islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jozo
Kapitein
Kapitein

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Jozo » 04 jun 2011 08:35

En aan degene die moslims als vrienden hebben zou ik willen vragen, wat een
vriend ben je als je met open ogen iemand verloren laat gaan en geen enkele moeite
doet te wijzen op die ene ware Weg tot God de Vader ?

Je kunt prima een moslim als vriend hebben en hem wijzen op de christelijke weg naar verlossing en daarbij respect tonen voor zijn geloof. Respect tonen betekent niet dat je niet in discussie met elkaar mag gaan (over geloof), maar je laat elkaar wel gewoon in je keuze vrij.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 jun 2011 08:43

Jozo, ik ken zelf moslims en ik ben vriendelijk tegen ze. Maar respect voor hun geloof tonen, ik dacht het niet. Ik zal er niet over beginnen, maar ik toon geen respect voor een geloof dat stelt dat een vloek rust op hen voor wie Heere Jezus de waarheid is.

Soera 9:30 – op christenen en joden rust Allah's vloek
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 09:16

quote="Jozo"
Je kunt prima een moslim als vriend hebben en hem wijzen op de christelijke weg naar verlossing en daarbij respect tonen voor zijn geloof. Respect tonen betekent niet dat je niet in discussie met elkaar mag gaan (over geloof), maar je laat elkaar wel gewoon in je keuze vrij.

Respect voor de Profeet Mohammed ? want daar is hun geloof op gebaseerd.
Dan zou ik willen vragen door wie is Mohammed geïnsprireerd, is dat niet de grootste
tegenstander van God.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 09:28

Een ander bewijs dat de "profeet" Mohammed een leugenaar en een satansknecht is, is de liederlijke lastering van God de Heer door de "profeet" Mohammed dat God de Heer niet eens in staat is tot het maken van een eenvoudige rekensom.

Als je namelijk de erfrechtregels in de Koran bekijkt die Allah volgens de "profeet" Mohammed gedicteerd zou hebben, dan zijn er veel situaties waarbij volgens die regels de som van de erfdelen groter is dan de nalatenschap zelf. Kan het idioter?

Zie deze uitleg.

Als de "profeet" Mohammed niet eens fatsoenlijk rekensommen kan maken dan kun je dat met recht achterlijk noemen. Hoewel ik nooit een fan van Pim Fortuyn ben geweest kan ik zijn volgende uitspraak wel onderschrijven:

De islam is een achterlijke cultuur

En laat ons ook niet vergeten:
Wanneer een boom goed is, dan zijn ook zijn vruchten goed. Is een boom daarentegen slecht, dan zijn ook zijn vruchten slecht. Want aan de vruchten herkent men de boom. (Matteüs 12:33)
Laatst gewijzigd door Eerbied op 04 jun 2011 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2011 09:41

schaapje schreef:Respect voor de Profeet Mohammed ? want daar is hun geloof op gebaseerd.

Het islamitische geloof is primair op Allah gebaseerd. De profeet Mohammed en zijn boek de koran is een belangrijke schakel om Allah te leren kennen.
Dan zou ik willen vragen door wie is Mohammed geïnsprireerd, is dat niet de grootste
tegenstander van God.

Op Allah. Allah is God. Christenen in bijvoorbeeld Indonesië noemen God ook Allah.
De moslims geloven dus ook in God, enkel hebben een andere kijk op God da christenen.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 09:51

Faramir schreef:Allah is God. Christenen in bijvoorbeeld Indonesië noemen God ook Allah.
De moslims geloven dus ook in God, enkel hebben een andere kijk op God da christenen.

Het probleem is alleen wèl dat de "profeet" van de islam, Mohammed, een valse profeet blijkt te zijn, zoals ik hierboven heb laten zien. Wil jij graag dat mensen een valse profeet volgen en daarmee valse leefregels? Dat wil jij toch niet, Faramir? Je wilt toch niet dat mensen een valse kijk op God de Heer krijgen, zoals de kijk dat God de Heer niet eens in staat is tot rekenen? Jij wilt deze lastering van God de Heer toch ook niet? Het is daarom dat je iedereen moet afraden om de "profeet" Mohammed te volgen en dus ook moslims moet aanraden om zich radicaal van de islam af te keren.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2011 10:03

Eerbied schreef:Het probleem is alleen wèl dat de "profeet" van de islam, Mohammed, een valse profeet blijkt te zijn, zoals ik hierboven heb laten zien.

Volgens jouw visie is Mohammed een valse profeet. Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat hij dat volgens de moslims niet is.
Wil jij graag dat mensen een valse profeet volgen en daarmee valse leefregels? Dat wil jij toch niet, Faramir?

Dat is niemands wens, maar mensen verschillen van mening en kijken vanuit andere invalshoeken. Jouw invalshoek en mening zijn echt niet maatgevend voor anderen. Evengoed wordt ik soms min of meer vervloekt omdat ik katholiek ben, en ook nog eens uit volle overtuiging. Het zal mij worst wezen.
Je wilt toch niet dat mensen een valse kijk op God de Heer krijgen, zoals de kijk dat God de Heer niet eens in staat is tot rekenen? Jij wilt deze lastering van God de Heer toch ook niet? Het is daarom dat je iedereen moet afraden om de "profeet" Mohammed te volgen en dus moslims moet aanraden om zich radicaal af te keren van de islam.

Ik ben van mening dat mensen geheel vrij zijn om naar hun geweten te luisteren en om daarnaar te handelen. De islam is niet mijn godsdienst, maar ik kan me voorstellen dat als je in een islamitische cultuur opgegroeid bent dat je dat als waarheid ziet evengoed wij in een christelijke maatschappij zijn opgegroeid. Het is voor een persoon als jou schijnbaar bijzonder makkelijk om het geloof van een ander af te schrijven als vals. Ik laat andersgelovigen liever in hun waarde (en hun geloof ook) en ga liever op zoek naar gemeenschappelijke dingen en op zoek naar hoe naast elkaar goed te functioneren in een maatschappij en of dat nou christenen, islamieten, boeddhisten of atheïsten zijn, dat makt voor mijn geloofsleven verder helemaal niets uit . De levensovertuiging en houding van Titus Brandsma is daarin voor mij een bron van inspiratie. Leestip: De spiritualiteit van Titus Brandsma

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 10:05

qu
ote="Faramir"

Op Allah. Allah is God. Christenen in bijvoorbeeld Indonesië noemen God ook Allah.

Eigenlijk heb ik dat steeds al geproefd uit jouw postings hier op dit forum.

Hieruit blijkt maar weer eens Faramir wat voor jou het lijden van Onze Here Jezus Christus waard
is en wat het voor jou betekent als Hij zegt Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven.

Wat jij zegt over de moslims die in hun Allah (god) geloven en een ander "kijk" op God hebben,
betekent dus, als het dezelfde God zou zijn wat ik proef uit jouw woorden, dat die God tegen zichzelf verdeeld is.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 10:20

Faramir schreef:Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat hij dat volgens de moslims niet is.

Waarom denken zij dat dan als zo gemakkelijk is aan te tonen dat de "profeet" Mohammed onwaarheden heeft verkondigd?

Faramir schreef:Jouw invalshoek en mening zijn echt niet maatgevend voor anderen.

Dat beweer ik ook geenszins. Maar als een leugen objectief kan worden vastgesteld dan kun je dat toch niet negeren?

Faramir schreef:Ik ben van mening dat mensen geheel vrij zijn om naar hun geweten te luisteren en om daarnaar te handelen.

Natuurlijk, dat weerspreek ik niet.

Faramir schreef:Ik laat andersgelovigen liever in hun waarde

Er is geen reden om mensen niet in hun waarde te laten. Daarover verschillen we dus niet van mening.

