The Passion Gouda (2011)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor esli » 22 apr 2011 16:55

Ik herkende in dat einde eigenlijk wel de paasboodschap. Ook de eigen persoonlijke schuld vond ik wel naar voren komen. Het nd had wel een goed commentaar, waar ik het voor een groot deel wel mee eens ben.
http://www.nd.nl/artikelen/2011/april/2 ... he-passion

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2011 17:09

Ik heb alleen de laatste vijf minuten gezien, want ik was in de kerk. Maar ik ga het wel terugkijken, want ik vind het een hele mooie actie!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2011 17:47

Het wordt morgenavond om 21:45 herhaald op Ned 3.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

annelove2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2007 20:31

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor annelove2 » 22 apr 2011 21:49

Ik hoop ook echt dat het tot zegen mag zijn....

Het eerste stukje zat ik op het puntje van mijn stoel,
Hoopte zo dat het niet alleen het verhaal zou zijn maar ook de uitnodiging en de bedoeling van Jezus lijden
dat is nog mijn vraag of dat duidelijk naar voren is gekomen....
Maar goed wat eerder is gezegd, iemand kan ook geinteresseerd zijn geworden door de uitzending en daardoor de bijbel gaan lezen,


Ik denk dat ik hem ook maar terug ga kijken....

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2011 22:09

Ik vond het toch maar een klein stukje van het volledige verhaal... maar anders was het misschien weer te lang geweest. Het is een mooie kennismaking. En eerlijk gezegd komen beelden bij mij toch meer binnen dan wanneer het wordt voorgelezen uit de bijbel.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor jip_86 » 22 apr 2011 23:33

Laatste stukje heb ik nog gezien hier. Een beetje gemengde gevoelens. 'Geef mij nu je angst', prachtige tekst, ook in de context van pasen. Maar aan de andere kant is het wel een poplied. Dat matcht toch ergens niet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor JeeWee » 23 apr 2011 07:20

jip_86 schreef:Laatste stukje heb ik nog gezien hier. Een beetje gemengde gevoelens. 'Geef mij nu je angst', prachtige tekst, ook in de context van pasen. Maar aan de andere kant is het wel een poplied. Dat matcht toch ergens niet.


Cliff Richard zong ooit het lied met de tekst "why should THE devil have all the good music"....

Ik heb bewust de tekst van dat lied neer gezet, hiervoor...
Want het zou bijna een tekst van Jezus zelf hebben kunnen zijn...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Lalage » 23 apr 2011 13:22

Voor degenen met kritiek en alle anderen hier het verslag van een ooggetuige:
http://vrijspraak.wordpress.com/2011/04/23/de-verzoening-in-gouda-heb-mij-lief/

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Janvanverweg » 23 apr 2011 15:52

dit topic begint bent de vraag 'kan ik erachter staan?'
dat vind ik een vreemde vraag, welke verantwoording hebben wij af te leggen over de uitvoering en presentatie van dat stuk? geen enkele toch.
wat wel elke christen aangaat is de gelegenheid die het creeert om in je naaste omgeving de noodzaak van Jezus dood en het gevlg van de opstanding uit te leggen. of je het nu een mooi, leuk, vulgair, indringend, leeg ... stuk vind doet er niet toe: 960.000 mensen hebben het gezien en het is een gespreksonderwerp. wij zijn de insiders, wij hebben de achtergrond informatie!
wat dat betreft mogen we dankbaar zijn dat we dankzij 'Gouda's passie' de bal zo toegespeeld krijgen. nu zien dat we de hemelse supporters aan het juichen krijgen
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Riska

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Riska » 24 apr 2011 17:42

jip_86 schreef:Laatste stukje heb ik nog gezien hier. Een beetje gemengde gevoelens. 'Geef mij nu je angst', prachtige tekst, ook in de context van pasen. Maar aan de andere kant is het wel een poplied. Dat matcht toch ergens niet.
Ik kan met je meegaan - het was mijn gedachte bij de hele insteek.
Maar het heeft duidelijk mensen geraakt en het lied "geef mij je angst" kwam op de goede plek en was buitengewoon indringend.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2011 17:59

Janvanverweg schreef:dit topic begint bent de vraag 'kan ik erachter staan?'
dat vind ik een vreemde vraag, welke verantwoording hebben wij af te leggen over de uitvoering en presentatie van dat stuk? geen enkele toch.
wat wel elke christen aangaat is de gelegenheid die het creeert om in je naaste omgeving de noodzaak van Jezus dood en het gevlg van de opstanding uit te leggen. of je het nu een mooi, leuk, vulgair, indringend, leeg ... stuk vind doet er niet toe: 960.000 mensen hebben het gezien en het is een gespreksonderwerp. wij zijn de insiders, wij hebben de achtergrond informatie!
wat dat betreft mogen we dankbaar zijn dat we dankzij 'Gouda's passie' de bal zo toegespeeld krijgen. nu zien dat we de hemelse supporters aan het juichen krijgen


Ik kan mij helemaal vinden in deze woorden. Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat, nu er eens een groot publiek wordt bereikt met de christelijke boodschap, dat er een hoop christenen zijn die zeggen of denken "ja, maar dit is niet de juiste manier." Waar gaat het dan om? Het bereiken van mensen, of het niet overstuur maken van broze christen-egootjes?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2011 13:13

Voor sommigen is het sowieso verdacht als je zoveel mensen weet te bereiken. Massaal is verkeerd, mensen zijn vijanden van God dus als je het goed brengt, rent het merendeel hard weg.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Ctje » 26 apr 2011 19:23

Ik heb het gisteren ook maar gekeken, ik vond het mooi en indrukwekkend! Laten we hopen en bidden dat het tot zegen mag zijn.

cornelis
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1214
Lid geworden op: 22 mei 2004 19:56
Locatie: Boskoop

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor cornelis » 28 apr 2011 19:24

Ik heb de hele uitzending gezien.
Maar het boeide mij niet echt.
Maar als er hier door mensen tot Christhus komen,dan is het toch goed.
Alleen,zou ik als ik daar gestaan had,niet kunnen roepen,Kruisig Hem.
Want Hij is het waard om geprezen te worden,dat Hij daar op Golgotha mijn plaats innam.
Daar kan Hij nooit genoeg voor gedankt worden.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: The Passion Gouda

Berichtdoor Jo'tje » 29 apr 2011 13:49

Klopt. Dat was ook heel apart. Wij stonden ertussen.
Hij is het inderdaad waard om geprezen te worden.
En toch. Ook wij waren het die riepen: Kruisig Hem.
Dat hoort toch ook bij Goede Vrijdag.
Zondag was het weer prijstijd :)

Wat de liederen betreft: ik vond het wel switchen om het in zo'n setting te horen.
Maar de meeste vond ik wel passend. En het is inderdaad doelgroepgericht.
En het raakte mensen zeker. Heb veel positieve reacties gehoord uit diverse groepen.
En ook op de markt waren mensen in tranen. (en nee, dat kwam niet door de valse zangers o.i.d. ;))
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten

cron