Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2011 16:25

Hier is maar 1 intake, in september dus M. is dan al ruim 4,5 voordat hij naar school gaat...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2011 16:42

Galateia schreef:Over bso gesproken: hier zat er bij de papieren ook een brief over de bso. Te weinig plaatsen, wachtlijst, etc. Ik zei nog tegen mijn man: hoe doen ouders dat dan?! Dan zit je toch ook even met je handen in je haar. Je zou bijna zeggen, dat het toch redelijk voorspelbaar is, hoeveel plekken er nodig zijn. Er zal toch een zekere 'doorstroom' zijn van kdv naar bso. Het lijkt me echt een probleem, zeg!

Sommige ouders kiezen dan voor gastouders.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 18:35

Maar die moet je dan ook maar vinden!

Wat een heerlijke middag was het hier. Hij heeft zo lekker buiten gespeeld. En de kindjes uit de straat kwamen ook even langs om met hem te spelen. Daarna gingen ze naar oma, en zoonlief heeft ze helemaal blij uitgezwaaid. Dit zijn echt heerlijke dagen. Toen ik hem vanmorgen bij de psz ophaalde was hij helemaal blauw van de stoepkrijt. Om 19 uur gaat hij naar bed, maar hij zit nu te zuchten 'ik wil naar bed toe, ik ben moe'. Die slaapt dus weer binnen no-time :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2011 18:39

Galateia schreef:Maar die moet je dan ook maar vinden!

Wat een heerlijke middag was het hier. Hij heeft zo lekker buiten gespeeld. En de kindjes uit de straat kwamen ook even langs om met hem te spelen. Daarna gingen ze naar oma, en zoonlief heeft ze helemaal blij uitgezwaaid. Dit zijn echt heerlijke dagen. Toen ik hem vanmorgen bij de psz ophaalde was hij helemaal blauw van de stoepkrijt. Om 19 uur gaat hij naar bed, maar hij zit nu te zuchten 'ik wil naar bed toe, ik ben moe'. Die slaapt dus weer binnen no-time :mrgreen:

Heerlijk he, dit weer! Wij zijn al de hele dag in de weer: speelgoedbieb, eendjes voeren, onkruid trekken, trampoline springen, fietsen. Gisteren was ik nog niet beneden om 18.30 en hij sliep al...vandaag denk ik weer :mrgreen:
Overigens komt papa toch pas 24 april thuis. Een weekje eerder dan oorspronkelijk maar niet zo vroeg als we gehoopt hadden. Ben ik even blij dat ik niets tegen M had gezegd :roll:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 18:40

Ah, dat is dan toch nog jammer, maar ja: wel een week eerder. Is weer mooi meegenomen! En is hij dan een tijdje vrij, of moet hij dan weer terug naar jullie oude woonplaats? Hoe gaan jullie dat eigenlijk doen: komt hij dan alleen in het weekend naar huis?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2011 19:35

Galateia schreef:Ah, dat is dan toch nog jammer, maar ja: wel een week eerder. Is weer mooi meegenomen! En is hij dan een tijdje vrij, of moet hij dan weer terug naar jullie oude woonplaats? Hoe gaan jullie dat eigenlijk doen: komt hij dan alleen in het weekend naar huis?

Voor zover ik weet is hij dan 2 weken vrij...maar niets staat vast, heb ik de afgelopen 7,5 jaar geleerd ;) Daarna gaat hij idd in de oude woonplaats aan het werk. We zien hem dan, als financien en tijd het toelaten. Ws om de 2 weken ofzo. Hij werkt nl onregelmatig en diensten dus het kan zijn dat hij dan eens een week vrij is, en dan weer 2 weken weg moet om daarna 3 weken diensten te werken.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 19:39

Heel erg heftig. Je leidt eigenlijk - voor het grootste gedeelte van de tijd - het leven van een alleenstaande moeder. Je man is er gelukkig wel, maar meer niet dan wel. Dat vind ik heel erg knap. Ik zou zo nooit kunnen leven, ik zou het niet aankunnen. Je bent volgens mij echt een ontzettend sterke vrouw. Ik neem mijn spreekwoordelijke petje voor je af!

