Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor esli » 23 mei 2011 21:08

meribel schreef:@race,
ik herken ook je zorgen, ik heb familie die eigenlijk na lang geworstel het geloof soort van vaarwel heeft gezegd, ivm de bepaalde teksten uit de bijbel en de leer dat je geen relatie aan mag gaan.
stel dat mijn kind(eren) homoseksueel zouden zijn, ik hoop niet dat de geaardheid tussen hun en God in zou staan, maar vind als ouder wel dat je er iets zinnigs over moet kunnen zeggen ( stel kindje vraagt, mam vind je dat ik een relatie mag aangaan, zal ik toch wat moeten antwoorden ) en wat ik dan ga zeggen? heel lastig, ik weet het gewoon echt niet, ik ken beide uitleggen van de " 7 teksten" maar het blijft heel moeilijk.

@JeeWee,
ik zou niet durven zeggen dat ze in de evangelische hoek met minder liefde om homo's heen staan, maar ben helaas wel met je eens dat alleen in de evangelische hoek de opvatting "jezelf hetero bidden' bestaat..zover ik weet dan....ik kan me zeker voorstellen dat dat minder liefdevol overkomt ( of is )


Ik denk dat jeewee al een goed antwoord heeft gegeven op het punt wat je als ouders moet doen, nl. samen bidden. Ik zou daar aan toe willen voegen dat je denk ik als ouders geen antwoord moet geven in de zin van het goed of afkeuren, maar dat je met je kind mee kunt denken. Het kind moet uiteindelijk zelf zijn/haar verantwoordelijkheid nemen over zijn/haar leven.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 23 mei 2011 21:42

@esli,
ik zou als ouder de uiteindelijke keus van mijn kind ook niet goedkeuren óf afkeuren maar accepteren, maar geen antwoord geven op zo'n vraag vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Als mijn kind zou worstelen met de verschillende teksten over de doop en ze wil een gesprek met me zou ik haar mijn visie over kinderdoop of volwassendoop geven, wat zij uiteindelijk zou kiezen zou ik natuurlijk accepteren. Hetzelfde geldt over de "7 teksten", ik vind het gek om daar geen mening over te hebben ( want in die fase zit ik nu, ik weet het gewoon echt niet, mag het wel of niet.. )

Samen met je kind bidden uiteraard, maar daar houdt een gesprek toch niet op?

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor esli » 23 mei 2011 21:58

O nee, ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik denk alleen dat het niet heel erg is als jij er geen hele stellige mening over hebt. Mocht je (indien nodig :wink: ) nog geen duidelijke mening over hebben dan kan je dat gewoon zeggen en je kan dan (misschien zelfs beter) oprecht met je kind mee zoeken.
Ik heb persoonlijk weinig moeite met een homoseksuele relatie, maar ik zou dat juist niet snel zeggen (of iig. benadrukken) denk ik als mijn kind (dat is wel heel hypothetisch aangezien ik nog geen kinderen heb) hiermee komt. Juist omdat ik vind dat die persoon echt zijn eigen keus hierin moet maken. Ik zal mijn best doen om hem/haar zo min mogelijk te beinvloeden met mijn mening. Dus zeker gesprek en zoektocht, maar niet zo veel sturing.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 23 mei 2011 22:17

meribel schreef:ik zou als ouder de uiteindelijke keus van mijn kind ook niet goedkeuren óf afkeuren maar accepteren, maar geen antwoord geven op zo'n vraag vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Als mijn kind zou worstelen met de verschillende teksten over de doop en ze wil een gesprek met me zou ik haar mijn visie over kinderdoop of volwassendoop geven, wat zij uiteindelijk zou kiezen zou ik natuurlijk accepteren. Hetzelfde geldt over de "7 teksten", ik vind het gek om daar geen mening over te hebben ( want in die fase zit ik nu, ik weet het gewoon echt niet, mag het wel of niet.. )

Als 'ervaringsdeskundige' denk ik dat het vooral draait om eerlijkheid en oprechtheid. Zekernaar je kinderen toe, er van uitgaande dat ze geen 12 meer zijn als dit zou spelen.
Durf gewoon te zeggen wat jij denkt dat de Bijbel zegt, maar durf ook te zeggen dat de zekerheden en de waarheid alleen bij de Heere God te vinden zijn.
Wat de keuzes van je kinderen ook zijn, vraag ze altijd of ze die keuze heel persoonlijk met God willen maken.
Geef geen oordeel maar vertel hooguit jouw visie.
En vertel je zoon of dochter vooral dat God met hem of haar te maken wil hebben, hoedanook.

Soms denk ik dat het voor ouders bijna nog moeilijker is dan voor het kind dat homo is.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor RogierV » 24 mei 2011 10:50

Het is uiteindelijk alleen maar een uiting van je sexuele verlangen.
Mensen zijn prima instaat met een man of een vrouw een emotionele relatie aan te gaan. Dat maakt echt niet uit.

Er word altijd zo zwaar over het sexuele gedaan, het is maar een hopelijk niet al te kortstondig moment hoor.
Daarna telt het of je van elkaar houd en elkaar wilt beschermen, of dat nu 2 mannen of vrouwen zijn moet niet uit maken als ze elkaars karakter goed aanvullen.
Er zijn ook mannen waar ik van houd, als broers en vrienden en laten we mijn vader niet vergeten, ik heb alleen dat sexuele verlangen naar een man niet.(bah al dat haar)
Denk de sex weg bij een homo paar en je hebt gewoon 2 goede vrienden, zoals het in een man/vrouw huwelijk ook zo hoort te zijn.

De `daad` is gewoon de lichamelijke consumptie van die liefde en is ten opzichte van de rest van de tijd die je met elkaar doorbrengt erg kort. Moet het echt uitmaken aan wie je je vertrouwen en loyalitiet schenkt? het enige verschil tussen een man en een vrouw in physiologische zin is het hormoon testosteron.....zie je we worden allemaal `verwekt` als vrouwen. Na 16 weken word er pas testosteron aangemaakt eerst nog door je moeder zelfs.
Maar nu lijkt het net alsof ik alle mooiboys vrouwen wil noemen :o niet de bedoeling.

Heeft iemand op grond van zijn menselijke empathie iets tegen homos? Iets dat niet op geschrift staat maar gewoon met je eigen gevoel bedacht?
Liefde tussen 2 wezens is iets van trouw en loyalitiet vriendschap en humor. Of dat nou XX`jes of XY`tjes zijn lijkt mij in die zin weinig uitmaken.
Ik weet ook niet of de mening hier circuleert, maar ik ken een hoop homos. In Zandvoort ben ik zelfs opgegroeid naast een Gaybar, en 2 deuren verder een coffeeshop. Maar homosexuelen baseren hun relatie ook gewoon op die principes in plaats van louter lust zoals veel mensen denken.

ga voor je zelfs eens na wat liefde voor je betekent, als je telkens op het verschil in geslacht uitkomt en de `functionaliteit` daarvan.
Doe je jezelf erg tekort denk ik.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2011 12:05

RogierV schreef:Heeft iemand op grond van zijn menselijke empathie iets tegen homos? Iets dat niet op geschrift staat maar gewoon met je eigen gevoel bedacht?


Het schijnt dat dezelfde hersendelen actief zijn als sommige mensen aan homoseksualiteit denken als wanneer ze worden geconfrontreerd met bedorven eten of open vleeswonden. Sommige mensen walgen van het een niet meer of minder dan van het ander. Daar lijkt weinig aan te doenm het is die mensen ook moeilijk kwalijk te nemen dan. Aan de andere kant zal een chirurg niet echt walgen als ie aan het werk is. Blootstelling lijkt dus een goede oplossing. Maar het geeft wel aan hoe diep in de hersenen de afkeer kan zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor RogierV » 24 mei 2011 14:02

In hoeverre kunnen ze nagaan of dat geconditioneerd is?
Ik kan me voorstellen dat de geur en sight van bloed en ingewanden een hele primitieve waarschuwing teweeg brengt.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2011 14:16

RogierV schreef:Het is uiteindelijk alleen maar een uiting van je sexuele verlangen.
Mensen zijn prima instaat met een man of een vrouw een emotionele relatie aan te gaan. Dat maakt echt niet uit.

Er word altijd zo zwaar over het sexuele gedaan, het is maar een hopelijk niet al te kortstondig moment hoor.
Daarna telt het of je van elkaar houd en elkaar wilt beschermen, of dat nu 2 mannen of vrouwen zijn moet niet uit maken als ze elkaars karakter goed aanvullen.
Er zijn ook mannen waar ik van houd, als broers en vrienden en laten we mijn vader niet vergeten, ik heb alleen dat sexuele verlangen naar een man niet.(bah al dat haar)
Denk de sex weg bij een homo paar en je hebt gewoon 2 goede vrienden, zoals het in een man/vrouw huwelijk ook zo hoort te zijn.

De `daad` is gewoon de lichamelijke consumptie van die liefde en is ten opzichte van de rest van de tijd die je met elkaar doorbrengt erg kort. Moet het echt uitmaken aan wie je je vertrouwen en loyalitiet schenkt? het enige verschil tussen een man en een vrouw in physiologische zin is het hormoon testosteron.....zie je we worden allemaal `verwekt` als vrouwen. Na 16 weken word er pas testosteron aangemaakt eerst nog door je moeder zelfs.
Maar nu lijkt het net alsof ik alle mooiboys vrouwen wil noemen :o niet de bedoeling.

Heeft iemand op grond van zijn menselijke empathie iets tegen homos? Iets dat niet op geschrift staat maar gewoon met je eigen gevoel bedacht?
Liefde tussen 2 wezens is iets van trouw en loyalitiet vriendschap en humor. Of dat nou XX`jes of XY`tjes zijn lijkt mij in die zin weinig uitmaken.
Ik weet ook niet of de mening hier circuleert, maar ik ken een hoop homos. In Zandvoort ben ik zelfs opgegroeid naast een Gaybar, en 2 deuren verder een coffeeshop. Maar homosexuelen baseren hun relatie ook gewoon op die principes in plaats van louter lust zoals veel mensen denken.

ga voor je zelfs eens na wat liefde voor je betekent, als je telkens op het verschil in geslacht uitkomt en de `functionaliteit` daarvan.
Doe je jezelf erg tekort denk ik.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik 2 vrouwen "natuurlijker" dan 2 mannen. Vrouwen lopen als vriendinnen bijv gearmd, geven elkaar een zoen, in onze cultuur zoenen mannen elkaar niet (tegenwoordig steeds meer) Mijn vriendin en ik sliepen rustig in een tweepersoonsbed, op vakantie of als we op het huis van onze ouders moesten passen. Maar 2 vrienden zie ik dat niet zo snel doen. Misschien komt het daardoor ? Dat vrouwen in het algemeen lichamelijker zijn ingesteld ?

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor RogierV » 24 mei 2011 14:23

Tjah twee kanten van dezelfde munt zou ik zeggen.

Over het algemeen kan ik helemaal met je mee.
Persoonlijk ben ik een ontzettende knuffelkont.

Maar een man heeft van nature niet zo eeen hoog knuffelgehalte als een vrouw.
Derhalve ziet het er bij mannen dus ook vreemd uit en voelt het ...anders aan. :D maar dat heb ik ook.
Erkennen dat ze gevoel hebben en daar naar handelen is voor de meeste hetero mannen al erg moeilijk, ken je nagaan omdat ook nog bij een andere man te doen.

Daarentegen twee vrouwen die..... well u get the point. Kan ik uuuuren naar kijken.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2011 14:28

RogierV schreef:Tjah twee kanten van dezelfde munt zou ik zeggen.

Over het algemeen kan ik helemaal met je mee.
Persoonlijk ben ik een ontzettende knuffelkont.

Maar een man heeft van nature niet zo eeen hoog knuffelgehalte als een vrouw.
Derhalve ziet het er bij mannen dus ook vreemd uit en voelt het ...anders aan. :D maar dat heb ik ook.
Erkennen dat ze gevoel hebben en daar naar handelen is voor de meeste hetero mannen al erg moeilijk, ken je nagaan omdat ook nog bij een andere man te doen.

Daarentegen twee vrouwen die..... well u get the point. Kan ik uuuuren naar kijken.

Ja dus moeten homofiele mannen wel enorm gevoelige mensen zijn.
Als ik zie hoe mijn eigen man en broers en ook zoons, soms met hun eigen gevoelens omgaan. Ze zitten er wel maar het lijkt er soms op of het totaal niet stoer is om ze te tonen. Toen onze moeder overleed, heb ik bij mijn broers geen traan gezien. Dat snap ik echt niet.
Mijn man is geen jankerd, maar bij de geboorte van onze kinderen moest hij toch echt aan de Fisherman friend (sterk spul :lol: )

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2011 15:16

RogierV schreef:In hoeverre kunnen ze nagaan of dat geconditioneerd is?
Ik kan me voorstellen dat de geur en sight van bloed en ingewanden een hele primitieve waarschuwing teweeg brengt.


Precies, een evolutionair logische reactie (je wilt walgen bij rottend eten, dan eet je het namelijk niet op). De reactie lijkt bij sommige mensen te sterk om geconditioneerd te zijn. Misschien is homofobie wel net zo aangeboren als homoseksualiteit. Aan het eerste is wel wat te doen trouwens. Je kunt door conditionering de walgingsreactie leren onderdrukken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor RogierV » 24 mei 2011 16:39

Sodomie is natuurlijk niet erg vruchtbaar :wink: dus ik kan me voor stellen dat het zowiezo wordt uitgeselecteerd.

En hoe agresief dat benaderd werd zal waarschijnlijk gekoppeld zijn aan het geboortecijfer van een gemeenschap =P~ ahem aheum evolutionair gezien he.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2011 17:35

RogierV schreef:Sodomie is natuurlijk niet erg vruchtbaar :wink: dus ik kan me voor stellen dat het zowiezo wordt uitgeselecteerd.


Blijkbaar niet, het bestaat immers nog steeds.

En hoe agresief dat benaderd werd zal waarschijnlijk gekoppeld zijn aan het geboortecijfer van een gemeenschap =P~ ahem aheum evolutionair gezien he.


Ik kan me goed voorstellen dat het vroeger harder werd aangepakt, het voortbestaan van de stam hing er immers van af.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor mohamed » 24 mei 2011 19:29

Het geluk is dat een man vele vrouwen kan bevruchten en de meesten het nog leuk vinden ook. Dus voor het voortbestaan van het menselijke ras zijn homo's geenszins een bedreiging.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2011 20:49

mohamed schreef:Het geluk is dat een man vele vrouwen kan bevruchten en de meesten het nog leuk vinden ook. Dus voor het voortbestaan van het menselijke ras zijn homo's geenszins een bedreiging.


Als het zo simpel was, was de genetische kant van het homo-zijn allang weggeselecteerd. Ergo, het is dus niet zo simpel als dat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten