Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2011 21:26

nita schreef:eindelijk besloten de opleiding weddingplanner te gaan volgen, lang gekoesterde droom, eerst maar hard gaan sparen, maar zijn er die ervaring hebben met deze opleiding ik twijfel nl tussen 3 plekken waar ik de opleiding volgen kan...misschien dat iemand helpen kan?


Wat leuk zeg. Heel veel succes.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor nita » 06 jun 2011 21:41

dank je, zal nog wel meer als een jaar duren eer het geld er is, maar de voorpret is al zo leuk. Bepaalde dingen uitzoeken e.d, bedenken wat ik wil, en kan bieden, onderzoeken wat anderen bieden enz enz.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor christien » 27 jun 2011 18:31

Wat leuk Nita, weet je al waar je de opleiding gaat volgen?

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor nita » 27 jun 2011 18:55

nee ik weet het nog niet, t is echt voor en nadelen afwegen. heb gelukkig nog lang de tijd (eerst het geld bij elkaar sparen). Maar ik hoop dat ik september 2012 toch wel kan beginnen. En dan is er misschien in die tijd al weer wat veranderd..

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor christien » 01 jul 2011 14:12

Hoe lang duurt de opleiding Nita?

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2011 09:13

Juf van groep 1/2 gaat trouwen en met een aantal moeders willen we wat leuks verzinnen maar niet te moeilijk.

Iemand opperde een boodschappen ABC lied. Vind het eigenlijk zooooo afgezaagd en zat te denken: zal er niet een leukere variant zijn?

Hebben jullie nog leuke ideeen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor -Judith- » 28 okt 2011 11:21

Bij m'n zus hadden de kinderen een hele leuke, het paraplulied ofzo, hingen de kado'tjes aan een paraplu, maar ik zal haar even vragen hoe of wat...Als 't je wat lijkt!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2011 18:43

Dinsdag gaan we brainstormen dus alle tips zijn welkom
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Africa » 29 okt 2011 11:09

- Grote mand maken met kleine cadeautjes, van eetbare dingen en woonaccesoires tot kantoorartikelen en dat nummeren van 1-? (hoeveel kinderen er in de klas zitten) en dan kunnen ze elke dag een cadeautje openmaken na hun trouwen. Daar een gedicht of lied bij maken.

- Allemaal 5 eurocentjes op een heeeel lang stuk plakband plakken, tijdens het zingen van een lied moeten ze dat zo snel mogelijk oprollen (om een bezemsteel heen bijv.)
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jantine76 » 31 okt 2011 11:00

Zelf iets verzinnen hoeft niet moeilijk te zijn en vaak wel origineel.

We hebben een keer zoiets als onderstaand gedaan. Aan de hand van een hobby van de bruid.
Ze is dol op bakken en we hebben een aantal cadeautjes met betrekking hierop gekocht, bakspulletjes.. Alles ingepakt en al zingend kwamen de kinderen de zaal binnen. Liedje ook gemaakt, simpel, ze zongen de hele tijd tot iedereen netjes op het podium stond hetzelfde liedje. (en de zaal was stil...) Per groepje kids dat een cadeau had een rijmpje gemaakt waaruit de bruid en man op moesten maken wat er in zit. Wie van de twee het goed had, mocht het cadeautje hebben. Het ging erom of de bruid het alleen afkon, of dat ze hulp van haar man nodig was. Wie is de beste bakker? Een stuk of acht cadeautjes is voldoende, anders wordt het te langdradig. Het was een succes, omdat het niet te lang duurde en nieuw voor de zaal was..

Succes iig ermee!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Memmem » 31 okt 2011 11:15

Vorig jaar hebben ze in groep 1 de juf de tafel laten dekken en moest ze raden aan de hand van rijmpjes welke kado's ze kreeg. Dit was allemaal voor het ontbijt. 2 borden, kopjes, bestek enz. en lekkere ontbijtspulletjes. Ze hadden een hele kleine klas dus iedereen kon wat geven. Volgens mij hadden ze ook een tafellaken waar iedereen zijn naam op had geschreven. Gelukkig hoefden wij als ouders het niet te verzinnen maar deden de juffrouws het.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2011 16:47

Memmem, dat idee van jouw vind ik echt heel leuk. Heb je nog de rijmpjes? Of even een opzetje?
Het is een klasje van 33 kindjes
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Memmem » 04 nov 2011 17:29

Ik weet het echt niet meer, volgens mij ging het zoiets als het is geen brood maar wel lekker bij het ontbijt. Het is bros en rond. (beschuiten) Het is chocola voor op het brood (chocopasta)
Evt. kan ik de juf die het gemaakt heeft wel vragen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2011 19:20

Met zo'n opzetje kan ik zelf ook wel veel verzinnen, dank je wel! Is ook niet zo moeilijk voor die kids om te onthouden. De trouwerij is toch al in een hectische periode, tussen Sint en kerst in.... beiden worden op school gezellig gevierd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Memmem » 04 nov 2011 23:36

Succes ermee!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten