Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 12:47

Een tas wil ik ook graag maken, voor dochterlief als ze straks naar school gaat. Van stof heb ik er al verschillende gemaakt (voor anderen :mrgreen:), het lijkt het me leuk om er ook van zeil te maken. 'k Heb al wel wat ideetjes opgedaan op internet, maar een basispatroon is wel handig denk ik, en dat heb ik nog niet kunnen vinden :wink:.

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 21 mar 2011 15:05

nou wie weet heeft een refowebber nog een prachtig basispatroon, kan ik ook gelijk aan de slag...

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 21 mar 2011 15:09

'k zat nog even te googelen en kwam dit tegen, misschien een idee? Jij moest toch nog tafelzeil hebben? Op deze site kun je een patroon gratis mee bestellen. Het zeil is 8,95 p.m. Ik weet niet of dit duur is??
http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d3334.html

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 16:15

Ik bedoel meer zoiets:
Afbeelding
(bron: http://famojager.web-log.nl/famojager/made_by_lola/).
Nu ik nog eens goed kijk, denk ik dat het best te doen is zonder patroon. Gewoon een tas uit m'n verzameling ernaast zetten en met het plaatje erbij wat proberen.

Volgens mij is 8,95 een normale prijs. Op http://www.tafelzeil.com heb je wel meer keus en sommige zeilen zijn voordeliger, maar andere weer duurder. Wel heb je daar veeeeeeel meer keus.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 21 mar 2011 16:47

grappig dat jullie nu over tasjes hebben ik ben er met een bezig voor H. moet alleen nog een schouderband op dan is hij af. het is bedoeld voor een luier, doekjes en een fles. voor naar de creche enzo. hij is echt heel leuk geworden. zal binnenkort een foto posten als hij echt af is.
het is ook een beetje het idee van die tas hiervoor gepost.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 21 mar 2011 18:20

Ooh wat een leuke ideeen! Als ik verlof heb ga ik me er eens in verdiepen, om een verzorgingstas te maken. Ik heb er wel 1, die ik kreeg nadat Jurian geboren was, maar zelf maken is ook wel erg leuk. Ik ga 'm onthouden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 21 mar 2011 22:04

wauw, wat een leuke tas die jij post sophie! laatst op het stoffenspektakel hier stond ook een kraam met zulk soort tassen en daar de patronen van. heb alleen geen idee hoe die firma heette..

grmbl... de rok is me vandaag toch een beetje tegengevallen... :?
het kant is zo grof dat de naaimachine het haast niet pakte en we wel 10x overnieuw hebben moeten beginnen voor de rimpeldraad er alleen maar goed inzat... en dan is voor mij de lol er snel af want het liefst moet het bij mij meteen af en nog netjes ook :oops: .
nou ja, hij zit er uiteindelijk in en nu kunnen we weer even verder :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Haai » 21 mar 2011 22:35

Leuk, dat tasje! Naait dat tafelzeil een beetje makkelijk? Ik wil nieuwe kussentjes maken voor in onze fietszitjes en wil dat eigenlijk van tafelzeil doen.

De krans die Annet hier een tijdje terug postte (met die papieren onderzettertjes) heeft mij nog op een ander ideetje gebracht: ik heb de onderzettertjes als sjabloontje gebruikt om m'n onderzetters (van die kurk-gevalletjes met een plaatje erop) te pimpen. Ik heb de ze eerst grijs geverfd, toen met spuitlijm de papieren onderzettertjes erop geplakt en het 'kanten' randje met witte verf gesjabloneerd. Het effect is best grappig. Nog even een keertje aflakken en mijn onderzetters krijgen een tweede leven :wink:

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 22 mar 2011 21:38

@sophie ben wel benieuwd naar die site van dat tafelzeil! Ik heb hier ook nog wat liggen, wilde ik nog schortjes van maken (voor het knoeien bij de soep, verven etc.). Ook kwam ik laatst nog een patroontje tegen van een simpele zwemtas, met tafelzeil. Ook een leuk idee! Oh ja en ik zag eens iemand die maakte van die soort 'broodmatjes' van tafelzeil. Zeg maar een placemat als je ze uitvouwt, en als je ze dubbelvouwt, gaat het dicht met klittenband of een touwtje en is het een soort broodtrommeltje.

Iemand trouwens nog een patroon of idee hoe ik fietstassen kan maken? En wat kan ik daar het beste voor gebruiken? Zat ook te denken aan zeil omdat dat waterafstotend is? Of moet dat echt met wat stevigers, zoals canvas of zo? (wordt voor een kinderfietsje).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 23 mar 2011 09:15

@vpk: Als de naam van die firma te je binnen schiet, houd ik me aanbevolen!

@Haai: Een vriendin heeft al heel wat van tafelzeil gemaakt en zij zegt dat het prima gaat. Sommige soorten hebben de neiging om aan het voetje te blijven plakken, maar bij de meeste soorten gaat het gewoon goed.

@mamavansophie: Een fietstas kun je prima maken van tafelzeil volgens mij. Zie http://www.presentsathome.nl/Webwinkel- ... -roze.html. Je kunt er dan ook een zadelhoesje bij maken, dan is het helemaal af! Op de website die ik hierboven noemde, en ook op die van Kaatje@Co (even Googelen) vind je nog veel meer ideeën om te maken van tafelzeil!

Gebruikersavatar
Boekenstek
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2010 10:19
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Boekenstek » 23 mar 2011 23:45

Weer een stukje op mijn weblog gezet: Een verzoek uit 1881: http://boekenstek.blogspot.com/

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 07:19

Zie nu dat ik hierboven typte 'Kaatje@Co' maar 'k bedoel 'Kaatje&Co'.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 12:44

Ik ben bezig met een, tja, wat zal het worden. Een truitje/dun jasje van linnen met satijnband. Ik geloof dat ik het bedoel als dunnig truitje maar dan net wat sjieker zodat je het met net niet superwarm weer aantrekt. Ofzo. Maar het is geen jasje, het is helemaal zonder voering. Het wel echt bedoeld ergens overheen aan te trekken. Sluitingen gewoon met lintjes. Het linnen is creme en wat grover. Het satijnband is rozig, beetje onduidelijk kleurtje. Het wordt heel eenvoudig, maar ik wil er als accent een tailleband omheen maken van dezelfde stof. Even denken. Eentje die met lintjes sluit. Geen riem, maar een band. Ik weet nog niet hoe die lijnen moeten lopen, dat moet ik ook nog bedenken. Nou ja, heb al wat dingen geknipt, nu nog in elkaar naaien. Ik zit even te denken hoe ik het er uiteindelijk uit wil laten zien. Het moet eenvoudig, maar sjiek zijn. Dus zoek ik net even dat ene unieke accent. Dat moet in de tailleband gaan zitten. Ik zou die kunnen vlechten. Of juist niet.

Mijn hoofd doet er pijn van :lol:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 16:12

Misschien is een gewone taileband (dus niet gevlochten) met een stoffen roos of andere bloem als decoratie erop ook een idee? Of maak ik de pijn in je hoofd hier nog erger mee :mrgreen: ?

'k Ben i.i.g. benieuwd naar het resultaat, Galateia :wink: !

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 18:37

Hey, dat is leuk! Ik zat vanmiddag buiten ook te denken aan een tailleband met een bloem. Nou, dat MOET het dus wel worden :mrgreen:

Ik maak dan geen roos, maar ik maak van dezelfde stof en in dezelfde kleur superdun katoen een bloem. Ja, dat doe ik :idea:

Mijn hoofd doet niet langer pijn :lol:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten