Dag des oordeels (21 Mei)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Faramir » 11 apr 2011 21:02

Ach ja, 22 mei weten we dat deze predikant een valse leraar is. :) Ook wel handig.

Ik zou eigenlijk voor willen stellen dat ik nu een auto koop met uitgestelde betaling. Indien de wereld dan niet vergaat zijn de kosten voor hem.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 13 apr 2011 19:22

Faramir schreef:Ach ja, 22 mei weten we dat deze predikant een valse leraar is. :) Ook wel handig.

Ik zou eigenlijk voor willen stellen dat ik nu een auto koop met uitgestelde betaling. Indien de wereld dan niet vergaat zijn de kosten voor hem.

Doe hem een voorstel hij heeft geld genoeg, het is in ieder geval beter besteed dan de campagnes voor 21 mei :lol:
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 13 apr 2011 21:07

Ik ben benieuwd hoe de volgelingen en bedenker op 22 mei gaan reageren.

edit

Ik kom via youtube op een filmpje, dat Harold camping al eerder heeft gezegd dat de wereld vergaat, in 1994. Niks gebeurd natuurlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=OT0Y2lxe ... r_embedded
Laatst gewijzigd door haring op 13 apr 2011 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 apr 2011 21:09

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:Zijn de meeste oplichtingen niet het gevolg van goedgelovigheid?

Sterker nog: alle oplichtingen zijn het gevolg van goedgelovigheid, dat of een een combinatie van hebzucht en wanhoop.

Maar goed, 21 mei, ik zit het vast in de agenda. Hoef ik op 22 mei in ieder geval de vuilnisbak niet meer buiten te zetten.

Nee, die is weggespoeld door de tsunami :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 apr 2011 06:16

TheKeimpe schreef:
Horeb schreef:
schelpje3 schreef:Jazeker, maar er zijn dingen dat je denkt: trappen mensen daar nog in ?
Iedereen trapt wel eens ergens in, als het een normale aangelegenheid is, maar als het te mooi klinkt, of zoals in dit geval, te ongeloofwaardig, moet er toch een bel bij je gaan rinkelen ?
Hoe kan iemand nou weten welke berg gespaard blijft als de wereld vergaat ?
En ooit moet je er toch uit ?

ik las een stukje in de krant dat nederland al snel verwoest wordt door een tsunami. je moet dan op de veluwe zijn om te ontkomen.
het valt mij altijd wel op dat de "profeten" die deze zaken voorspellen niets belangrijker vinden als zelf veilig te zijn. ze hebben zichzelf er i.i.g. niet voor over........

Zeg nooit nooit, maar een tsunami in Nederland?

Die hebben we in 1953 toch ook gehad... (alleen werd het Japanse woord toen niet gebruikt)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 14 apr 2011 08:01

Een tsunami wordt veroorzaakt door een aardbeving /zeebeving.1953 was een wind-gerelateerde natuurramp.
De Noordzee is volgens mij helemaal niet diep geneog om een tsunami te kunnen genereren.
Als straks alle boeren weggejaagd zijn in zeeuws vlaanderen, omdater zo nodig land teruggegeven moest worden aan de zee (na inpolderen komt ontpolderen?) moeten we eigenlijk ook alle dijken maar afbreken, zo wilde de natuur het tenslotte ;)
Wat een raar land toch eigenlijk. Met nog veel raardere politici.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2011 11:30

Niet helemaal correct - de Watersnood van 1953 werd veroorzaakt door enerzijds een Noordwester storm en anderzijds springvloed omdat de maan tussen de zon en de aarde in stond en derhalve er twee hemellichamen het water "optilden".
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 apr 2011 11:31

Optimatus schreef:Niet helemaal correct - de Watersnood van 1953 werd veroorzaakt door enerzijds een Noordwester storm en anderzijds springtij omdat de maan tussen de zon en de aarde in stond en derhalve er twee hemellichamen het water "optilden".

Geen tsunami, maar wel verschrikkelijk en verwoestend, met veel doden als gevolg :?
Ik snap idd ook niks van dat inpolderen en ontpolderen, in Groningen wordt dit momenteel ook gedaan. Ineens moet er een watervlakte verschijnen, om aan te kunnen wonen :-k

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 14 apr 2011 12:18

schelpje3 schreef:
Optimatus schreef:Niet helemaal correct - de Watersnood van 1953 werd veroorzaakt door enerzijds een Noordwester storm en anderzijds springtij omdat de maan tussen de zon en de aarde in stond en derhalve er twee hemellichamen het water "optilden".

Geen tsunami, maar wel verschrikkelijk en verwoestend, met veel doden als gevolg :?
Ik snap idd ook niks van dat inpolderen en ontpolderen, in Groningen wordt dit momenteel ook gedaan. Ineens moet er een watervlakte verschijnen, om aan te kunnen wonen :-k

D66 (o.a.) haat boeren, daar gaat het om, bij de ontpoldering.
Fijn hoor, aan het water wonen, NOG meer muggen!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 14 apr 2011 18:34

boer schreef:Een tsunami wordt veroorzaakt door een aardbeving /zeebeving.1953 was een wind-gerelateerde natuurramp.
De Noordzee is volgens mij helemaal niet diep geneog om een tsunami te kunnen genereren.
.

Dat is helemaal juist ja.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 apr 2011 21:04

boer schreef:
schelpje3 schreef:

D66 (o.a.) haat boeren, daar gaat het om, bij de ontpoldering.
Fijn hoor, aan het water wonen, NOG meer muggen!

Nederland is eeuwen bezig geweest om meer land te krijgen, in te polderen en nu in de 21e eeuw gaan we het omdraaien ! Land wordt water, het is toch van de zotte en geld weggooien, (in het water) Ik heb ergens gelezen dat de huizen daar dat gebied in Groningen, helemaal niet zo gaan verkopen. Het is nl geen economisch aantrekkelijk gebied. En wie heeft er zin om meer dan een uur rijden van zn werk te wonen ?

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 15 apr 2011 11:06

Beste mensen; graag ontopic blijven. Een discussie over de ontpolderingspolitiek van het kabinet kan in een ander topic.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 15 apr 2011 12:20

Mocht de aarde op 21 mei verloren gaan, dan zijn we precies 1 week en 2 dagen getrouwd.... Ik geloof niet dat mensen dat ooit kunnen berekenen, als het al te berekenen valt. Inderdaad, er is al eerder gezegd, dat de Heere Jezus komt als een dief in de nacht. Kunnen mensen als die meneer Harold ook berekenen wanneer de dief bij mij 's nachts aan de deur komt??
Szent az Úr

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 17 mei 2011 22:00

jaccootje85 schreef:Mocht de aarde op 21 mei verloren gaan, dan zijn we precies 1 week en 2 dagen getrouwd.... Ik geloof niet dat mensen dat ooit kunnen berekenen, als het al te berekenen valt. Inderdaad, er is al eerder gezegd, dat de Heere Jezus komt als een dief in de nacht. Kunnen mensen als die meneer Harold ook berekenen wanneer de dief bij mij 's nachts aan de deur komt??

Gefeliciteerd!

Er staan genoeg getallen in de bijbel om met behulp van wat eigen interpretaties op een datum te komen dichtbij in de toekomst.

Deze site de komende dagen in de gaten houden: http://www.ebiblefellowship.com/
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 mei 2011 11:02

Hmm ouder dan 38 wordt ik dan niet, ben nl de 21e jarig...
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”