islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Optimatus » 07 jun 2011 19:07

Riska schreef:Niet zo heel lang geleden heb ik een groot deel van de Koran gelezen.
Ik kwam er niet doorheen.
Niet omdat het allemaal 'fout' was in mijn ogen, maar omdat ik de liefde miste.
Het leek teveel een opeenvolging van teksten, zoals ik die in bv. de Bijbelse Spreuken vind.

Een van de vijf zuilen van de islam is het geven van aalmoezen aan armen en mensen in nood. Ik vind dat getuigen van grote liefde.

Inzake de vergelijking tussen Koran en Spreuken kan ik meekomen met je mening. De Koran komt op mij nogal ongeordend over en spreekt zichzelf soms tegen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 20:23

meribel schreef:daar kom je pas achter na een dialoog, niet een monoloog tegen iemand aan gericht.

Eerbied schreef:Wie heeft hier geopperd dat je een monoloog zou moeten houden? Niemand hier toch? Dus vanwaar die opmerking?

op basis van deze opmerking van je:

Je kunt uiteraard respect tonen voor datgene wat er ondanks hun satansideologie nog aan goede menselijke eigenschappen bij hen is overgebleven en proberen dit goede in hen te versterken. Voor hun satansideologie hoef je echter op geen enkel moment en op geen enkele wijze respect te tonen.

hoe kan je een goede dialoog houden als je met die instelling een gesprek aangaat?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 20:46

meribel schreef:hoe kan je een goede dialoog houden als je met die instelling een gesprek aangaat?

De islam hoeft niet persé de ingang voor een gesprek te zijn, dus ik zie niet in waarom er geen goede dialoog zou kunnen ontstaan.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jun 2011 20:55

Hoe zou jij het dan wel aanpakken?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 21:00

Optimatus schreef:Hoe zou jij het dan wel aanpakken?

Er zijn tal van aanleidingen te bedenken op basis waarvan je een gesprek kunt beginnen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 21:08

Optimatus schreef:Een van de vijf zuilen van de islam is het geven van aalmoezen aan armen en mensen in nood. Ik vind dat getuigen van grote liefde.

Het ligt er maar aan hoe je er tegen aan kijkt. De zakaat werd oorspronkelijk ingevoerd met als hoofddoel het te gebruiken als middel voor de expansie van de islam en het vergroten van het islamitische leger.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 12:08

Staat dat in de Koran?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 08 jun 2011 12:30

Vast wel. Maar je kan het natuurlijk ook `uitleggen` zoals mensen met de bijbel doen.

Het gaat mij meer om de intentie waarbij Moslims het doen die ik ken. En dat is altijd uit saamhorigheid. Maakt het dan uit of de zogenaamde profeet vals of echt was. Ik begrijp de hele hetze tegen de Islam zo slecht. krijg er een beetje een `lets go after the buddhists` idee bij. Eerbied je geloof is niet beter of meer waar als een ander geloof. Daarom heet het geloof. Als mens ben je ook hetzelfde als de rest van de wereld. Het enige wezenlijke verschil is waar je opgroeid en leeft.

Ik zou zat dingen als Antichrist beschrijven voordat ik ook maar in de buurt kom van Moslims.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 16:22

Optimatus schreef:Staat dat in de Koran?

In de Koran staat in soera 9:60 waaraan de zakaat (aalmoezen) besteed kàn worden.

Soera 9:60 luidt:

De aalmoezen zijn alleen voor de armen en de behoeftigen en voor degenen die daarbij werkzaam zijn en voor degenen wier hart verzoend is en voor de slaven en voor degenen die schuld hebben en voor de zaak van Allah en voor de reiziger: dit is een gebod van Allah. En Allah is Alwetend, Alwijs.

Er staat in deze soera niet hoe de zakaat verdeeld moet worden over de hierin genoemde bestedingsdoelen, waardoor het in de praktijk maar zeer de vraag is hoeveel er van de zakaat wèrkelijk bij armen en behoeftigen terecht komt.

De zakaat moet besteed worden aan de zaak van Allah.

Wat is die zaak van Allah?

In soera 9:111 staat:

Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs – zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood – een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan Allah? – Verheugt u dan in de verbintenis, die gij met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.

waaruit blijkt dat de zaak van Allah een militaire strijd betreft.

Dus denk daar in het vervolg eens aan voordat je ooit nog de woorden "grote liefde" in verband met de zakaat meent te moeten brengen.

In soera 49:15 staat:

De ware gelovigen zijn slechts degenen, die in Allah en Zijn boodschapper geloven en daarna niet twijfelen, doch met hun bezittingen en persoon voor de zaak van Allah strijden. Zij zijn de waarachtigen.

Ook nu wordt de zakaat nog steeds aangewend voor de jihad, zie dit artikel.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 16:32

RogierV schreef:Het gaat mij meer om de intentie waarbij Moslims het doen die ik ken. En dat is altijd uit saamhorigheid.

Ja, maar moet je dan lijdzaam toezien hoe deze moslims misleid worden en hun zakaat aan oorlog, verderf en geweld wordt besteed? Juist als hun intentie goed is moet je laten zien op wat voor een gevaarlijk pad zij zich hebben begeven, zodat zij hun dwalingen kunnen inzien en zich kunnen afkeren van de islam.

RogierV schreef:Maakt het dan uit of de zogenaamde profeet vals of echt was.

Wil jij graag dat er ruim een miljard mensen het slachtoffer blijven van de valsheden van satansknecht Mohammed?

RogierV schreef:Ik begrijp de hele hetze tegen de Islam zo slecht.

Ik begrijp jou niet. Waarom wil je zo graag dat mensen de leugens van de islam omarmen?

RogierV schreef:Eerbied je geloof is niet beter of meer waar als een ander geloof.

Van de islam kan bewezen worden dat deze vals is. Dat lukt je bij het christendom niet.

RogierV schreef:Ik zou zat dingen als Antichrist beschrijven voordat ik ook maar in de buurt kom van Moslims.

Nou begin je wéér over moslims, terwijl het zo langzamerhand toch duidelijk moet zijn dat het om de islam gaat waarvan de moslims bevrijd dienen te worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2011 17:31

Weet je, Eerbied, hoe meer je schrijft, hoe minder ik geneigd ben te lezen wat je te zeggen hebt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 17:54

Eerbied schreef:Van de islam kan bewezen worden dat deze vals is. Dat lukt je bij het christendom niet.

Dat hangt er maar vanaf welke referentie je gebruikt: de Bijbel of de Koran.

Wat betreft je eerdere opmerking over de aalmoezen: je legt een verband op basis van eigen inlegkunde/interpretatie of je kopieert van een andere site (niet ongebruikelijk in dit soort gesprekken). Het staat er niet letterlijk, maar je legt wat verzen bijelkaar en hup, jouw mening is "gefundeerd." Wellicht doe je hetzelfde als diegenen die zelfmoordcommando's financieren... In dat geval lijk je meer op je vijand dan je zult willen.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 08 jun 2011 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 17:55

Mortlach schreef:Weet je, Eerbied, hoe meer je schrijft, hoe minder ik geneigd ben te lezen wat je te zeggen hebt...

Moet ik daaruit afleiden dat je iets hebt tegen het ontmaskeren van leugens en het zoeken naar waarheid?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 08 jun 2011 17:56

Ook het christendom is maar een geloof. Het geloof in de god van een stam uit de bronstijd (exact dezelfde als door de islam wordt aanbeden), het geloof in de teksten in een door mensen samengesteld boek waarvan de god in het oude testament wezenlijk verschilt van de god zoals Jezus die in het nieuwe testament schetst. Dit komt mij al heel vreemd over "Eerbied". Het geloof in een profeet wiens zgn. dood en wederopstanding belangrijker zijn gemaakt dan de boodschap die door hem werd verkondigd.

Waarom zou jou geloof het ware geloof in zijn Eerbied en niet dat van een moslim? Waarom is jou God echt en Allah niet? Gedachten zoals de jouwe, al dan niet religieus van aard, hebben de afgelopen eeuwen alleen maar voor ellende gezorgd.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 17:57

Optimatus schreef:Dat hangt er maar vanaf welke referentie je gebruikt: de Bijbel of de Koran.

Hoe bedoel je dat? Met de Koran kun je bewijzen dat de islam vals is, maar met de Bijbel lukt het je niet om te bewijzen dat het christendom vals is.

Terug naar “[Religie] - Open forum”