Faramir schreef:(en hun geloof ook)

Dus je mag je niet kritisch uitlaten over iemands geloof, zelfs als dat geloof onweerlegbaar ondeugdelijk is bevonden?

Faramir schreef:en ga liever op zoek naar gemeenschappelijke dingen en op zoek naar hoe naast elkaar goed te functioneren in een maatschappij

Je zegt hier "liever" alsof er hier sprake is van een of-of-situatie. Je kunt samenwerking zoeken èn tegelijkertijd kritisch zijn.

Faramir schreef:en of dat nou christenen, islamieten, boeddhisten of atheïsten zijn, dat maakt voor mijn geloofsleven verder helemaal niets uit.

je kunt een vriendelijke buur voor iemand zijn, ongeacht welke denkbeelden de ander er op na houdt. Dat wil echter niet zeggen dat je de ander jouw inzichten moet onthouden, want daarmee doe je een ander tekort.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2011 11:05

schaapje schreef:Eigenlijk heb ik dat steeds al geproefd uit jouw postings hier op dit forum.

Zo heel vaak is het niet aan bod gekomen en die keren dat het aan bod kwam had ik idd hetzelfde standpunt.

Zo'n standpunt van een belijdend katholiek is ook niet zo heel verwonderlijk dar er gewoon een uitspraak over gedaan is tijdens het tweede Vaticaanse concilie.
----------
De Islam

De Kerk beschouwt ook met hoogachtig de Moslims, die de éne, levende en uit zichzelf bestaande, barmhartige en almachtige God aanbidden, de Schepper van hemel en aarde, die gesproken heeft tot de mensen. Zij trachten zich met heel hun hart ook aan zijn verborgen raadsbesluiten te onderwerpen, zoals Abraham, op wie het Islamitisch geloof zich zo graag beroept, zich aan God onderwierp. Hoewel zij Jezus niet als God erkennen, vereren zij Hem toch als profeet, en zij eren zijn maagdelijke Moeder Maria, die zij soms zelfs met godsvrucht aanroepen. Bovendien verwachten zij de dag van het oordeel, waarop God de mensen zal doen verrijzen en hun zal vergelden naar werken. Daarom staat een hoogstaand zedelijk leven bij hen zeer in achting en vereren zij God, vooral door gebed, aalmoezen en vasten.
Mogen ook in de loop der eeuwen tussen Christenen en Moslims veel onenigheid en vijandschap zijn voorgekomen, de heilige Synode spoort thans allen aan het verleden te vergeten, zich ernstig toe te leggen op wederzijds begrip, en gemeenschappelijk de sociale rechtvaardigheid, de zedelijke waarden, de vrede en de vrijheid te verdedigen en te bevorderen in het belang van alle mensen.

NOSTRA AETATE
Verklaring over de houding van de Kerk tegenover niet-christelijke godsdiensten
2e Vaticaans Concilie - Verklaring
-------------

Hieruit blijkt maar weer eens Faramir wat voor jou het lijden van Onze Here Jezus Christus waard
is en wat het voor jou betekent als Hij zegt Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven.

Daar heb ik in deze geen uitspraken over gedaan. Het blijkt maar weer eens hoe jij je christelijkheid in praktijk brengt door anderen uitspraken of gedachten in de mond te leggen die niet gedaan zijn.
Wat jij zegt over de moslims die in hun Allah (god) geloven en een ander "kijk" op God hebben,
betekent dus, als het dezelfde God zou zijn wat ik proef uit jouw woorden, dat die God tegen zichzelf verdeeld is.

Nee, dat betekend dat ik uiterst consequent ben en de Bijbel serieus neem waarin staat dat er maar 1 God is. Dat wij mensen verder verschillende visies op die ene God hebben doet aan de realiteit van 1 God niets af. Een meergodendom (direct of indirect) hang ik niet aan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 11:28

quote="Faramir"
Nee, dat betekend dat ik uiterst consequent ben en de Bijbel serieus neem waarin staat dat er maar 1 God is. Dat wij mensen verder verschillende visies op die ene God hebben doet aan de realiteit van 1 God niets af.

