee, dus dames die nu aan de beurt zijn: Hou je taai. Mn nichtje, een maand terug bevallen van de 6e, was vandaag op bezoek, die zei nog: 'Ach, dan heb je van die 365 dagen in het jaar er hooguit eentje pijn, tis niet anders' :mrgreen: . Moest ik wel erg om lachen want ik geloof toch niet dat ik het elk jaar een keertje zou willen 8-[

@schipje, succes met de allerlaatste loodjes. Enne, het hoeft niet het rijtje af te gaan he, missF was me toch even een paar uur te snel af :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 jun 2011 21:44

Ik blijf het trouwens erg grappig vinden missF, dat je een oud dorpsgenootje weer tegenkomt op een landelijk forum, en dan uiteindelijk op dezelfde dag een baby krijgt. Volgens mij heeft trouwens mijn kraamverzorgster bij jouw moeder gekraamd, kan dat kloppen?

Terug naar “Archief”