Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor liefie » 07 mar 2011 14:58

pol schreef:Wij zijn afgelopen zomer verhuisd en nu wonen we aan de rand van het dorp. Nog 1 rij achter ons en dan is het polder. maar dat merk je wel aan de was hoor, want die hangt al weken buiten te drogen.

Mijn ouders wonen ook aan de rand van het dorp (gelijk aan de polder en zeedijk) en daar hangt de was in de winter ook buiten heerlijk!

@Laura ik denk dat mijn was al droog is maar vind het wel gezellig staan haha

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 mar 2011 15:08

Nou heb ik sowieso geen plek om m'n was buiten te drogen, maar hier sneeuwde het vanmorgen gewoon nog...

Ik zal blij zijn als het hier ook voorjaar wordt, ik geloof dat ik dan ook meer zin in poetsen krijg. Dat werkt gewoon beter met een zonnetje erbij ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2011 15:25

schelpje3 schreef:
kwebbel schreef:ik heb een online studie gezien (zal niet adverteren welke) en het gaat om voedingsleer (dietiek). Heeft iemand ervaring met zulke studies? Ik zet het maar ff hier neer, t moet tenslotte toch te combineren zijn met het huishouden e.d. :P

Yep, prima !
Je moet wel een beetje zelfdiscipline hebben, want je bent snel geneigd om te zeggen: morgen maar, ff geen zin. Maar dan krijg je achterstand en de teller loopt wel door.
Ik vond het ideaal, heb meerdere cursussen gevolgd, ook toen de kinderen klein waren. Als ze hun middagslaapje deden, of ook wel s'avonds, had ik alle gelegenheid.
En... de diploma's zijn rijkserkend :D
kijk dat is ook wel mooi :) mss dat m'n werk het wil vergoeden.. moet nog ff er over gaan praten tijdens m'n evaluatie/functioneringsgesprek.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 07 mar 2011 15:28

Saskia schreef:Nou heb ik sowieso geen plek om m'n was buiten te drogen, maar hier sneeuwde het vanmorgen gewoon nog...

Ik zal blij zijn als het hier ook voorjaar wordt, ik geloof dat ik dan ook meer zin in poetsen krijg. Dat werkt gewoon beter met een zonnetje erbij ;)

dat heb ik ook, het zonnetje scheen heerlijk vandaag en ik heb me toch een werk verzet!!!! Daar doe ik normaal een week over :)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 mar 2011 13:23

zo heerlijk he, heb 's morgens gewoon weer zin om op tijd mn bed uit te komen als je ziet dat het een mooie dag wordt.
hier hebben de schoonmaakkriebels ook toegeslagen.
vanmorgen eens de keuken een flinke beurt gegeven..heerlijk dan weer!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 mar 2011 13:29

haha werkt die zon bij mij toch precies de andere kant op...dan heb ik zin om in de tuin te zitten, een terrasje te pakken maar zeker geen zin in schoonmaken :lol:
PaSaP Hoogh!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 mar 2011 13:39

Dat ga ik ook zo doen hoor ,lekkerbakkie thee in de zon!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 14:15

hm ik was bezig met de ramen... ben halverwege maar gestopt. :oops: Veulste mooi weer voor. Eens kijken of ik ook ergens in de tuin een plekje kan vinden.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 mar 2011 17:12

Handige huisvrouwen ik heb een vraagje:)
We wonen in een ex senioren woning die bijna helemaal leeggeslagen is en weer opgeknapt maar helaas is de badkamer nog niet aan de beurt...(dat zal ook nog wel even duren of er moet een geldboompje opkomen 8-[ ) er liggen in de badkamer en de wc van die antislip tegeltjes; heel seniorwoning verantwoord. Alleen...ik heb best moeite om ze goed schoon te krijgen!
Normaal zou ik de tegels stofzuigen en dweilen maar dat lukt bij deze tegeltjes dus niet alles gaat in de randjes zitten of in de voegen en dat krijg ik er alleen met een oude tandenborstel uit ](*,) maar om dat nou elke week weer te doen :roll:
Iemand tips? Alvast bedankt 8)
PaSaP Hoogh!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2011 16:18

microvezel dweil doek?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2011 16:22

linde schreef:Handige huisvrouwen ik heb een vraagje:)
We wonen in een ex senioren woning die bijna helemaal leeggeslagen is en weer opgeknapt maar helaas is de badkamer nog niet aan de beurt...(dat zal ook nog wel even duren of er moet een geldboompje opkomen 8-[ ) er liggen in de badkamer en de wc van die antislip tegeltjes; heel seniorwoning verantwoord. Alleen...ik heb best moeite om ze goed schoon te krijgen!
Normaal zou ik de tegels stofzuigen en dweilen maar dat lukt bij deze tegeltjes dus niet alles gaat in de randjes zitten of in de voegen en dat krijg ik er alleen met een oude tandenborstel uit ](*,) maar om dat nou elke week weer te doen :roll:
Iemand tips? Alvast bedankt 8)

Ik heb geen tips maar ik weet wel dat het heel erg moeilijk schoon te maken is. Misschien met een harde borstel maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2011 20:47

Hoe vaak verschonen jullie de bedden, ik doe het een x per week maar ik heb het idee dat het behoorlijk veel is, in vergelijk met wat anderen doen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 mar 2011 21:08

Ik verschoon ze iedere 14 dagen, vind het echt niet nodig om het vaker te doen. Ik laat de bedden wel iedere dag goed luchten, dat scheelt veel.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mar 2011 21:22

Bij M iedere week want dat is een echte zweter. Bij ons eens in de 14 dagen de dekbed+kussens en iedere week het hoeslaken.
Net klaar met het aanrecht behandelen met speciale olie voor hardhouten aanrechten. Moet 3 lagen met 24 uur ertussen en dan eens per 6 maanden een onderhoudslaag. Het ziet er weer mooi uit nu ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2011 21:32

Ik zat het me ook af te vragen of het wel nodig was. Stofzuigen enzo wel want we hebben boven laminaat, maar ik heb me net voorgenomen om het niet meer elke week te doen, behalve als het zomers bloedheet is want dan zweet je behoorlijk, maar ik was zo gek om en de hoeslakens én de moltons iedere week te doen. In die tijd zijn er leukere dingen te doen toch?

Terug naar “Archief”