wat vind jij ervan als je vriend/vriendin tegen je liegt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 feb 2004 17:48

Vin schreef:
Mariamagdalena schreef:Als je niet onder druk staat in je relatie, zal je minder gauw liegen.
Bijvoorbeeld: vroeger mocht ik van mijn man geen patat eten in een snackbar. En toen heb ik echt wel soms stiekem patat gegeten. Het klinkt stom, maar hij vond het ordinair om patat op straat te eten, eigenlijk zo en zo om op straat te eten. Maar als je het niet mag, wordt op een of andere manier die patat extra lekker (later is hij wel bijgedraaid over dit). Ik ga toch voor openheid en eerlijkheid, hoewel het soms moeilijk is, want omdat je iemand niet wilt kwetsen verzwijg je soms wat. Maar bv salades op brood, mocht ik eerst ook niet, en dan ging ik wel eens stiekem een onsje eiersalade kopen en dat stiekem opeten (nou is dat gelukkig niet meer zo, want als mannen ouder worden vinden ze zulk soort dingen niet meer zo belangrijk)

Zit je ons nou in de maling te nemen ofzo? :shock: M'n mond valt af en toe echt open bij wat voor dingen je zonder blikken of blozen over je relatie verteld. Heb je je man inmiddels goed opgevoed of sabbelt ie ook nog op een speen?
mannen kunnen vreselijk kinderachtig zijn... :mrgreen: Vooral 'echte mannen'... :mrgreen:

menno
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor menno » 20 feb 2004 18:08

Yeah, zo kan ie wel weer he! net alsof alle mannen maar een stelletje doetjes zijn, en dat wij mannen, altijd maar kinderachtig zijn en altijd zitten te liegen. :roll:

nou, sorry hoor! ik zou zo zeggen, ik weet niet met wat voor soort 'mannen' jij omgaat, maar ik ben er voor om alles altijd en overal recht en duidelijk te zeggen.
Als je niets de moeite waard vindt om voor te sterven, dan is niets het waard om voor te leven.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 feb 2004 18:09

Vin schreef: Heb je je man inmiddels goed opgevoed of sabbelt ie ook nog op een speen?

Laat jij je opvoeden door een veel jongere vrouw dan jij? Dan ben je wel een watje......
Hoe kon ik ooit een man van 11 jaar ouder dan ik opvoeden?
Kan dus niet............. mijn man is dus behoorlijk wat ouder dan ik, waardoor hij zich soms als een vader gedraagt :?

Eerder andersom denken mannen als ze ouder zijn dan hun vrouwtje dat ze haar een beetje als kind kunnen behandelen, dat vind ik pas dom!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 feb 2004 18:10

menno schreef:
nou, sorry hoor! ik zou zo zeggen, ik weet niet met wat voor soort 'mannen' jij omgaat, maar ik ben er voor om alles altijd en overal recht en duidelijk te zeggen.

blablabla........... echt mannenpraat....... blablabla

menno
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor menno » 20 feb 2004 18:13

de geëmancipeerde vrouw...... :roll:
Als je niets de moeite waard vindt om voor te sterven, dan is niets het waard om voor te leven.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 feb 2004 18:25

ben het wel met menno eens dat hier mannen nogal eens over één kam geschoren worden.... :?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 feb 2004 18:42

menno schreef:de geëmancipeerde vrouw...... :roll:

Wie? Jij?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 feb 2004 18:58

surfer schreef:onvoorwaardelijk eerlijkheid...lieve help...is het dan nog mogelijk om een relatie aan te gaan?

'k weet het niet, maar het moet iig het uitgangspunt zijn.

afspreken dat je eerlijk bent tegen over elkaar.
Zodra je liegt het meteen zeggen.
Als je het niet meteen heb gezegt als nog zeggen.
Als je het nog steeds niet heb gezegt is er altijd plaats om het te zeggen.

ehh genoeg ingedampt? :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 19:00

ik vind eerlijkheid wel een van de belangrijkste dingen, waar is anders de basis van je relatie???

