Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 28 apr 2011 11:29

Doe maar lekker rustig aan Jannoek, dat huis komt wel (of niet, en dan is er nog geen man overboord ;) Al voelt het voor mij ook anders hoor)
Lammetje, zo duur joh, alle kozijnen vervangen? Pff, we zijn hier ook aan het overleggen met de buren over de verbouwingen, en zij moeten ook alle kozijnen nieuw, wij gelukkig alleen die van de badkamer waarschijnlijk.
Hier is de komst van ons 2e kindje alleen maar een goede stimulans om nog wat dingen in orde te maken die al anderhalf jaar liggen. Zoals de basbak op onze kamer, die willen we al sinds we hier aan het klussen gingen, maar had geen prioriteit. Nu wel, omdat ik wil dat onze kamer echt netjes is als er bezoek boven komt. De babykamer hebben we wel iets simpeler gedaan, omdat de laminaatvloer er pas sinds vorig jaar in ligt, en de jaloezieen ook. Daarom is gewoon bruin/wit geworden, omdat we die kleuren daar al hadden. En de ene muur die opnieuw gezet moest worden, was ook iets wat toch al moest, dus nu een extra stimulans. Ik ben wel blij dat we Jurians kamer niet ook hoeven te doen, want als ik zie hoe langzaam alles nu al gaat, dan hadden we dat nooit gered. Mijn man heeft het gewoon even te druk, dus dit soort klussen schiet er snel bij in helaas. Zeker met mijn nesteldrang is dat vervelend. :oops:

het regent hier, zo had ik me de laatste weken van mijn zwangerschap niet voorgesteld ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 11:55

Net nog geluk gehad bij de babydump ik ging er heen om de bugaboo verzorgingstas te kopen en toen zag ik een bordje staan bij de bugaboo kinderwagens dat je tot koninginnendag de voetenzak ter waarde van 109 euro gratis erbij krijg.
Nu hebben hun de garantie dat je met alle acties mee mag doen tot het kindje geboren is. Eigenlijk durfde ik het niet te vragen maar toch de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of die actie ook voor ons geld en dat was zo =D>
Volgende week krijgen we hem thuis bezorgd :D

@Jannoek Balen dat je zo weinig energie hebt! Denk goed aan jezelf en de kleine lekker uitrusten!

@MissF hier zijn ook al heel veel kleine klusjes gedaan echt wel lekker. Zaterdag gaan we nog wat dingen afmaken en alvast de woonkamer verbouwen zodat het kraambed op zijn plek kan staan na onze vakantie van volgende week.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 apr 2011 13:25

Zo! Dat is dan zeker een lekkere meevaller liefie! :-) Makkelijk geld besparen op deze manier ;-)

Ik werd net gebeld dat als 't goed is de bekleding van onze kinderwagen binnen is... ben benieuwd! ga't vanavond even ophalen, en dan maar hopen dat het goed is :-).

't kan me eigenlijk ook niet zo heel veel schelen dat ik nu zo weinig doe... alles is toch klaar in feite, alleen zou ik het wel lekker vinden om alles nóg een keer schoon te maken. Maar als het niet lukt, jammer dan hoor..

Ik hoorde gisteren van iemand die hier meeleest dat zij bevallen is, en ze was tegelijk met mij uitgerekend. Toch raar dat het zo snel kan gaan dan!
M'n man denkt dat het hier ook niet lang meer gaat duren, maar ik heb echt het idee dat ze me door laten lopen tot 42 weken en dat ukkie niet uit zich zelf eerder gaat komen. :mrgreen:
Ergens daar tussen in zal het wel liggen ;-)

Iets anders: begin dit jaar was hier echt een jongetjesbabyboom :mrgreen: maar in onze omgeving worden nu echt a-l-l-e-e-n maar meisjes geboren. Zo bizar! We hebben hier gewoon 4 meisjes geboortekaartjes staan, van de laatste 6 weken. En bij ons in de gemeente ook alleen maar meisjes. Is dat alleen in mijn omgeving zo? ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 13:29

Nee hoor, wij hebben ook al 3 meisjes in de omgeving gehad en nog 1 meisje op komst. Ik weet nu wel welke namen hip zijn , 1x olivia, 2x Noor en de kleine die op komst is, wordt ook een Noor. Dus wij kiezen maar niet voor de naam Noor ( al vind ik die wel erg leuk)

Misschien aan het einde van het jaar een jongensboom :mrgreen: ?
Laatst gewijzigd door ajl op 28 apr 2011 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 13:45

Hier zijn zowel veel jongens als meisjes geboren. Op het forum waar ik ook zit zijn nu al 7 mei baby's geboren waarvan 4 meisjes en 3 jongens. De meeste weten daar ook het geslacht maar het is echt helft meisjes helft jongens.
Ben zo benieuwd wat het bij ons wordt!! :D

@Jannoek Fijn dat je bekleding binnen is! Ja was weer een leuke meevaller bij babydump we hebben met behoorlijk wat acties mee kunnen doen en daardoor veel korting en gratis spullen gekregen.

@AJL Noor is zeker een leuke naam!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 28 apr 2011 14:47

Hier worden juist heel veel jongens geboren. Zover ik weet de laatste tijd geen meisjes.

Ik slaap momenteel ook heel slecht half 3/3 uur wordt ik wakker en slaap ik niet meer. Of ik val om 6 uur nog eens in slaap, dat is nog beroerder omdat om kwart over 6 de wekker weer gaat. Maarja, ik hou het nog vol dus we zien wel hoe lang dit gaat duren. :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2011 14:50

Dat slapen is hier ook een ramp..... :? Gelukkig werk ik maar twee dagen in de week. En kan ik s'middags even een uurtje gaan liggen.

Volgende week 2 dagen werken, de week daarop 1 dag en de week daarop een halve dag en dan 4 weken vakantie. :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 apr 2011 17:57

@AJL haha... Noor is zeker populair dan ;-) Ik vind Noor(tje) ook echt een leuke naam!

Vervelend al die slaapproblemen bij iedereen... helaas kan ik er ook over mee praten.. ;-)
Ik word ook steeds rond 3 uur wakker en zie het dan zéker 4 uur worden, en vaak ook nog wel iets later...
Ga me dan over van alles en nog wat druk lopen maken, maar ja.

Toch nog wat energie vandaag gekregen. De boodschappen zijn binnen (samen met manlief gedaan), de vloer in het hele huis gedweild en de keuken van top tot teen gedaan.
Trots op mezelf. :mrgreen:

In de supermarkt was trouwens een vrouwtje die niet goed langs ons kon, ze zei heel schattig 'wat zie jij er prachtig uit'. Zoiets vind ik dan toch nog wel leuk om te horen. :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 apr 2011 17:58

O ja, hoe zijn jullie ervaringen met Huggies luiers? Bij de supermarkt zijn ze 1 + 1 gratis, en dat scheelt nog al wat.. :-oo

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 apr 2011 18:09

Jannoek schreef:O ja, hoe zijn jullie ervaringen met Huggies luiers? Bij de supermarkt zijn ze 1 + 1 gratis, en dat scheelt nog al wat.. :-oo

zijn wel prettig, maar vooral voor het slankere kind, aldi heeft hele goede luiers en die zijn altijdt goedkoop :)
kruidvat vindt ik snel heel vollig en stinkerig, liddl zijn ook prettig maar die hebben geen mini.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2011 18:40

Ik heb geen ervaring met Huggies. Maar ik zou sowieso niet teveel luiers inslaan, want ze groeien soms zo snel uit een maat. Ik heb volgens mij nog een pak newborn liggen, en ook maat 1 of 2 had ik over.
Die van de Aldi vind ik niet fijn, die lekten hier door, net als Pampers. Alleen Kruidvat, de extra dunne, vind ik nu fijn. Dus die gaan er voor ukkie ook maar gewoon komen. Maar het kan per kind verschillen volgens mij, hoor, welke fijn zijn. Beetje uitproberen.

Wow, hier enorm productief vandaag. Al onze kledingkasten uitgemest, schoongemaakt, opgeruimd, onze slaapkamer enorm goed gepoetst, plafond en deurtjes van de nis geverfd, badkamer en Jurians kamer gepoetst. En net nog een berg gestreken. En nu is het op :D Wel lekker idee dat die kasten iig netjes zijn, dat was nog wel iets wat ik echt wilde doen voor het kindje komt. Nu op naar de volgende taken die er nog liggen voor mij, maar dat komt volgende week ofzo wel weer, of de week erna.

Zeker een leuke naam, Noor! Maar als het al 2 keer in een omgeving voorkomt zou ik het idd niet zo snel meer kiezen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 apr 2011 18:52

Huggies voelen vrij stug vind ik, maar op zich prima luiers. En inderdaad regelmatig goede aanbiedingen.
Aldi bevalt mij ook wel prima, pampers ook, maar die zijn eigenlijk ook in de aanbieding duurder dan aldi, dus die haal ik niet zo gauw.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 apr 2011 19:33

@Liefie: wat een leuk wiegje!

Las ergens iets over broeierig maandverband... De kraamverzorgende hier adviseerde Kotex nachtverband te nemen, daar zit geen/weinig plastic in en voorkomt dus broeien. Maandverband met plastic schijnt meer kans op infecties ed te geven.

Babyfoon: wij hebben er geen een, en nooit gemist ook. Maar als je er een koopt moet je erop letten dat het een DECT babyfoon is, die storen niet (als het goed is :mrgreen: )

Huggies gebruiken wij hier ook wel veel, omdat ze zulke goede aanbiedingen hebben :wink: Ik vind het wel fijne luiers. Hier gaan de luiers altijd wel op, als ze er zo'n beetje uitgegroeid zijn verschoon ik ze gewoon wat vaker. En 's nachts dragen ze meestal een maatje groter.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 apr 2011 19:50

wat een prachtige wieg liefie!

hier meestal kruidvat of aldi luiers, bevallen goed. heb wel eens bumblies gehad, die vond ik niet fijn.. in het hele begin vond ik de newborn van pampers inderdaad super, maar daar zijn ze zo uit ja.

zo zeg, wat een nesteldrang allemaal.
hier ook lekker bezig geweest. je bracht me op een idee missf 8). de kast van dochterlief helemaal opgeruimd, lagen nog allemaal dingen in aan de kant geschoven die ze niet meer paste, en haar sokken die ze nu past door de babysokken heen ed. het kleine spul is er nu weer heerlijk allemaal uit en alles ligt weer netjes op stapeltjes.
ook nog lekker de bedden verschoond, 6 dakkapelramen gelapt binnen en buiten en de hele bovenverdieping gesopt en gezogen. en nu heb ik last van mijn stuit... :wink:
nesteldrang kan het vast nog niet zijn, maar wel lekker als het allemaal weer ff aan kant is.

morgenvroeg de 20-wk echo. vind het toch wel spannend...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 20:12

@Parkiet nu ben jij toch ook ongeveer 40 weken? Hoe gaat het met je?

@VPK spannend morgen de 20 weken echo! Hopelijk mag alles goed zijn.

Wij zijn ook erg blij met de wieg! Ik heb nu al meer dan een uur menstruatie krampen die even weg gaan en dan weer terug komen zijn dat voor weeen??

Terug naar “Archief”