Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor tulp » 15 mar 2011 09:58

@Pannenkoek: dank je wel voor het meedenken. Ik ga maar eens wat proberen.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 16 mar 2011 13:27

MissF schreef:vpk, ik heb het patroon van een buikband genomen van een positiebroek of rok, uit een oude Burda, en dan bij die rok alleen het voor- en achterpand gedaan, en dan een kleine heuppas, want dat werd wat netter. En dan die buikband er dus aan. Ideaal, geen gedoe met ritsen enzo :mrgreen:


nou nog 1x vragen over de rok :wink:
wat bedoel je precies met die heuppas?? hoe doe je dat? en dan voor en achterpand wel even groot als volgens het patroon? want uiteindelijk komt het kant toch tot onder je buik? waarschijnlijk gaan we er morgen aan begonnen, ik heb lichtgrijs tricot voor onder en kant voor erboven. ben benieuwd hoe het wordt!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2011 13:37

Ik kreeg van de week een lockmachine, een superoud ding dat iemand nog ergens had staan. Voor de grap ingeregen en proeflapjes gemaakt, maar wow, dat gaat snel! Van het weekend verder er mee oefenen, want dat is pas even moeilijk met de draadspanning, enzo. Leuk dingetje om eens te kijken wat je allemaal met zo'n ding kunt doen. In elk geval kunnen al mijn naden nu mooier afgewerkt worden dan met de naaimachine :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 16 mar 2011 13:59

Wat een geluk heb jij Galateia!

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 16 mar 2011 14:00

@Galateia, ideaal hoor zo'n lockmachine. Het inspannen moet je even onder de knie hebben. En jij kan hem lekker laten staan in je hobbykamer. Heerlijk. Veel plezier ermee.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 14:07

Heeft iemand een breipatroon voor een babyvestje?
Of een goede site waar ik het kan vinden?

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 16 mar 2011 14:11

Vind je dit leuk?

http://www.hobbydoos.nl/patroon/2852/vestje

Ik heb zo'n patroon namelijk, alleen dan moet ik effe zoeken

Of misschien kant-en-klaar even kijken?

http://www.jessica-tromp.nl/babybasisbreipatronentruivestbabymode.htm

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 16:16

Ik zoek een vestje wat voor jongens en meisjes kan liefst met een muts eraan.
Maar ik vind die site's zo onoverzichtelijk :oops: Misschien dat ik beter een boekje kan kopen bij een stoffen/wol zaak.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2011 18:24

garnstudio... ff googlen


Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 16 mar 2011 18:57

vpk, om het simpel te houden: gewoon alleen de voor- en achterpas maken (eerst de tricot op maat knippen, dan het kant, het kant rimpelen, en die op het tricot vastmaken), dan voor- en achterpas aan elkaar naaien. Dan een buikband maken (ik heb dus een patroon daarvoor gebruikt, maar ik denk dat je ook gewoon een band kunt maken zelf, met aan de voorkant iets hoger dan de achterkant), en dan die buikband gewoon aan de voor- en achterpas naaien. Een heupstukje hoeft helemaal niet perse.
Succes! En showen he, alstie af is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Boekenstek
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2010 10:19
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Boekenstek » 16 mar 2011 23:08

Vandaag weer met mijn hobby bezig geweest. Zie de pennevrucht: http://boekenstek.blogspot.com/2011/03/ ... vitae.html Dit naar aanleiding van de boekenweek.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 17 mar 2011 15:20

Bof jij even, Galateia! Hier staat hij ook op mijn verlanglijstje (maar erboven staan nog dingen die ik nóg liever wil hebben, dus hij zal er voorlopig nog niet komen denk ik :mrgreen:).

De site die ppm2 noemt, garnstudio, ken ik. Er staan geweldig veel leuke dingen op. 'k Heb pas nog het e.e.a. uitgeprint voor m'n schoonmoeder, die was er erg blij mee. Ik vind de (brei)patronen er ingewikkeld uitzien, maar dat komt vast omdat ik errug weinig verstand van breien heb :wink:.

Vanmiddag heb ik verschillende stofjes gekocht; een paar om wat slabben te appliceren en om te zomen en verder een tricot streepje (blauw/wit) om een ophaal-rokje te maken voor de meiden. 'k Ben echt benieuwd of het lukt zonder patroon!

Enne, ik ben ook benieuwd hoe het Tuinfluiter vergaat met haar naaimachine ...

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 17 mar 2011 15:24

Sophie77 schreef:Bof jij even, Galateia! Hier staat hij ook op mijn verlanglijstje (maar erboven staan nog dingen die ik nóg liever wil hebben, dus hij zal er voorlopig nog niet komen denk ik :mrgreen:).

De site die ppm2 noemt, garnstudio, ken ik. Er staan geweldig veel leuke dingen op. 'k Heb pas nog het e.e.a. uitgeprint voor m'n schoonmoeder, die was er erg blij mee. Ik vind de (brei)patronen er ingewikkeld uitzien, maar dat komt vast omdat ik errug weinig verstand van breien heb :wink:.

Vanmiddag heb ik verschillende stofjes gekocht; een paar om wat slabben te appliceren en om te zomen en verder een tricot streepje (blauw/wit) om een ophaal-rokje te maken voor de meiden. 'k Ben echt benieuwd of het lukt zonder patroon!

Enne, ik ben ook benieuwd hoe het Tuinfluiter vergaat met haar naaimachine ...


Leuk, kun je lekker aan het naaien!! Ik krijg hier de kriebels weer van, heb ook nog tricot liggen. ook maar aan de slag vanavond....

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 17 mar 2011 15:32

haha, hier komen ze ook opeens weer nu ik dit allemaal lees :D Ik heb nog een lap lichtgrijze tricot, daar ga ik nog maar een zelfde rokje van maken als vpk aan het maken is :mrgreen: alleen dan zonder kant erover. Moet ik alleen nog even stof voor een buikband, en de goede burda weer vinden in de bieb, maar dan heb ik er hopelijk morgen ofzo weer een rokje bij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten