Leven volgens de scheppingsordening

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Schipje » 17 mei 2011 14:28

schelpje3 schreef:Ik denk dat het zelfs Bijbels is om dan je man niet te volgen, als je denkt dat in die nieuwe kerk niet de waarheid wordt verkondigd.
Want wie zijn man/vrouw meer lief heeft, boven Mij, is Mijns niet waardig ! Zo nauw kan het komen, dat je misschien nog een keuze tegen je geliefde moet maken.

-valt in herhaling-......................................je man volg je alléén als hij de keuzes naar Gods Woord maakt (én als je er samen écht niet uit komt).

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Schipje » 17 mei 2011 14:34

schelpje3 schreef:Men wordt niet automatisch via of met de ander zalig, het is en blijft EEN PERSOONLIJKE ZAAK !

Even een fris windje door dit topic: hoe zit dat dan met:
1 Kor 7,14
Want de ongelovige man is geheiligd door zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd door haar man. Anders waren immers uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor esli » 17 mei 2011 14:37

heilig betekend toch apart gezet? Nou dan ben je als ongelovige echtgeno(o)t(e) geheiligd lijkt me. Je komt door je huwelijk (of bekering wederhelft) in de bijzondere positie dat je samenleeft met een christen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2011 14:54

Het huwelijk is ook geen evangelisatie-instituut !
Het wil dus zeggen dat een man die niet gelooft en trouwt met een vrouw die wel gelooft, en zij krijgen kinderen, kan de vrouw hen ten doop houden. In sommige kerken hoef je geen belijdenis gedaan te hebben ?? In de rechts reform kerken wel.
Dus dan mag je als "ongelovige" man wel als vader naast je vrouw staan, maar houdt het kind niet ten doop, mag geen JA zeggen.
Maar daar kunnen de kinderen niets aan doen.
Anderzijds is genade ook geen erfgoed, dus kinderen worden niet automatisch zalig !
Net zomin als de ene partner zalig wordt middels de andere.
Je moet het zo zien, je man/vrouw loopt met je mee, maar eens zal hij/zij je los moeten laten.
Er zal wel herkenning zijn in de Hemel, maar niet dat je je echtgeno(o)t(e) zult herkennen.
De menselijke banden zijn weg !
Vreselijk als je dat bedenkt he, als je nu kijkt naar je pasgeboren kindje, of je kersverse echtgenoot. :?

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Pasker » 19 mei 2011 16:27

schelpje3 schreef:Het huwelijk is ook geen evangelisatie-instituut !
Het wil dus zeggen dat een man die niet gelooft en trouwt met een vrouw die wel gelooft, en zij krijgen kinderen, kan de vrouw hen ten doop houden. In sommige kerken hoef je geen belijdenis gedaan te hebben ?? In de rechts reform kerken wel.
Dus dan mag je als "ongelovige" man wel als vader naast je vrouw staan, maar houdt het kind niet ten doop, mag geen JA zeggen.
Maar daar kunnen de kinderen niets aan doen.
Anderzijds is genade ook geen erfgoed, dus kinderen worden niet automatisch zalig !
Net zomin als de ene partner zalig wordt middels de andere.
Je moet het zo zien, je man/vrouw loopt met je mee, maar eens zal hij/zij je los moeten laten.
Er zal wel herkenning zijn in de Hemel, maar niet dat je je echtgeno(o)t(e) zult herkennen.
De menselijke banden zijn weg !
Vreselijk als je dat bedenkt he, als je nu kijkt naar je pasgeboren kindje, of je kersverse echtgenoot. :?

Prachtig, dat men in de Christelijke kerk zo kan sjoemelen met de Wet van God oftewel mazen in de Wet van God zoeken om toch maar vooral Christelijk over te komen voor de buitenwacht.
Herkenning blijkt er wel te zijn in de hemel maar niet van een partner, kinderen of andere familieleden.
Wat we dan wèl herkennen zal dan wel belangrijker zijn neem ik aan.

