meribel schreef:tuurlijk, ik hoop wel eens stiekem dat mijn man uit zichzelf de vuilnisbak buiten zet,

, maar werkt beter om te vragen.
maar serieus, ik bedoel met stiekem hopen betreft dit onderwerp dat bij zo'n grote beslissing een domineesvrouw gewoon open kaart speelt met haar man.
en tsja, van een vrijstaande pastorie naar een rijtjes huis...in de randstad zijn huizen nu eenmaal een stuk duurder, zou een dominee echt daarom een beroep niet aannemen?
Ik hoor wel eens wat minder fijne verhalen, helaas
Maar ik denk dat zeker 98% van de predikanten hier heel integer mee omgaat. Zoals het moet dus.
Maar ik bedoelde met stiekem hopen: je gunt je man zo die nieuwe baan, dat zeg je hardop, maar stiekem hoop je dat het niet doorgaat, want dan is hij zo vaak en lang van huis. Zoiets, snappie ?
Het zal ongetwijfeld best wel eens zo gaan met een domineesvrouw, fijn dat je man een beroep krijgt, maar o nee he, niet daar.
Ik heb wel eens een boek gelezen van een predikantsvrouw, ben even de titel kwijt.
Was heel open geschreven, over haar worstelingen, haar egocentrisme, later als haar man ziek wordt en zelfs overlijdt, beseft ze hoeveel tijd ze heeft verkwanselt met haar negatieve houding en denken.