Ik vind het heel jammerlijk om te lezen wat je schrijft, en het bevestigd zo wat ik eerder
gepost had.
Als Jezus zegt Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven, dan IS Hij de Weg tot God,
en kan er nooit een andere weg zijn.

Als deze Woorden door de Heilige Geest geproken door Jezus onkent worden, door
te zeggen dat er ook een weg is door een hoogstaand zedelijk leven en vereren van God door gebed, aalmoezen en vasten, dan maakt men God tot een leugenaar, want Hij zegt er is
maar één weg en dat is via het kruis van Jezus, voor allen hier op dit aardrijk.
Want niemand kan door goede werken gerechtvaardigd worden.

Verschillende visies??? er is maar één visie !!! en die vind je in Jezus Christus.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2011 11:35

schaapje schreef:Ik vind het heel jammerlijk om te lezen wat je schrijft, en het bevestigd zo wat ik eerder
gepost had.
Als Jezus zegt Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven, dan IS Hij de Weg tot God,
en kan er nooit een andere weg zijn.

Heb ik hier uitspraken over gedaan, neen dat heb ik niet. Hou je hersenspinsels dan maar fijn voor jezelf.
Als deze Woorden door de Heilige Geest geproken door Jezus onkent worden, door
te zeggen dat er ook een weg is door een hoogstaand zedelijk leven en vereren van God door gebed, aalmoezen en vasten, dan maakt men God tot een leugenaar, want Hij zegt er is
maar één weg en dat is via het kruis van Jezus, voor allen hier op dit aardrijk.
Want niemand kan door goede werken gerechtvaardigd worden.

Ik ontken niets. :-({|=
Verschillende visies??? er is maar één visie !!! en die vind je in Jezus Christus.

Het spijt me zeer, maar de realiteit van vandaag de dag is dat er vele verschillende visies zijn. Dat ontkennen heeft bijzonder weinig zin. En indien je daarin volhoud denk ik niet dat je de capaciteiten hebt om op een normale wijze dit onderwerp te bespreken.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 11:50

Mischien kunnen we gewoon respect hebben voor elkaar? wel zo fijn.

Toen ik beroofd werd door een NEDERLANDER kwamen er wel mooi 3 Morrokaanse gasten mij te hulp. De hele kerk die net uitliep stond er gewoon naar te kijken.
Mijn geld zet ik dus altijd op Saladin tegenwoordig.

Toen wij nog in onze dierenvellen rondliepen waren de arabieren al bezig met sterrenkunde, optiometrie , geneeskunde noem het maar op.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 11:57

quote="Faram

Heb ik hier uitspraken over gedaan, neen dat heb ik niet. Hou je hersenspinsels dan maar fijn voor jezelf.

Dat is juiste zo kenmerkend niet uitkomen voor het Bijbelse geloof dat Jezus de Weg is.

Ik ontken niets. :

Het ontkennen durf je ook niet.
Het spijt me zeer, maar de realiteit van vandaag de dag is dat er vele verschillende visies zijn. Dat ontkennen heeft bijzonder weinig zin.

Deze realiteit van vandaag zal nog wel erger worden als we Openbaring lezen, dus dan moeten
we ons maar schikken en zeggen dat alle wegen naar God leiden.

En indien je daarin volhoud denk ik niet dat je de capaciteiten hebt om op een normale wijze dit onderwerp te bespreken.

Ik wou dat jij eens op de "normale" en Bijbelse manier geloofde, en dat meen ik echt,
En wat moet ik met zo.n uitspraak van je; dat ik niet de capaciteiten heb om op een normale
manier dit onderwerp te bespreken :-({|=

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 11:58

Had ik jullie tweeen niet al eerder gewaarschuwd over mijn honden?
Gedraag je :D of ze gaan los!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Terug naar “[Religie] - Open forum”