De here God zelf heeft er voor gezorgd dat wij nu het Evangelie kunnen lezen, en dat het
Christendom nog bestaat !
Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:De here God zelf heeft er voor gezorgd dat wij nu het Evangelie kunnen lezen, en dat het
Christendom nog bestaat !
waar maak je dat uit op? vertrouw je de lokale gemeentes niet? waarom zou de waarheid er minder toe doen als elke kerk zelf verantwoordelijk is? wat een kul argument.
maar wat ik a schreef, de traditie staat in de weg.
meribel schreef:overigens, wat is er eigenlijk mis met traditie? Tuurlijk niet als het in pure strijd is met het Woord van God, maar je hoeft ook heus niet telkens opnieuw het wiel ( bijv. de apostolische geloofsbelijdenis ) uit te vinden zoals je net voorstelde ( elke gemeente opnieuw een eigen belijdenisgeschrift laten verzinnen )
quote="Faramir"
Door gebruik te maken van.
schaapje schreef:Door gebruik te maken van gelovigen die vol waren van de Heilige Geest, en Goddelijke tradities
en geen menselijk bedachtte regeltjes.
Dus dat het Christendom nog bestaat en nog steeds mensen tot bekering komen is Gods Werk.
Er is geen mens die een mens kan bekeren.
schaapje schreef:Fijn dat jij het met mij eens bent Faramir, en je Gods werk niet ontkent.
quote="Faramir"
En fijn dat jij het met mij eens bent en de traditie niet ontkent.
schaapje schreef:Ligt er aan welke traditie het is niet mijn gewoonte voor een beeld te bidden en
overleden heiligen om bescherming te vragen.
En van die mijters en kostbare kleding enz. enz....die traditie daar houd ik ook niet van.
Maar dat wist je al
schaapje schreef:Ligt er aan welke traditie het is niet mijn gewoonte voor een beeld te bidden en
overleden heiligen om bescherming te vragen.
En van die mijters en kostbare kleding enz. enz....die traditie daar houd ik ook niet van.
Maar dat wist je al
quote="Faramir"
Maar van die dure toga's en kostbare houtgesneden preekstoelen houd je dan wel weer. Merkwaardig zeg, en vooral ook heel selectief. Maar dat wist je al.
schaapje schreef:Dure toga,s hebben we niet onze voorganger preekt in een spijkerbroekooh erg hè.
En een preekstoel hebben we ook niet, ja een straatarme gemeente.
Maar wij geloven wel dat God persoonlijk er zorg voor heeft gedragen en nog doet
dat het Christendom nog steeds bestaat, en of Hij daar mensen voor gebruikt doet
niet terzake het IS en BLIJFT ZIJN WERK.
Daar ging deze woordenschermutseling in de eerste plaats om!
quote="Faramir"
De traditie is hetgene wat er voor heeft gezorgd dat jij nu nog het Evangelie kan lezen en dat het christendom überhaupt nog bestaat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten