Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 23 apr 2011 08:30

KPN schrapt duizenden banen in Nederland
...

Het is de eerste grote maatregel voor de twee weken geleden aangetreden topman Eelco Blok. Hij zei in een toelichting dat het weliswaar moeilijke maatregelen zijn, ...

Moeilijke maatregelen. Hij bedoelt dan: voor het personeel. Niet voor hemzelf, natuurlijk. Als het jezelf niet betreft, kun je dit soort maatregelen lachend nemen.
Gewoon een rhetorische truc, om het in netjes klinkende bewoordingen te zeggen.

...„maar het hoort erbij”.

Ofwel: ik doe het graag.

uit PVV woedend over ontslagen bij KPN

...dat voormalig topman Ad Scheepbouwer 131 keer zo veel verdiende als een doorsnee-telecommonteur...

Daar gaat het ook om, hè. Dat je als topman zelf rijk wordt. Lekker rijk worden over de rug van je personeel. Dat personeel werkt voor jou. Zijzelf zijn verder niet belangrijk.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 apr 2011 10:39

Boekenlezer schreef:KPN schrapt duizenden banen in Nederland
...

Het is de eerste grote maatregel voor de twee weken geleden aangetreden topman Eelco Blok. Hij zei in een toelichting dat het weliswaar moeilijke maatregelen zijn, ...

Moeilijke maatregelen. Hij bedoelt dan: voor het personeel. Niet voor hemzelf, natuurlijk. Als het jezelf niet betreft, kun je dit soort maatregelen lachend nemen.
Gewoon een rhetorische truc, om het in netjes klinkende bewoordingen te zeggen.

...„maar het hoort erbij”.

Ofwel: ik doe het graag.

uit PVV woedend over ontslagen bij KPN

...dat voormalig topman Ad Scheepbouwer 131 keer zo veel verdiende als een doorsnee-telecommonteur...

Daar gaat het ook om, hè. Dat je als topman zelf rijk wordt. Lekker rijk worden over de rug van je personeel. Dat personeel werkt voor jou. Zijzelf zijn verder niet belangrijk.

Ik begrijp niet helemaal waar het cursieve commentaar vandaan komt. Het lijkt me niet bepaald dat een topman lachend een streep zet door de banen van zoveel mensen. Dat zal die persoon misschien wel slapeloze nachten hebben gegeven.

Dat een topman wat meer verdient dan iemand op de werkvloer is ook niet echt vreemd, simpelweg omdat er best veel monteurs zijn maar niet zo heel veel mensen die een bedrijf kunnen leiden. Schaarste drijft de prijs op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2011 16:53

[quote="Boekenlezer"]KPN schrapt duizenden banen in Nederland
...

De topman heeft heel wat meer verantwoording en kennis nodig dan een man op de vloer. Ik denk niet dat dit lachend gedaan wordt. Er zijn topmannen met idd schandalig hoge bonussen, maar als dat in de media vermeld wordt, levert de desbetreffende persoon meestal wel wat in. Bovendien vindt de raad van commissarissen dit of goed, of ze doen hun werk niet goed, of ze strijken zelf ook mega-bonussen op :!:
Ik heb jaren genotuleerd in vergaderingen van een raad van commissarissen en op hoofddirectieniveau, dit soort besluiten gaan echt niet zomaar !! En wordt nooit door 1 persoon genomen.

Sorry het quoten is tegenwoordig tricky ?:|

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 24 apr 2011 19:10

schelpje3 schreef:De topman heeft heel wat meer verantwoording en kennis nodig dan een man op de vloer.

Verantwoording wel, maar kennis meestal niet. Vraag de beste man maar eens naar een mooie uitleg van de producten, maar dan wel de technische kant daarvan. Ik denk dat hij dat niet weet.

schelpje3 schreef:Ik denk niet dat dit lachend gedaan wordt.

Dat denk ik ook niet, maar ik ben bang dat die topman het alleen maar doet om zijn eigen te redden voor zijn fallende strategie.

schelpje3 schreef:Er zijn topmannen met idd schandalig hoge bonussen, maar als dat in de media vermeld wordt, levert de desbetreffende persoon meestal wel wat in.
Als ze publiekelijk op de korrel worden genomen over hun riante salaris en bonussen dan willen in 1 keer wel inleveren. Waarom direct geen openheid van zaken, dan heb je achteraf dit soort geneuzel ook niet.

schelpje3 schreef: En wordt nooit door 1 persoon genomen.
Word meestal wel door 1 iemand naar voren gebracht, en daarna onderzocht.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2011 20:12

rai schreef:Verantwoording wel, maar kennis meestal niet. Vraag de beste man maar eens naar een mooie uitleg van de producten, maar dan wel de technische kant daarvan. Ik denk dat hij dat niet weet.

Waarom zou een topman dat in vredesnaam moeten weten? Een bedrijf runnen staat toch grotendeels los van de binnenkant van de producten, zeker als het om telefoons, auto's, vliegtuigen, computers gaat.

Riska

Berichtdoor Riska » 24 apr 2011 20:29

rai schreef:Dat denk ik ook niet, maar ik ben bang dat die topman het alleen maar doet om zijn eigen te redden voor zijn fallende strategie.
Het zou goed zijn als je je eerst even had ingelezen.
De topman die de ingrepen doet is pas drie weken aan de slag en hij wil dus juist voorkomen dat de boel helemaal in het honderd gaat lopen.
Naar ik begrepen heb heeft zijn voorganger het ook gezien waar het fout ging, maar niet durven doorbijten.
Hij heeft dat dus gelijk gedaan - dan weten de mensen ook wat ze aan hem hebben en wat ze van hem kunnen verwachten.
En ja, hoge bomen vangen veel wind...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2011 20:52

Riska schreef:En ja, hoge bomen vangen veel wind...

Het zijn vooral bomen die veel verdienen die veel wind vangen...

ach, mij kan het weinig schelen hoeveel iemand verdient. Ze zullen er vast hard voor moeten werken (lees: 120 uur per week geen uitzondering). Ik zou niet met ze willen ruilen.

Riska

Berichtdoor Riska » 24 apr 2011 21:04

Ik ook niet - ook al omdat zoveel mensen van jouw beslissingen afhankelijk zijn...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2011 21:44

Riska schreef:Ik ook niet - ook al omdat zoveel mensen van jouw beslissingen afhankelijk zijn...

Tja, het is natuurlijk een makkelijk beeld om je tegen af te zetten. Een man met zijn voeten op een eikenhouten bureau die dure sigaartjes rookt, de secretaresse in d'r kont knijpt en zo nu en dan voor de lol even een hele afdeling ontslaat.

De werkelijkheid is toch ietsje anders, maar dat mag de pret niet drukken.

Riska

Berichtdoor Riska » 24 apr 2011 22:04

Ik weet niet hoe je erbij komt en mij verdenkt van zo'n imago van een bestuurder.
Ik heb dat beeld niet - ik ben in geen enkel opzicht jaloers op zo iemand.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2011 22:17

Riska schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt en mij verdenkt van zo'n imago van een bestuurder.
Ik heb dat beeld niet - ik ben in geen enkel opzicht jaloers op zo iemand.

Excuses, ik doelde niet op jou.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 25 apr 2011 21:20

Als een net aangetreden topman dit al na twee weken naar buiten brengt, dan is dat meegenomen in de sollicitatie procedure en ¨leent¨ hij zich er voor om zo gebruikt(lees ¨daarvoor betaald¨) te worden....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2011 06:38

De dood van Bin Laden vond ik vanochtend ook een opmerkelijk nieuwtje.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 02 mei 2011 07:40

Ik ook. Nu maar hopen dat het niet een hele goede look-a-like is. Al ben ik er wel van overtuigd dat
het de echte is, anders hadden ze het vast nog niet naar buiten gebracht.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Riska

Berichtdoor Riska » 02 mei 2011 09:09

Ik noem het geen nieuwtje, maar nieuws!
Of de wereld er veiliger door geworden is is zeer de vraag. Ik vrees wat dat betreft het ergste.

Terug naar “Archief”