Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor jamillah » 13 apr 2011 21:37

AG, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!

@Annet, hoe grappig, mijn buuf is volgens mij ook aan het bevallen want die heb ik al de hele dag niet gezien en ze ging in het zh bevallen. Liep al ruim een week over dus.. spannend ook.

Nou eindelijk maar eens een update van mij.. Was maandag alweer 30 weken. Ik ben zo ongeveer tot week 27 moe geweest. De laatste drie weken gaat het gelukkig beter dus heb ik toch de babykamer maar behangen.. Verder tot nu toe alles goed, veel gespartel in mn buik die overigens mini is vergeleken bij Boudin in Gerlinde. Kan me dus nog heerlijk vrij bewegen, geen last van bandenpijn gedoe en kon van de week nog redelijk mijn benen ontharen 8) Nog in totaal 3 ochtendjes werken en dan ga ik pas na een week of 24 weer aan de slag als alles goed gaat.. Heerlijk hoor die meivakantie en zomervakantie tussen wat verlofweken in :mrgreen:

De kids worden nu wel een beetje ongeduldig, liggen in een deuk als ze mn buik zien bewegen. Straks mogen ze meehelpen in de babykamer, ik wil hun handjes op de muur hebben dus daar hebben ze helemaal zin in.
Morgen weer een controle bij de ha, ben vooral benieuwd naar de kilo's. Ik was 8 weken lang nul kilo gegroeid maar in de afgelopen 4 weekjes volgens mij wel een aantal kilo dus we gaan het zien. Zo, nu lekker naar bed want mn ogen vallen dicht..

Ow, Evelien, had ik jou al gefeliciteerd met je zwangerschap? Zoniet, bij deze: van harte. En mocht ik er nog meer gemist hebben, ook van harte! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 apr 2011 06:51

Jannoek schreef:@AJL had je 18 weken na de tijd? Hoe krijg je dat voor elkaar? Werd C veel eerder dan de uitgerekende datum geboren? Ik kan, zelfs als ik al m'n vrije dagen opneem nog geen 18 weken na de bevalling krijgen... of was het met ouderschapsverlof?
Jakkes trouwens, 3x borstontsteking. Zag het pas bij m'n nichtje, zij was echt zo ontzettend ziek er van... hoop maar dat ik dat niet krijg.

Ik had na mn verlof ( 12 weken) nog 6 weken vakantiedagen opgenomen. Ik heb ongeveer 8 weken vakantie in een jaar, had ook nog wat weken over van het jaar ervoor. Deze keer denk ik erover om ouderschapsverlof op te gaan nemen, moet nog even zien hoeveel weken ik eraan vast wil plakken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 apr 2011 09:25

ajl schreef:
Jannoek schreef:@AJL had je 18 weken na de tijd? Hoe krijg je dat voor elkaar? Werd C veel eerder dan de uitgerekende datum geboren? Ik kan, zelfs als ik al m'n vrije dagen opneem nog geen 18 weken na de bevalling krijgen... of was het met ouderschapsverlof?
Jakkes trouwens, 3x borstontsteking. Zag het pas bij m'n nichtje, zij was echt zo ontzettend ziek er van... hoop maar dat ik dat niet krijg.

Ik had na mn verlof ( 12 weken) nog 6 weken vakantiedagen opgenomen. Ik heb ongeveer 8 weken vakantie in een jaar, had ook nog wat weken over van het jaar ervoor. Deze keer denk ik erover om ouderschapsverlof op te gaan nemen, moet nog even zien hoeveel weken ik eraan vast wil plakken.

Wow, wat veel! Ik heb er - bij fulltime werken - 27 per jaar. Heerlijk hoor!

@Jamillah, fijn dat het bij jou nu ook beter gaat! en 30 weken alweer, dat schiet ook op zeg...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 apr 2011 09:40

@AJL lekker zoveel weken vakantie ik heb er 7 per jaar is ook goed te doen :D
Snapt H er iets van dat je zwanger bent? of is hij daar echt nog te klein voor?

@Jamillah jij bent ook al ver! Gaat hard fijn dat je wat opgeknapt bent geniet ervan.

Ik voel me gelukkig een stuk beter dan gisteren ben al een heel eind met het huishouden gelukkig nu even lekker niks doen.
Strijken vind ik niet super akelig maar die baby spullen zijn zo klein dat het voor geen meter opschiet ben blij dat mijn zusje het vanmiddag gaat doen :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 apr 2011 10:19

liefie schreef:@AJL lekker zoveel weken vakantie ik heb er 7 per jaar is ook goed te doen :D
Snapt H er iets van dat je zwanger bent? of is hij daar echt nog te klein voor?

Wij hebben het hem verteld, maar of het echt doordringt is een tweede. Daarnaast duurt het allemaal nog zo lang dat ik hem er pas weer aan zal herinneren als hij het ook zelf kan voelen aan mijn buik. Eerder nog echt niet.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 14 apr 2011 14:33

Jannoek schreef:Hoe is het met de andere zwangere dames?

Hier gaat het prima! Gelukkig minder moe, hoewel ik nog steeds voor 9 uur in bed lig.
Ik merk dat m'n buik de laatste week hard is gegroeid.
Komende maandag hebben we de 20-wekenecho en dinsdag naar de VK. Spannend weer!
Dus we zitten alweer op de helft! \:D/

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 14 apr 2011 14:42

ooooh wat veel zwangeren iedereen van harte gefeliciteerd, evelien wat een mooi wonder!!
heel veel succes met, in, en na de zwangerschap

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 apr 2011 14:52

Zo..... over niksen gesproken, hier word ook al twee dagen genikst. m'n energie is foetsie geloof ik. Nu maar wachten op een nieuwe dosis en als 'ie wegblijft dan hijs ik mezelf gewoon weer uit de bank.
Ik ben ook zo SLOOM! :(old Echt een slak, alles doe ik langzaam en ik heb een hekel aan haast, ga liever een uur eerder uit bed. Normaal heb ik altijd haast. Maar nu pas ik me graag aan aan dochterlief haar tempo, en geloof me, zij kan treuzelen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 apr 2011 18:29

@schipje vervelend is dat maar ja gewoon lekker aan toegeven!

Weet iemand nog een leuke webwinkel met lampen voor de babykamer?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 apr 2011 19:11

@liefie: hoe lamlendig wij vrouwen ons ook voelen, van winkelen krijgen we niet snel genoeg :lol:
weet je wat leuk is, als je zelf een beetje creabea bent om zelf kapjes te maken! leuk pootje halen bij gamma, formido, leen bakker, ofzo en dan een kapje bij de action. stofje eraf, eigen mooie stofje erop, leuk balletjesband of kantje ofzo erlangs et voila!
bij ikea hebben ze trouwens leuke wandlampjes, in de vorm van een maan, bloem en ik weet zo even niet wat nog meer, zijn geloof ik maar 5,95. staan ook wel op de site.

@jamillah: leuk, de handjes van je kids op de muur. hoe ga je dat doen? met verschillende kleuren verf ofzo en dan een wand vol met handen? klinkt gezellig!

@jannoek: hou het maar goed in de gaten dan, met je bloeddruk!
ik vond het eerst ook vreemd zo'n hoog bed, maar toch heel fijn. toen 'ie later weer omlaag stond vond ik het nog veel vreemder.. zou 'em nu al wel weer op de kratjes willen hebben maar das een beetje te gek...

@schipje: hopelijk krijg je binnenkort wat meer energie.. hoever ben jij nu ook weer? doe het maar lekker rustig aan en in je eigen tempo!

@ndw: fijn dat je wat minder moe bent, scheelt misschien best dat minder werken? op de helft al weer, hier volgende week ook. gaat zo supersnel he.. best spannend indd die 20 wk echo. ben ook heel benieuwd hoe het zal zijn.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2011 19:59

AG: van harte gefeliciteerd met jullie dochter, en Ilona met haar zusje! Geniet ervan, en vooral Gods zegen toegewenst voor haar opvoeding.

@Evelien: als je die dozen zo leuk vindt heb ik nog een tip voor na de bevalling: ga met het geboortekaartje (of nog beter: stuur je man :wink: ) naar C1000 en Plus (als je die in de buurt hebt tenminste), daar krijg je dan een boodschappenpakket.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 apr 2011 20:36

@Liefie, lampjes zijn lastig he? Ik ben zelf aan 't knutselen gegaan.
Los kapje gekocht, losse pendel en zilveren plakfolie.
Hebben nu een heel gave witte lamp met 2 zilveren sterren er op. Ben er erg blij mee! :-)

@ Haai is dat bij elke Plus/C1000? Nooit gehoord...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 apr 2011 20:41

wij hebben toen ook één bij de plus gehaald ja. ik geloof indd dat dat overal is.
wij wonen alleen tussen een dorp en een stad in die beide een plus hebben. naar die in het dorp waar ik eigenlijk altijd m'n boodschappen haal, hadden we 'n kaartje gebracht. kreeg mijn man te horen dat we naar de plus in die andere stad moesten gaan omdat we in het foldergebied van de plus uit de stad wonen :roll:
uiteindelijk heeft een kennis van ons die op kraamvisite kwam en bij die plus in het dorp werkt toch een doos voor ons meegenomen.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2011 20:42

http://www.c1000.nl/acties/c1000-babykadotas
http://www.plus.nl/kiekeboebox/

Bij Plus moet je wel in het folderverspreidingsgebied wonen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 apr 2011 22:55

vpk schreef:@schipje: hopelijk krijg je binnenkort wat meer energie.. hoever ben jij nu ook weer? doe het maar lekker rustig aan en in je eigen tempo!

Ik ben nu 27 wkn. En jij al bijna op de helft lees ik? Gek is dat toch, bij een ander lijkt het altijd sneller te gaan. :-k
Als ik naar huis fiets moet ik altijd een heuveltje over. Vandaag of morgen moet ik echt afstappen want ik haal het haast niet meer :oops: en als we dan bovenaan zijn zegt dochterlief: 'hehe' :lol:

Terug naar “Archief”