Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 19 apr 2011 19:26

*Annet* schreef:Mijn laptop (december 2010 aangeschaft) loopt helemaal vast als ik een programma van excell gebruik. Hoe zou dat komen? Dit gebeurd steeds weer en ik moet excell gebruiken voor mijn administratie.

Sinds wanneer heb je dit probleem? Heeft het wel gewerkt? Wat heb je daarna met je PC gedaan?

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 19 apr 2011 20:43

en gebeurt het met alle excel files of alleen die voor je administratie?
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 19 apr 2011 20:53

*Annet* schreef:Mijn laptop (december 2010 aangeschaft) loopt helemaal vast als ik een programma van excell gebruik. Hoe zou dat komen? Dit gebeurd steeds weer en ik moet excell gebruiken voor mijn administratie.

Had je misschien een proeflicentie van office en is die nu verlopen?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 apr 2011 12:42

TheKeimpe schreef:Sinds wanneer heb je dit probleem? Heeft het wel gewerkt? Wat heb je daarna met je PC gedaan?

Het heeft nooit goed gewerkt, hij heeft ook nog niet aan gegeven dat de licentie is verlopen ofzo. Er heeft al een virus opgelopen, toen heb ik hem helemaal gereset maar het euvel blijft. Ik gebruik meestal Excell, spreadsheets of hoe heet dat voor de administratie van mijn job.
ja, dat is mijn mening dan he.....

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 22 apr 2011 17:17

Silverlight filmpjes werken ineens niet meer. Krijg een zwart schermpje met prominente play-knop, maar hij doet verder niets. Dat geldt voor alle browsers. Silverlight eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt er niet aan...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 22 apr 2011 21:57

Het heeft nooit goed gewerkt, hij heeft ook nog niet aan gegeven dat de licentie is verlopen ofzo. Er heeft al een virus opgelopen, toen heb ik hem helemaal gereset maar het euvel blijft. Ik gebruik meestal Excell, spreadsheets of hoe heet dat voor de administratie van mijn job.

Je zou het eens met openoffice kunnen proberen. Een gratis programma net zoiets als office. In plaats van excel het het daar calc. Het is gratis te downloaden op openoffice.org, maar ik kan je niet verzekeren dat het helpt :-k
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2011 13:37

Heb je office met licentie op cd? Dan zou ik hem eens verwijderen (in configuratiescherm, software) en hem met de cd opnieuw installeren.

Wat Silverlight betreft, al een andere browser geprobeerd? geeft dat het zelfde probleem? Verschillende sites met filmpjes geprobeerd?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 mei 2011 16:25

Heb van mijn oude laptop Office op een usb stick gezet, heb daar ook de code van, maar weet niet hoe het nu op de andere laptop te zetten. Op deze laptop zit Office 2010 en die andere is nog een oudere versie die wel goed werkt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2011 10:34

Je kan het niet zomaar overslepen, je moet dan een installatiecd van die versie van office hebben.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

*Annette*
Majoor
Majoor

Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 06 mei 2011 10:32

Hoe print ik witte letters? Ik heb een document in word gemaakt nu wil ik het op gekleurd papier uitprinten en dus in witte letters.
Ik dacht tekst selecteren, kleur op wit zetten en hups printen. Maar dat werkt dus niet, er komt niks op m'n kleurde papier testaan...
Wat doe ik fout? Iemand tips? Het moet namelijk z.s.m. uitgeprint worden...
Wat de toekomst brengen moge........

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 06 mei 2011 13:39

*Annette* schreef:Hoe print ik witte letters? Ik heb een document in word gemaakt nu wil ik het op gekleurd papier uitprinten en dus in witte letters.
Ik dacht tekst selecteren, kleur op wit zetten en hups printen. Maar dat werkt dus niet, er komt niks op m'n kleurde papier testaan...
Wat doe ik fout? Iemand tips? Het moet namelijk z.s.m. uitgeprint worden...

Kijk hier even...

Helemaal wit kan dus niet op een standaard kleurenprinter.

*Annette*
Majoor
Majoor

Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 06 mei 2011 20:42

Bedankt! Ik dacht wit dat moet gewoon kunnen, maar dus niet... Helaas weg idee :?, dan moet het toch maar zwart worden.
Had licht grijs geprobeerd maar dat pakt die ook niet, het papier is er denk wat tedonker voor.
Wat de toekomst brengen moge........

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2011 20:47

:roll: :shock:
Ik denk dat je dan een printer nodig hebt met witte inkt. Ik weet niet of dat te koop is.
:-k

Eindelijk, ik kan het internet weer op.
Mijn computer stopte er op koninginnedag plotseling mee. 'Mist OS' zei de computer, en deed verder niets.
Nu heb ik een nieuwe computer, en ik kan het internet weer op.

Even een vraagje m.b.t. beveiliging. Er zit in Windows 7 een virusscanner die actief is. Ik heb echter ook Norton Internet Security 2011 liggen, wat ik eens voor mijn vorige PC gekocht heb. Weliswaar een upgrade, maar volgens een verkoper die ik vandaag sprak, kon ik die gewoon op mijn nieuwe systeem installeren. Dat zou gewoon moeten werken.
Ben ik met de Microsoft virusscanner voldoende beveiligd, of doe ik er beter aan toch Norton Internet Security te installeren? (In principe doe ik dat natuurlijk wel liever.) En dan moet ik waarschijnlijk de virusbeveiliging, die standaard in Windows zit, uitschakelen? Maar hoe gaat dat dan?

Update 7-5-2011:
Norton Internet Security heb ik inmiddels geïnstalleerd.
Ik herinner mij dat aangeraden werd, om de virusscanner van Windows uit te schakelen, als je al via Norton aan antivirusbeveiliging doet. Alles loopt momenteel echter zonder problemen. Moet ik dat echt uitschakelen, of betreft het iets triviaals?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mei 2011 11:12

Non c'è nessuno chi mi risponde? :(

Even een map aanmaken ging lekker makkelijk met Windows XP. Maar in Windows 7 zie ik niet zoiets als Nieuw > Map, zoals Windows XP had. Hoe moet dat nu?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 mei 2011 14:33

Gewoon in Windows verkenner? Daar staat in mijn menubalk gewoon de optie "nieuwe map"
En anders werkt de rechtermuisknop ook goed. Nieuw->map

Terug naar “Algemene Zaken”