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 20 feb 2004 19:50

Ben ik helemaal mee eens Essieee. Ik weet uit ervaring dat het erg rot is om erachter te komen dat je vriend(in) niet eerlijk tegen je is en dingen verdraait of verzwijgt. Helemaal als je al 1,5 jaar met elkaar om gaat :( .
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 20:03

ja dat kan ik me helaas goed voorstellen!

joepie

Berichtdoor joepie » 21 feb 2004 08:07

Voor ons is eerlijkheid ook één vn de balangrijkste dingen on onze relatie. En ook in de relatie naar onze kinderen. Ik heb liever dat ze me de waarheid over iets vertellen dan dat ze liegen. Want daar wordt ik bozer over dan als ze wel de waarheid vertellen.
Zo zal ik dus ook gewoon niet liegen tegen mijn man. Waar zou dat voor nodig zijn?
Hij heeft mij nooit dingen verboden. Dus ik kan gerust een patatje eten bij de snakbar of een boterham met salade. Zou het niet beter zijn MM als je het gewoon tegen hem gezegd had? Zo van:je kunt wat mij betrefd de pot op, maar ik laat me door jou toch niet voorschrijven of ik al dan niet een patatje eet of salade op mijn brood neem! Waar gaat dit over!
Sjonge ik ben het met Vin eens , vraag me af met wat voor man jij getrouwd ben.
En nee! Ik ben geen feministe!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 feb 2004 17:25

Gandalf schreef:Ben ik helemaal mee eens Essieee. Ik weet uit ervaring dat het erg rot is om erachter te komen dat je vriend(in) niet eerlijk tegen je is en dingen verdraait of verzwijgt. Helemaal als je al 1,5 jaar met elkaar om gaat :( .

ja das inderdaad erg triest.

Als k erachter komt datiemand ook maar iets liegt kap ik er dus ook gelijk mee.zonde om je tijd aan leugenaars en fakers te verspillen.

Als ze me dan geen goede uitleg zou geven en dr excuus aan zou bieden hoef ik er echt nooit meer iets van te weten.

zo simpel is het.

Vin

Berichtdoor Vin » 21 feb 2004 17:36

Mariamagdalena schreef:
Vin schreef: Heb je je man inmiddels goed opgevoed of sabbelt ie ook nog op een speen?

Laat jij je opvoeden door een veel jongere vrouw dan jij? Dan ben je wel een watje......
Hoe kon ik ooit een man van 11 jaar ouder dan ik opvoeden?
Kan dus niet............. mijn man is dus behoorlijk wat ouder dan ik, waardoor hij zich soms als een vader gedraagt :?

Eerder andersom denken mannen als ze ouder zijn dan hun vrouwtje dat ze haar een beetje als kind kunnen behandelen, dat vind ik pas dom!

Dus als ik het goed begrijp... vind je het dom als mannen zich gedragen zoals die van jou, maar je vind dat hij dat zo moet doen omdat hij anders een watje is... en puur omdat hij ouder is luister je dan naar hem.. ook als het onzin is? Net als of wat extra jaartjes je automatisch wijzer maken.

Ik word iedere dag weer verder opgevoed door mensen jonger dan mijzelf. Ik luister, en leer. Zo heb ik dan misschien meer meegemaakt en geleerd dan iemand die 11 jaar jonger is, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd gelijk heb.

Ik een watje? Haha. Ik zou zeggen: integendeel. Omdat ik, misschien in tegenstelling tot jouw man, niet te onzeker ben om te luisteren.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 feb 2004 20:14

joepie schreef: Zou het niet beter zijn MM als je het gewoon tegen hem gezegd had? Zo van:je kunt wat mij betrefd de pot op, maar ik laat me door jou toch niet voorschrijven of ik al dan niet een patatje eet of salade op mijn brood neem!

En dan een pak slaag krijgen??????
Nee, bedankt!

Terug naar “Archief”