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 24 mar 2011 20:53

Galateia schreef:Heel erg heftig. Je leidt eigenlijk - voor het grootste gedeelte van de tijd - het leven van een alleenstaande moeder. Je man is er gelukkig wel, maar meer niet dan wel. Dat vind ik heel erg knap. Ik zou zo nooit kunnen leven, ik zou het niet aankunnen. Je bent volgens mij echt een ontzettend sterke vrouw. Ik neem mijn spreekwoordelijke petje voor je af!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 24 mar 2011 20:58

Galateia schreef:Heel erg heftig. Je leidt eigenlijk - voor het grootste gedeelte van de tijd - het leven van een alleenstaande moeder. Je man is er gelukkig wel, maar meer niet dan wel. Dat vind ik heel erg knap. Ik zou zo nooit kunnen leven, ik zou het niet aankunnen. Je bent volgens mij echt een ontzettend sterke vrouw. Ik neem mijn spreekwoordelijke petje voor je af!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 21:30

Ben het helemaal met Galateia eens! Alle hulde voor Laura!

Laura, mag M. na z'n vierde verjaardag nog naar de psz? Hier in NL mag dat vaak niet nl. en dan lijkt een half jaar me best wel lang.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 24 mar 2011 21:32

[quote="Sophie77"]Ben het helemaal met Galateia eens! Alle hulde voor Laura!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2011 21:43

Ja, psz is dus tot ze naar school gaan, dus op z'n laatst 5.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2011 10:19

Hier is kindlief heel druk met het 'bakken' van een 'chocoladetaart'. Hij heeft met een garde heel hard zijn duplo-blokjes gemixt. Nu zitten die in een taartvorm, die staat in de oven (stoel die hij onder de tafel schuift). Hij heeft de ovenwanten aan en nu mag zijn konijn (knuffel) door 'het raampje van de oven' (spijlen van de stoel) naar de taart kijken.

Hij speelt echt superleuk. Maar al die tijd vraag ik me echt 1 ding heel erg af: waar haalt hij nou toch steeds die taartvorm vandaan? Ik weet echt niet waar dat ding opgeborgen staat in de keuken. En hij vindt het ding telkens weer :?: :!:

Mijn man lacht er alleen hard om en weigert het geheim met mij te delen. En ook mijn zoon ligt er om in een deuk.

Het mysterie van de taartvorm...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 mar 2011 11:11

Wahahahah, slim kind heb jij Galateia met die taartvorm :mrgreen:
Hij mag hier ook wel eens komen zoeken dan. Sophie heeft oooooit een briefje van 10 euro verstopt, maar we hebben het (helaas) nooit meer teruggevonden. Rarara....? :-k

Van de week sophies juf op bezoek gehad. Komen ze bij jullie ook allemaal op huisbezoek? Ze kwam 's middags, dus kon Sophie er gewoon bij zijn. Vond ze wel spannend hoor :P
Ze doet het supergoed op school. Uitslag CITO waren allemaal A'tjes (hoogste score) en de uitslag van de andere test (ben de naam kwijt?) was ook heel goed. Juf kan eigenlijk niet merken dat ze een vroege leerling is (van september). Ze is alleen wat slordig met werken en best wel eens een beetje een kattenkop samen met dr vriendinnetje. Maar verder gaat het dus allemaal super!!! Ben weer trots :)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2011 14:53

haha heerlijk dat taartenbakken :D
En Laura, zeker onwijs knap zeg, om het allemaal alleen te doen. Zeker omdat je ook nog eens zo'n ondernemend ventje hebt...pff, lijkt me pittig hoor, om niet met het avondeten te kunnen zeggen tegen je man: zo, nu is het jouw beurt, ik doe even niks meer.

Jurians kledingkast ligt weer vol :mrgreen: een jas, 2 polo's, shirt met korte mouwen, 1 met lange mouwen, vest, 3/4 broek, lange broek en donkerblauw all stars die ik echt niet kon laten liggen. en allemaal nog niet eens zo duur ook. hij kan weer voor de dag komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”