Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2011 22:21

Floris is vandaag voor het eerst meegeweest :) lekker in de draagdoek liggen slapen tegen mij aan :)

Bij ons was ook dopen vandaag, wilde ik graag bij zijn.. Tussendoor ben ik er nog even uitgegaan om te voeden, maar daar kijkt ook niemand raar van op.. Hier gaan de kids die willen voor de preek weg.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jun 2011 11:49

M gaat vanaf het begin mee. In Schotland voor de preek naar de creche, na de verhuizing gingen we naar een kerk die uit principe geen creche had ;) dus toen heb ik hem idd getraind om stil naast me te zitten. Jullie kennen M wel een beetje, dat ging niet van de een op de andere week maar na 2 maanden kon hij anderhalf uur stil zitten. Nu heb ik er zelf voor gekozen dat hij naast mij blijft tijdens de dienst ipv chreche. Ik vind het voor ons gezin belangrijk dat we met zijn allen de eredienst bijwonen...
O ja...we zijn net terug uit het ziekenhuis. Michael had een penny ingeslikt. Dus ik gebeld met de ha en die vond dat we naar de EH moesten. Echo en rontgenfoto later was de penny getraceerd en moet hij er nu voor zorgen dat 'ie eruit komt ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jun 2011 11:56

@Jannoek is het spugen al wat minder? Gaat het voor de rest goed met Floris.

@Laura Jullie maken ook wat mee met M volgens mij kun je er een heel boek over schrijven :wink: Is M er zelf niet van geschrokken?

@AJL kijk dat is makkelijk dat H een hele poos slaapt en daarna lekker rozijnen gaat eten :lol: Hoe is het met jou en je zwangerschap?

@Schipje van de bugaboo is nu ook een dubbele wagen alleen hij is erg duur volgens mij en 2dehands denk ik niet te krijgen.

Hier een super nacht gehad! Nina kreeg om 23.00 een fles afgekolfde melk en rond 03.00 hoorde ik haar maar vond het nog te vroeg :oops: ik haar lekker tegen mij aangelegd in bed en toen werden we pas om 05.30 wakker :D Weer lekker gedronken en toen was het ineens 09.45 knapt een mens echt van op!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2011 12:23

Wauw heerlijk dat ze zo goed slaapt Liefie!

Ooh Michael, haha, zoiets heb ik ook ooit gedaan, een groot muntstuk, en idd een foto gemaakt, en daarna gewoon afwachten wanneer het eruit komt :-k

Hier gaat Jurian nog niet mee naar de kerk. Hij kan al amper aan tafel blijven zitten als we ergens eten waar ze geen kinderstoel hebben. Alleen met kerst is hij meegeweest naar de kerstviering, maar dan zijn er meer kleine kinderen en heeft hij zitten tekenen op de vloer, en tijdens de vertelling naar de gang met zijn papa. Mijn vader moest toen eindigen, en net toen het dus doodstil was riep hij enthousiast van achter uit de zaal: 'hee, opa, even bidden!' :oops:
Bij ons is het sowieso heel stil in de kerk, dus de drempel om hem mee te nemen als hij ouder is ook best groot. Ik vind die stilte zelf heel prettig, kan ik me veel beter concentreren, maar een pratend kind zal wel sneller opvallen.
Maargoed, we hebben een oppasdienst tijdens de middagdiensten, waar amper kinderen komen, dus die zijn dolblij als Jurian ook komt. Er zijn maximaal 4 kinderen, maar Jurian is de jongste, dus die anderen gaan ook steeds meer mee naar de kerk. Gelukkig komt ons spruitje er binnenkort hopelijk bij, dan is het weer iets bervolkter :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jun 2011 12:34

Nee joh, M vond het prach-tig! Dit is de 2e keer in 3 mnd dat ik met hem naar de EH moet. Ik ga denk ik een strippenkaart kopen ;)
Michael kan normaal ook niet stilzitten maar in de kerk dus wel. Vanaf het begin hebben we duidelijk onze verwachtingen naar elkaar toe uitgesproken (wij: stilzitten in de kerk, hij: snoep :mrgreen: ) en dat lijkt geholpen te hebben.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 jun 2011 13:09

:lol: die michael.inderdaad wel leuk voor later voor hem om al die streken op te schrijven..

bij ons nemen sommigen al kleine kindjes mee naar de kerk (2 à 3 jaar) maar daar beginnen wij voorlopig ook nog niet aan. aangezien em geen seconde stil kan zitten/zijn. bij ons is er 's ochtends kinderoppas, waar ze gewoon tijdens de hele dienst zijn, maar omdat er bij de kerk geen plek is is dat op een andere locatie. dus dat is wel jammer. als je het wil proberen om ze mee te nemen en het gaat niet, breng je ze niet maarzo even weg naar de oppas..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jun 2011 16:18

Vanmiddag na kerktijd de verjaardag van dochterlief gevierd. Ze is vandaag twee geworden. Wat een indrukken voor zo'n uk..... Ze is om 16.00 naar bed gegaan (normaal 13.00) en heb nog geen kik gehoort. Ze vond het helemaal te gek, allemaal visite voor haar. En allemaal cadeautjes... lekker scheuren, zo leuk! Op een gegeven moment kreeg ze weer een cadeautje, die legde ze demonstratief naast zich neer en ging eerst eens even rustigaan van haar zelfversierde cakeje genieten! :D En tegen iedereen zei ze keurig 'dankuwel'. Was best trots op onze grote meid :8>

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jun 2011 17:14

hier gaan de meiden al vroeg mee. Sarah was net 2, eef 2,5 jaar. Stil zitten... tja het is de eerste keer wennen maar het gaat steeds beter en ik kan gewoon luisteren. Niet altijd natuurlijk, maar meestal wel.
denk dat je wel duidelijk moet zijn in wat ze wel en niet mogen. hier gaan we dus eventueel voor de dienst nog even naar de wc, maar verder moeten ze het ophouden. Hebben we nog nooit gezeur mee gehad.
Ze krijgen 5 snoepjes mee van thuis en ik geef ze er ook nog 2. Vind ik genoeg en ze zoeken dan zelf maar uit hoe snel ze alles opeten. Hebben ze ook snel door :wink:
overigens kunnen ze thuis geen seconde stil zitten, maar heb ik het idee niet dat mensen zich irriteren aan onze kinderen. Ze zijn in de kerk rustiger dan sommige volwassenen :wink:

Schipje:gefeliciteerd!! Geslaagde dag dus.

Laura: strippenkaart is een goed idee :lol: hier gelukkig nog nooit zo erg geweest dat we naar de EH moesten maar volgens mij is onze jongste wel een beetje te vergelijken met Michael :) je hebt je handen er vol aan.....

Liefie: lekker dat je zo hebt kunnen slapen!

Jannoek: hoe is het met spugen??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jun 2011 17:37

lammetje schreef:overigens kunnen ze thuis geen seconde stil zitten, maar heb ik het idee niet dat mensen zich irriteren aan onze kinderen. Ze zijn in de kerk rustiger dan sommige volwassenen :wink:

Hier precies hetzelfde: thuis dynamiet maar in de kerk de rust zelve. Wat ik erg irritant vind is wanneer oude dametjes achter me gaan kletsen :roll: en dan dingen aan M gaan vragen terwijl dat manneke zo goed z'n best doet.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jun 2011 21:19

Zaterdag en gisteren heb ik Floris veel gedragen in m'n ringsling, dan lijkt hij minder te spugen, en hij heeft 2x tot 1/2 4 's nachts geslapen, heerlijk! Als hij dat vannacht ook doet word ik daar wel blij van! Probeer hem nu zeker een uur na de voeding recht op te houden, en daardoor lijkt het spugen wel wat minder te zijn. Hij wil alleen echt niet liggen overdag...

En vannacht wilde hij ook niet liggen in z'n bedje na de voeding, op een gegeven moment heb ik 'm naast me gelegd, in de houding als of ik liggend voed, las ergens dat dat het veiligst is als je baby bij je slaapt. Toen sliep hij super, tot 8 uur door..
Ik ben alleen net een zombie 's nachts, weet echt niet wat ik aan het doen ben, vind dat wel een beetje eng.. vannacht na de voeding had ik ook weer recht op geslapen.
Vannacht ga ik gewoon een wekker zetten, een half uur na dat ik begin met voeden, kijken of dat werkt. 8-[

Morgen ga ik wel even de dokter bellen, want dat spugen lijkt me toch niet goed, en de hele dag recht op houden gaat nu wel, maar dat hou je ook geen weken/maanden vol natuurlijk...

@ kerk zitten: Bij ons zitten (bijna) geen kindjes onder de vier in de dienst.. Ik ging zelf ook mee toen ik 2 was, wilde ik graag, aldus m'n moeder. Ach ja, we zien wel. Gister in de sling ging ook prima, en die dienst (internationaal) is ook heel laagdrempelig, dus daar is dat ook totaal geen probleem.

@ Laura: oeps, jullie beleven heel wat met jullie kereltje! Hoe kwam je er achter dat ie dat had ingeslikt?

@ Scihpje: gefeliciteerd met jullie kleine meid! Hield jij het allemaal nog vol als hoogzwangere? ;-)

@ Liefie heerlijk dat het zo goed gaat! Op het spugen (en het hartverscheurende huilen waar dat mee gepaard gaat) gaat het hier ook fantastisch! Floris is zo'n liefie :8>

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jun 2011 22:29

Jannoek schreef:@ Scihpje: gefeliciteerd met jullie kleine meid! Hield jij het allemaal nog vol als hoogzwangere? ;-)

Mijn man heeft gelopen voor twee :wink: en blijft altijd relaxed.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 jun 2011 09:38

@Schipje: Gefeliciteerd met je dochter!

Het is hier per kind verschillend op welke leeftijd ze meegaan naar de kerk; de oudste was er pas aan toe toen hij bijna 4 jaar was en het heeft nog een hele periode geduurd voor hij een beetje stil zat. De tweede was 2,5 jaar; hij gedroeg en gedraagt zich redelijk in de kerk. De tweeling was 2 jaar en 9 maanden en met hen ging het eigenlijk vanaf het begin prima. Dochterlief gaat sinds een half jaartje mee (vanaf 3,5 jaar). Eerder durfde ik niet aan, maar inmiddels gaat het steeds beter. Echt stil zitten doet ze nog niet, maar ze breekt de tent ook niet (meer) af. Omdat we behoorlijk achterin zitten, hebben ook niet veel mensen last van d'r. De jongste gaat 's morgens naar de oppasdienst, die nemen we voorlopig nog maar niet mee ...

Het is bij alle kids zo dat ze, ook al wiebelen en klieren ze op z'n tijd weleens, toch hele stukken van de (lees)dienst na kunnen vertellen, dus nemen we ze niet voor niks mee denk ik dan maar :wink:!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jun 2011 09:57

Haha, sommige dingwn zijn zo leuk, we moesten net bij een winkel lang wachten, dus marijn maar even op ds grond, draaitde vrouw voor ons zich om, hij lijkt wel ewn dinkytoy, haha, marijn speerde al kruipend de winkel door, om vervolvens te demonstreren dat hij ook zo een eind de trap op is

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 jun 2011 11:07

Schipje, nog gefeliciteerd! :D

Hier zitten alle kinderen in de kerk, voordat de preek begint. (Zijn maar 10 kids. ;))
Ilona zit keihard mee te zingen, vooral het refrein. ;)
Femke ligt te slapen, of ik voed haar.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jun 2011 11:35

Nog gefeliciteerd met Lenthe, Schipje!
Jannoek schreef:@ Laura: oeps, jullie beleven heel wat met jullie kereltje! Hoe kwam je er achter dat ie dat had ingeslikt?

O, dat stond hij heel trots te vertellen :) Tot nog toe niks gevonden overigens ;)
Update: hij is eruit :) We kunnen weer rustig slapen :mrgreen:

Terug naar “Archief”