islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Flavius
Sergeant
Sergeant

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Flavius » 06 jun 2011 14:02

schelpje3 schreef:Mag ik vragen wat jij hier dan nog doet ?
Je hebt een record aantal postings, ik meende dat er toch een soort respect was, moeten wij voor jou ook hebben, nietwaar ?
En dan ga je nu zo doen :-k
Ik begrijp er niks van. :(
Het viel mij ook op. Als je een lijn zou tekenen op een grafiek, dan zou deze ver dalen naar onder 0...

Het is jammer, want het begon redelijk goed.
Laatst gewijzigd door Flavius op 06 jun 2011 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 14:02

Volgens de prevalente redenatie hier moet je respect hebben voor personen, maar mag je hun ideologie gerust afkraken.
Ik sluit mij enkel aan bij wat ik zie.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 06 jun 2011 14:04

RogierV schreef:Volgens de prevalente redenatie hier moet je respect hebben voor personen, maar mag je hun ideologie gerust afkraken.
Je zou dan ook moeten weten, dat je moet afkraken mét onderbouwing en die onderbouwing mis ik bij jou weleens. Als je iets niet wilt of kunt onderbouwing, dan is het naar mijn mening verstandiger om gewoonweg niets te zeggen.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jun 2011 14:04

RogierV schreef:Volgens de prevalente redenatie hier moet je respect hebben voor personen, maar mag je hun ideologie gerust afkraken.

Ja kan zijn, maar ik ga me niet aanmelden op islamforum.com
Je bent hier te gast, gedraag je ook zo [-X

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jun 2011 14:05

Aha, een volgeling van Wilders...

En verder: ook God is een persoon, ook over Hem moet je met respect spreken. Dat je je vragen uit, zal in het open religie gedeelte geen weerstand oproepen. Als de vragen ontdaan zijn van respect, vrees ik van wel, en terecht.
Op deze manier zie ik Schelpje's woorden bewaarheid worden, een ban, wat ik jammer vind na de eerste kennismaking.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 14:05

Kunnen wij het nu eindelijk niet eens hebben over het anti-Christelijk geloof de islam ?
Want de islam ontkent dat Jezus de Zoon van God is, daar gaat het toch om. ](*,)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 14:15

Aha, een volgeling van Wilders...

En verder: ook God is een persoon, ook over Hem moet je met respect spreken. Dat je je vragen uit, zal in het open religie gedeelte geen weerstand oproepen. Als de vragen ontdaan zijn van respect, vrees ik van wel, en terecht.
Op deze manier zie ik Schelpje's woorden bewaarheid worden, een ban, wat ik jammer vind na de eerste kennismaking.

Idd Wilders doet dat ook, volgeling.......nee er is meer nodig dan lichaamstaal en propaganda om mij te overtuigen.
God is geen persoon mijn excuses, gaan we straks ook bezittingen bij god vermelden, zodat we zelf geen belasting betalen?(Hovind style)

Zoals met mensen daag ik god dan ook graag uit om met mij in discussie te gaan. Tot op heden geen reactie...........nog steeds niets.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jun 2011 14:20

Wil jij God uitdagen, tot een discussie ? :-&
Hij spreekt al tot je, reeds, NU !!
Hoort naar Zijn stem. Bekeer je voor het voor eeuwig te laat is.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 06 jun 2011 14:21

RogierV schreef:Zoals met mensen daag ik god dan ook graag uit om met mij in discussie te gaan. Tot op heden geen reactie...........nog steeds niets.
Je kunt natuurlijk wel grappen gaan maken, maar dat heeft weinig effect en al helemaal niet op een christelijk forum. Het is prima dat je niet in God gelooft, maar je hebt jezelf wel aangemeld op een forum waar mensen wél in God geloven en Hem dus als waarlijk entiteit zien.

Atheïsten verwijten vaak dat christenen geen respect hebben voor het atheïsme, maar schijnbaar is dat respect er ook niet van atheïsten naar christenen. Of laat ik een iets specifieker woord gebruiken, namelijk tolerantie. Er heerst in Nederland nog maar weinig tolerantie jegens geloven en dat merk ik best vaak, omdat je zogenaamd in een sprookje zou geloven. Dat een wetenschapper zegt dat de Bijbel, Koran of welk boek dan ook over een God als onwaar ziet; dat kan ik mij nog voorstellen. Maar om als wetenschapper te geloven dat er geen God [Intelligent Ontwerper] bestaat dan kan ik je als wetenschapper weinig serieus nemen.
Laatst gewijzigd door Flavius op 06 jun 2011 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 14:23

Hij spreekt al tot je, reeds, NU !!
Hoort naar Zijn stem.

En als ik maar lang genoeg luister, ga ik het vanzelf horen zeker. Dat is niet zo vreemd......
Hoe graag wil je dat het waar is? En wat voor onzekerheden heb je zelf dat je je moet overgeven aan iets wat `perfect` zou zijn.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 14:26

Maar dan ook nergens heb ik vermeld Atheist te zijn.
Puur om de reden dat je niks zinnigs over bovenatuurlijke zaken kunt zeggen. Bijv een hele belangrijke: ``of ze er zijn of niet?``

Wel jammer dat de helft van wat ik neertik of half gelezen of slecht begrepen word.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 06 jun 2011 14:29

RogierV schreef:Maar dan ook nergens heb ik vermeld Atheist te zijn.
Puur om de reden dat je niks zinnigs over bovenatuurlijke zaken kunt zeggen. Bijv een hele belangrijke: ``of ze er zijn of niet?``

Wel jammer dat de helft van wat ik neertik of half gelezen of slecht begrepen word.
Misschien had ik een spatie moeten gebruiken. Ik spreek over atheïsten en niet over RogierV de atheïst. Het gaat er niet specifiek om wat er exact gezegd wordt, al had ik het misschien iets duidelijker kunnen vertalen, maar om de boodschap - en de boodschap lijkt mij duidelijk.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jun 2011 14:32

RogierV schreef:Maar dan ook nergens heb ik vermeld Atheist te zijn.

Dat komt omdat er nogal wat taalfoutjes in je tiksels zitten, ben je soms dyslectisch ?

Ik denk dat je heel goed gelezen wordt !
Nogmaals, als het allemaal maar een sprookje is waar jij je bedenkingen bij hebt, vraag ik me af wat je hier nog doet. Je kwam hier vanwege je gezellige buren geloof ik. Dat kun jij prima zelf oplossen. Maar ik meende een bepaalde nieuwsgierigheid bij je te bespeuren, naar dat geloof.
Wij hebben ook je buren niet goedgepraat, tenminste, niet dat ik weet, ik iig niet.
Omdat je hier dagelijks verkeert EN post, en je niet dom bent, moet je al het e.e.a. opgepikt hebben. En juist nu ga je je zo afzetten.
Als je er van baalt, ga dan weg. Wees dan een stoere vent en groet ons.
Of vertrek met stille trom. Maar als je nu uitdaagt met al je kwetsende uitspraken, krijg je geheid een ban en TERECHT. Dit kan niet getolereerd worden. Het is alsof je vloekt midden in de kerk.
En dan heeft de mod het gedaan. Je wordt gewaarschuwd, sla die waarschuwing niet in de wind.
Een boemerang keert altijd terug !

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 14:33

Het gaat me niet om het sprookje veel fictie is ontzettend mooi met een goede moraal etc.
Het gaat mij erom dat mensen aan de hand van die verhalen zichzelf authoriteit geven op vlakken waar ze nul kaas van hebben gegeten.
Of erger nog waar de schrijvers van de bijbel/quran etc ook nog nul kaas van hadden gegeten. En waar nu dus met stoot en vliegwerk maar een mouw aan gepast word om het geloofwaardig te maken.

Dat doet lang niet iedereen overigens begrijp me niet verkeerd. Ik vind het alleen pricipieel niet kunnen.
moet je al het e.e.a. opgepikt hebben. En juist nu ga je je zo afzetten.

Voor mij is het een directe correlatie, schelpje. Hoe meer ik oppik hoe verwerpelijker ik de aangeplakte dogmas begin te vinden.
En met topics als `Islam is de antischrist` en `wie is mijn naaste` is het belachelijk dat je boven op de heuvel der moraliteit klimt met een bijbel in je handen om mij te vertellen hoe beledigent ik wel niet ben.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jun 2011 14:41

:ddd
Jammer :(

Terug naar “[Religie] - Open forum”