Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Anne 80 » 04 apr 2011 16:03

Galateia schreef:Cola bij zo'n kleintje, dat zou ook niks voor ons zijn om te doen! Ik zie er de lol niet van in, eigenlijk. Bubbeltjes kunnen wel heel leuk zijn en hier mag zoonlief soms wat van mijn water met bubbels op een lepeltje naar binnen lepelen en dan ligt hij ook in een deuk. Maar ja, verder dan water zal hij de komende tig jaren niet komen 8)

Wie heeft hier tips voor een ontzettend 'sloom' kind. Doorwerken, haasten: het komt niet in zijn systeem voor. Het eten duurt steeds langer. Hij heeft inmiddels meer dan eens de gevolgen ervaren van te sloom doen en vond dat echt niet leuk. Maar een volgende keer? Dan zegt hij gewoon, dat hij niet te laat wil zijn, maar doorwerken - nee, dat kan natuurlijk niet. Het gaat niet alleen om het eten, ook het tanden poetsen, jas aantrekken, nog even naar de wc gaan, etc.

Hij is zelfs sloom als hij op zijn fietsje door de straat fietst 8)
Hij kan best wel flink doortrappen hoor, maar waarom zou je je moe maken? Als een opaatje tuft hij rustig door de straat, andere kindjes crossen om hem heen en hij roept vrolijk "even wachten!", zwaait naar de buurvrouw, zet de slak in de bosjes anders staat er dalijk iemand op, etc. :lol:

Wie o wie heeft tips? Wat kunnen we doen? Dat fietsen is geen probleem, natuurlijk, hij doet zijn ding maar (even om te laten zien, dat het echt gewoon in hem zit, het is niet eens echt kwade opzet), maar die andere dingen soms wel. Soms moet hij gewoon even dooreten en hebben we geen uur de tijd voor het avondeten of het ontbijt. En soms moet je gewoon even naar de wc en je schoenen aantrekken en dan is het niet de bedoeling, dat je daar een half uur mee bezig bent.... 8)

Ik houd mijn hart vast voor als hij straks naar school gaat. Dan heeft hij tussen de middag nooit genoeg tijd om zijn eten op te eten :mrgreen:

Haha, vast een Afrikaans trekje.
De cursusleider tijdens onze VIA-cursus had adoptiekinderen uit verschillende landen. Hij verbaasde zich nog steeds over zijn zoon van 12 uit Zuid-Afrika. Nog nooit zo'n sloom kind gezien :mrgreen:
Niemand kan zo lui op de bank hangen als hij =D>
We hebben er zó om gelachen destijds :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2011 16:16

Hahaha ik heb een zwager die is volgens mij 40 en ook sloom.... die gaat nog liever een half uur eerder weg zodat hij zich niet hoef te haasten. :wink: 1 keer raden wat z'n nationaliteit is. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 16:31

Misschien is Michael van binnen ook gewoon bruin 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 apr 2011 16:34

@Galateia: misschien heeft hij dan wel genoeg 'peer pressure' om wel wat op te gaan schieten. Bijvoorbeeld, als al zijn vriendjes na de melk naar buiten gaan drinkt hij misschien ook wel wat sneller op?
Hahaha, ja zekers dat 'ie bruin is! Hier hebben we een mooi gezegde: he's so laid back he's horizontal :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 16:35

:schaterlach:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 apr 2011 18:25

jaaah.. en weer bingoooo!! weer een dubbele ooronsteking.. Hij is er niet echt ziek van in vergelijk met wel eens andere keren.

Bumba hoe is het nog met je zoontje? helemaal opgeknpat nu?? of toch alsnog weer kwakkelen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 apr 2011 18:47

@TJ: is het vandaag gelukt, allemaal?! Ik moest nog aan je denken, hopelijk voel je je beter en kon je zorgen voor je kids!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 apr 2011 19:00

paprikameisje2 schreef:jaaah.. en weer bingoooo!! weer een dubbele ooronsteking.. Hij is er niet echt ziek van in vergelijk met wel eens andere keren.

Bumba hoe is het nog met je zoontje? helemaal opgeknpat nu?? of toch alsnog weer kwakkelen?

Hier hebben we helemaal geen last meer van de oren, een verademing, ik kan niets anders zeggen! Hij heeft intussen wel weer het RS-virus gehad, maar daar doen ze niets aan boven de 1 jaar.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 apr 2011 14:09

ajl schreef:En dat is wel iets waar ik mij voor die kinderen zorgen om maak. Zij groeien op in een omgeving waar het doornormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken....

Zonde van je tijd om je zorgen te maken over andermans kinderen als die zorgen niet eens gegrond zijn. Mijn dochter heeft vorig jaar ook (per ongeluk) aan een bierflesje gelikt en ja, ze vond het heerlijk zo aan haar gezicht te zien. Wel.... dat kan per ongeluk gebeuren he als je op schoot zit bij een familielid die een biertje aan het drinken is. Ik zie het al voor me: 'zet maar even weg, dan mag ze bij je op schoot' :shock: En nee ajl, zij groeit zéker niet op in een omgeving waar het doodnormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken.
Ik moest toen (jaja, oeioei wat slecht) lachen om haar gezichtje.
Sorry ik word hier echt een beetje flauw van.

Ik ben niet zo'n voorstander van sap en dus zeker anti-cola/fristi e.d. voor peuters. Hier krijgt dochterlief kruidenthee of diksap puur natuur zonder suiker enzo. Maar pas zaten wij ergens te eten en mijn man had ijsthee -met prik- en zij wilde heel graag een slokje van papa's drinken. Logisch want een kind van 21 mnd. is één en al ontdekking. Na de waarschuwing dat er prik in zat wilde ze nog steeds. Nou prima, ondervindend leren noem ik dat. Ze vond het zo smerig dat het gelijk over is.

Ppm, je bent dus zeker niet de enigste die niet van (gewone) sapjes houd voor kids!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2011 14:15

Schipje schreef:
ajl schreef:En dat is wel iets waar ik mij voor die kinderen zorgen om maak. Zij groeien op in een omgeving waar het doornormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken....

Zonde van je tijd om je zorgen te maken over andermans kinderen als die zorgen niet eens gegrond zijn. Mijn dochter heeft vorig jaar ook (per ongeluk) aan een bierflesje gelikt en ja, ze vond het heerlijk zo aan haar gezicht te zien. Wel.... dat kan per ongeluk gebeuren he als je op schoot zit bij een familielid die een biertje aan het drinken is. Ik zie het al voor me: 'zet maar even weg, dan mag ze bij je op schoot' :shock: En nee ajl, zij groeit zéker niet op in een omgeving waar het doodnormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken.
Ik moest toen (jaja, oeioei wat slecht) lachen om haar gezichtje.
Sorry ik word hier echt een beetje flauw van.

Als je de context van mijn verhaal zou lezen, zou je lezen dat het in mijn voorbeeld niet gaat om eenmalig 'per ongeluk' drankgebruik, maar om een structuele situatie dat kinderen het laatste slokje uit het flesje bier krijgen. En aangezien ik het drankgebruik van vader, opa en ooms ook ken, maar ik mij zorgen over de algehele situatie. Jouw reactie was nav de reactie van jans, de mijne was nav een gebeurtenis die ikzelf meemaakte op een bbq....een totaal andere situatie dus :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 apr 2011 16:31

M en ik hebben vanmiddag naar ons neefje gekeken via de webcam die boven zijn bedje in het zh hangt. Super toch, die techniek! Michael vindt het helemaal leuk om het kleintje in de gaten te houden en roept ook naar hem, om hem wakker te maken :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2011 16:45

Wat geweldig zo Laura. Om toch zo op afstand je neefje te zien. Hoe gaat het nu met jullie? en met je zus en dr man?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 apr 2011 19:01

ajl schreef:Jouw reactie was nav de reactie van jans, de mijne was nav een gebeurtenis die ikzelf meemaakte op een bbq....een totaal andere situatie dus :wink:

Ja, dat is waar.
Ik reageerde ook wel op de heftigheid van andere reacties, dat vond ik overdreven omdat in die reacties het niet over structureel drankgebruik ging. Het lijkt mij dat dat een ieders petje te boven gaat.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2011 19:49

Fijn Laura dat je zo je kleine neefje kunt zien. Zit M dan een tijdje stil of blijft hij lekker heen en weer hollen en elke keer eventjes kijken?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 apr 2011 21:47

Wat bijzonder Laura, dat je zo op afstand even om het hoekje kunt kijken bij je neefje!

Nog even over kinderen en bierflesjes (of wijnglazen ed): ik verwacht toch echt wel dat mensen er goed voor zorgen dat mijn kids geen mogelijkheid hebben om 'per ongeluk' een slokje te nemen. Je laat ze toch ook niet het risico lopen dat ze een theeglas te pakken kunnen krijgen? Het liefst heb ik ook dat mijn kinderen zo min mogelijk mensen alcohol zien drinken. Uit onderzoek is gebleken dat hoe meer kinderen met alcohol in aanraking komen (dus ook: anderen zien drinken), hoe groter de kans is dat ze vroeger en meer alcohol gaan gebruiken.
(ehhm.. trouwens, hier drinken ze dus geen bier, maar eten wel een potje sudocrem leeg... Is dat ook schadelijk? :-oo )

Terug naar “Archief”