Riska

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Riska » 19 mei 2011 16:51

schelpje3 schreef:Het huwelijk is ook geen evangelisatie-instituut !
Het wil dus zeggen dat een man die niet gelooft en trouwt met een vrouw die wel gelooft, en zij krijgen kinderen, kan de vrouw hen ten doop houden. In sommige kerken hoef je geen belijdenis gedaan te hebben ?? In de rechts reform kerken wel.
Dus dan mag je als "ongelovige" man wel als vader naast je vrouw staan, maar houdt het kind niet ten doop, mag geen JA zeggen.

Destijds was het binnen de Hervormde Kerk - niet Ger.Bond - zo dat de niet gelovige partner gevraagd werd of hij/zij de gelovige partner de ruimte wil geven de kinderen een christelijke opvoeding te geven.

Er zal wel herkenning zijn in de Hemel, maar niet dat je je echtgeno(o)t(e) zult herkennen.
De menselijke banden zijn weg !
Vreselijk als je dat bedenkt he, als je nu kijkt naar je pasgeboren kindje, of je kersverse echtgenoot. :?

Het is maar uit welk oogpunt je het bekijkt. Er zijn mensen die totaal geen behoefte hebben aan herkenning.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schaapje » 19 mei 2011 19:52

''[''quote="schelpje3"]Het huwelijk is ook geen evangelisatie-Het wil dus zeggen dat een man die niet gelooft en trouwt met een vrouw die wel gelooft, en zij krijgen kinderen, kan de vrouw hen ten doop houden. In sommige kerken hoef je geen belijdenis gedaan te hebben ?? In de rechts reform kerken wel.
Dus dan mag je als "ongelovige" man wel als vader naast je vrouw staan, maar houdt het kind niet ten doop, mag geen JA zeggen.
Maar daar kunnen de kinderen niets aan doen.
Anderzijds is genade ook geen erfgoed, dus kinderen worden niet automatisch zalig !
Net zomin als de ene partner zalig wordt middels de andere.
Je moet het zo zien, je man/vrouw loopt met je mee, maar eens zal hij/zij je los moeten laten.
Er zal wel herkenning zijn in de Hemel, maar niet dat je je echtgeno(o)t(e) zult herkennen.


Prachtig, dat men in de Christelijke kerk zo kan sjoemelen met de Wet van God'

Moeten we de konkluzie trekken dat jij niet tot de Christelijke kerk behoort die zo sjoemelt? 8)

oftewel mazen in de Wet van God zoeken om toch maar vooral Christelijk over te komen voor de buitenwacht.

Het is mij onduidelijk wat de wet, met het geloven in wel of niet herkennen in het hiernamaals te maken heeft.
En welke mazen hier gezocht worden is ook onduidelijk.
Een beetje vreemd jou stelling dat iemand christelijk over wil komen, als het voor die persoon
onduidelijk is of er wel of niet herkenning is straks.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Riska » 19 mei 2011 20:05

Wij weten toch niet hoe het is?
Ik denk dat het een heilig dromen/fantaseren is.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schaapje » 19 mei 2011 20:29

Ik vind het heerlijk om er over te fantaseren hoe het straks zal zijn, en ik
denk dat velen dat wel eens doen, maar echt zeker weten doen we niet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Samanthi

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Samanthi » 20 mei 2011 10:41

Ik denk dat ik dal veel te weinig doe en zal er eens op gaan letten
bedankt

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2011 11:32

Ach, zolang je je maar beseft dat elke fantasie er volledig naastzit, simpelweg omdat het letterlijk onvoorstelbaar is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor RogierV » 28 mei 2011 14:16

maar op een dag als ik persoonlijk een higgs boson ontmoet.......
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Samanthi

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Samanthi » 03 jun 2011 15:43

vandaag leef ik volgens de scheppingsorde, mijn man is aan het groenen, een variant op witten, ik ben aan het naaien, degelijker kan haast niet hè?
Hoewel, hij gaat zo eten koken :-k

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2011 15:57

Samanthi schreef:vandaag leef ik volgens de scheppingsorde, mijn man is aan het groenen, een variant op witten, ik ben aan het naaien, degelijker kan haast niet hè?
Hoewel, hij gaat zo eten koken :-k

ai ai, foutje :-oo
Hij mag wel het gas aandoen, maar voor de rest :neeschudden:
Mijn man kan niet koken, tenminste, dat beweert hij altijd. :mrgreen:

Samanthi

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Samanthi » 03 jun 2011 16:07

Tja... :lol:


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten