Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
cornelis schreef:Toen ik boven genoemde topic las,dacht ik gelijk wat ik alweer enige jaren geleden mee maakte.
Ik stapte een winkelcentrum binnen,toen ik werd aangesproken door een oudere dame,die mij vroeg of ze wat mocht vragen,ik stemde daarin toe.
Ze vroeg mij,ben u al tot God gekomen,ik sprak nee,God is tot mij gekomen.
En daar bleef het bij.
Ja,Hij heeft mij getrokken uit de duisternis tot het het Licht der Wereld.
En dat geef mij nog dagelijks een dankbaar gevoel,dat God mij het geloof heeft willen schenken.
Ik ben Hem daar zeer dankbaar voor.
't honkie schreef:Beste marieke1984,
Complimenten voor je inbreng in dit topic! Helemaal mee eens. Toch ook nog een vraag: wil je ook zeggen dat ik dus maar moet afwachten of God mij uitgekozen heeft?
schaapje schreef:Marieke al die teksten uit Ezechiël gaan over het herstel van Israël.
quote="Marieke1984"
26 En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven
quote="JHM"@Schaapje, ik heb het hier gister nog met een vriend van me over gehad. En hij vertelde me toch dat wij zelf een keuze hebben, als wij God roepen zal Hij antwoorden. Maar als wij zelf nog de tijd/moeite/behoefte nemen om tot Hem te komen, zal Hij ook niet tot ons komen. We hebben het dus wel degelijk zelf een keuze.
schaapje schreef:"26 En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven"
Dit is het wonder dat God doet in een mens, maar doet God dat "zomaar" Hij roept en
klopt op de deur, Jezus riep bekeert u...en laat u redden.
En het idee van dan zou een mens kunnen roemen, begrijp ik niet, als je weet uit genade
gered te zijn en opniuew geboren bent, kan je alleen nog maar God roemen om Zijn grote Liefde.
Het gaat er om dat de mens antwoord op de liefde en redding van God, want Hij is het die het eerste
ons lief heeft, Hij is het die niet wil dat zondaren verloren gaan. Hij is het die ons uitnodigd en als
de mens op die uitnodiging in gaat, dan mag je de "uitverkorene" genoemt worden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten