Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 11 apr 2011 18:38

Ach ja, zo is ieder kind weer verschillend. M herkent zijn letter en als hij een W ziet zegt hij: M op zn kop :-) Verder wat vormen en nummers. Veel kleuren. Vind het wel best, hij doet het toch wel op zn eigen tempo dus ik ga het niet in hem zitten drammen. Vooral spelenderwijs dat ze het oppikken. Overigens had hij vrijdag een soort van Paashoedenshow en daar werden ook wat liedjes gezongen maar hij hield zn bekkie stijf dicht hoor :mrgreen: Meezingen is iets wat hij absoluut niet doet!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 apr 2011 18:43

Hier ook alleen nog maar met zijwielen, maar goed, hij is nog maar 2,5 jaar.

Hier net ook wat smakelijks [-( Zoonlief is sinds een maand zindelijk ( en gelijk dag en nacht). Nu heeft hij elke avond een excuus om een paar keer zijn bed uit te komen, de grote en de kleine boodschap. Aangezien hij het afgelopen uur al 3x geweest was, heb ik het hem geweigerd en terug naar zn bed gebonjourd. Met als resultaat.....een onderbroek vol poep, waar hij harder om moest lachen dan ik. In vervolg moet ik hem dus maar geloven als hij 3x in een half uur wil poepen.

Morgen trouwens naar een basisschool voor hem kijken....ook wel spannend.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 apr 2011 18:45

Lekker ajl ;) Zit je met je misselijkheid op te wachten [-(

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 11 apr 2011 20:46

Onze Roos kan ook net 3 weken fietsen zonder zijwieltjes...en is ook al 5...
Maar het gaat wel met vallen en opstaan. Afgelopen zaterdag is ze gevallen met d'r fiets, plat op haar gezichtje. Bril afgedrukt in d'r gezichtje. Diverse schaafwonden, een bovenlip 3 x zo dik. En een flinke kras op het brilleglas, waar w.s. een nieuw glas in moet.

Ben trouwens tante geworden van een lief klein nichtje....schattig....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 apr 2011 20:54

Gefeliciteerd, rosaatje!

En over het fietsen: Onze ene tweelingzoon fietste zonder zijwieltjes toen hij 3 jaar en 3 maanden was en de andere pas toen hij bijna 5 jaar was. Hij reed veel liever op z'n traptractor en had helemaal geen interesse in fietsen. Ze doen het gewoon op hun eigen tempo en alles is prima wat mij betreft!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 apr 2011 21:29

*Annet* schreef:Caroline fietst sinds vorige week zonder zijwielen, is al 5. Op en afstappen lukt nog niet omdat ze niet met haar voeten de grond kan ivm haar geringe hoogte. Wij deden de zijwielen steeds een stukje naar omhoog buigen totdat ze op een gegeven moment gewoon zonder fietsten. Hoef je er ook niet achteraan te rennen. :mrgreen:

Ik word altijd zo blij van de reacties van Annet. Met 4 kinderen in verschillende leeftijden is zij mijn opvoed-/hoe-om-te-gaan-met-goeroe 8)

Tja. Mijn mooie mannetje. Ach. Anderhalf jaar geleden was het een klein mannetje van 82 cm en 9,5 kilo's. Hij kon niet eens op een stoel klimmen, want zijn benen waren te slap. Hij mag nog wel even met zijn zijwielen fietsen :mrgreen:

@lammetje: hopelijk kunnen ze iets met de antwoorden. Hoe gaat dat nu op school? Kan dat gewoon, zijn er daar nog speciale dingen voor Sarah?

De logopedie gaat hier prima, heel langzaam gaat het effect hebben. Met de nadruk op langzaam. Maar dat schijnt dan weer normaal te zijn volgens de logopediste. Hij is wel 'snel' (nou ja, sneller dan langzaam, alles is relatief) in het toepassen van dat wat hij leert. Dus hij bedenkt gelukkig helemaal zelf, dat je de sssss-lang ook kunt gebruiken voor sssss-nottebel, bijvoorbeeld. Dat levert echt leuke situaties op en zo kunnen we er spelenderwijs toch veel mee bezig zijn. Ik moet wel steeds flink de logopediste uit haar strakke 'alles-moet-op-volgorde-regime' terugfluiten. Dan zie ik zoonlief gewoon dichtklappen en dan moet ik echt ingrijpen. Hij wil ook helemaal niet, dat zij aan zijn kin komt, om zijn mond wat open te 'duwen'. Hij maakte achteraf in de auto duidelijk, dat alleen papa of mama dat mag doen :mrgreen:

Mijn lekkere eigenwijze Nigeriaan. Ik ben dol op hem!

Vandaag was hij even op school met papa, om een formulier in te leveren bij de directeur. Manlief had hem helemaal verteld, dat de directeur de baas van de school is. Hij was wel teleurgesteld, want de 'conducteur' had geen pet op 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 07:35

Hebben jullie kinderen een helm op met fietsen? Ik vraag mij af of wij dat nu al moeten doen of pas als ze zonder zijwieltjes gaan fietsen. Of gebruiken jullie helemaal geen helm?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 apr 2011 08:51

een helm? Gaat al dat haar door de war waar ik net zo min best op heb gedaan. :mrgreen:

Ze kunnen ook van het klimrek vallen, met buiten spelen hebben ze toch ook geen helm op? Of met gymen. Of als ze op het aanrecht klimmen om een snoepje boven uit de kast te pakken. Of als ze uit het dakraam vandaan de dakgoot inklimmen.

@Galateia, bedankt voor je compliment. Het scheelt misschien wel dat mijn nummers 1 en 2 ontzettend ondernemende (om het maar ff een positieve uitdrukking te geven) kinderen zijn. Als ik nummer 3 alleen had gehad dan had ik vast heel goed geweten hoe je moest opvoeden omdat hij zo'n liefje is. 4 is een dame dus toch weer anders als de jongens alhoewel ze veel lijkt (in haar stoerigheid) op broers nummer 1 en 2.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 09:00

Ik heb onlangs gesproken met een traumachirurg en hij vertelde mij dat er jaarlijks 30 hersenletsels voorkomen kunnen worden als kinderen tijdens het fietsen een helm dragen. Het gaat dan niet om het feit dat ze vallen, maar meer ter bescherming bij aaanrijdingen. Maar omdat ik zelf ook nooit een helm heb gedragen, vroeg ik mij af of andere ouders het wel doen. In het straatbeeld zie je het wel steeds meer.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 apr 2011 09:50

Dalijk voor de laatste keer naar het consultatiebureau met mijn mannetje!

*Annet* schreef:@Galateia, bedankt voor je compliment. Het scheelt misschien wel dat mijn nummers 1 en 2 ontzettend ondernemende (om het maar ff een positieve uitdrukking te geven) kinderen zijn. Als ik nummer 3 alleen had gehad dan had ik vast heel goed geweten hoe je moest opvoeden omdat hij zo'n liefje is. 4 is een dame dus toch weer anders als de jongens alhoewel ze veel lijkt (in haar stoerigheid) op broers nummer 1 en 2.

Je bent altijd gewoon lekker realistisch, maar ook geruststellend op de een of andere manier. Je weet dat gezin toch maar mooi even te managen. Ik lees je bijdragen daarom altijd met extra interesse! Je bent een soort super-mama 8)

ajl schreef:Hebben jullie kinderen een helm op met fietsen? Ik vraag mij af of wij dat nu al moeten doen of pas als ze zonder zijwieltjes gaan fietsen. Of gebruiken jullie helemaal geen helm?

Nou, dat weet ik nog helemaal niet, of ik hem een helm op doe. Zoals Annet al zegt: ze kunnen ook uit het klimrek vallen. Met de zijwielen sowieso geen helm, dan kan hij toch niet omvallen. Want om te vallen moet hij namelijk vooruit komen met een zekere vaart en dat is nog ver weg :lol:

En zonder zijwielen, nou, dat is nog zover weg. Als je namelijk niet met een beetje tempo vooruit komt, dan val je zonder zijwielen ook om... :mrgreen:

Misschien is zo'n helm wel iets wanneer je echt met een klein kind de openbare weg op gaat. Een stukje fietsen. Dat zie ik ons toch niet doen met onze kinderen, want dan moet je zelf ook een fiets hebben...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 10:23

Heb jij geen fiets :shock: Misschien raar hoor, maar ik ga er altijd vanuit dat iedereen in Ndl ( als fietsland zijnde) wel een fiets heeft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 10:29

Wowh... dit hoor ik niet vaak. Hier ging mijn fiets afgelopen week kapot (gelukkig heb ik twee fietsen), maar dan voel ik me echt wel onthand.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 apr 2011 10:59

Uhm, nee. We hebben een fiets ergens achter in de schuur met twee lekke banden. That's it. Maar ik heb hem ook niet nodig. We doen alles in de buurt gewoon lopend. Als ik bijvoorbeeld naar mijn zus ga, dan is dat een kwartiertje lopen. Nou ja, prima, toch? Ik mis het ook echt helemaal niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 11:01

Tuurlijk, maar ik kan me het neit voorstellen. Maar dat komt omdat wij vroeger thuis ook altijd alles op de fiets deden en wij hier ook thuis. Maar goed iedereen moet dat voorzich weten toch? :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 apr 2011 11:19

Michael heeft altijd een helm op, ook als hij bij mij achterop zit. Van mij hoeft het niet zo maar manlief staat erop en als ik het een keer niet doe en hij komt erachter dan zwaait er wat voor mij :wink: M heeft overigens een hele leuke met oranje tijgers erop enzo, hij vraagt er nu ook zelf om. Ik weiger een helm op te doen, met mijn refoknot gaat dat ook niet zo lekker :mrgreen:

Terug naar “Archief”