Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 06 mar 2011 17:08

@Jannoek ik heb ook een erg drukke week gehad en meer uren gedraaid dan anders en merk dat nu ook :lol: Maar er net op aandringen van mijn man toch maar even aan toe gegeven en uurtje languit op de bank liggen slapen (al merk ik eigenlijk ook geen verschil :oops: :D )
Wanneer ga jij met verlof over 4 of 6 weken? Gaat nu echt opschieten he heerlijk!

Nesteldrang begint hier ook te komen gisteren het hele huis samen met mijn man gedaan en van alles opgeruimd en naar zolder gedaan (zoals mijn trouwjurk die al 3 jaar lang op de overloop stond op een paspop) alles moet zoveel mogelijk leeg en netjes zijn de laatste weken haha.
Ik wil de 2de week van mei alles gaan wassen/strijken als we op vakantie gaan anders de eerste week van mei heb er echt zin in om alles in de kast/commode te leggen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mar 2011 17:47

Haha, hoe herkenbaar :)

Ik wil proberen tot week 36 te werken, dus dan nog 6 weekjes te gaan. Gaat echt zo snel ineens! Vooral ook omdat ik nu elke week wel iets heb wat met de zwangerschap te maken heeft... Morgen bloedonderzoek, dan die week vk, dan die week echo, dan die week weer vk... Zo tikt het lekker door! :)

Naast me ligt nu overigens een hele stapel met slaapzakjes, luiers, badcapes, kleertjes, slabbetjes, spuugdoekjes, rompertjes, kleertjes, lakentjes, dekentjes etc. Nu nog weer opruimen en dan binnenkort maar beginnen met wassen :)

Iemand overigens een idee wat je allemaal klaar moet zetten in een tas voor een ziekenhuis bevalling?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mar 2011 17:48

en o ja, nog iets: iemand die gebruik (ge)maakt (heeft) van de Easy Fix of Easy Base van Maxi Cosi voor in de auto?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2011 18:11

hmm vannacht gedroomd dat we een tweeling krijgen.... :lol: k Ben benieuwd. :wink:

Mooie buikfoto's en wat een leuk kamertje MissF (dat ledikantje, super gaaf).

k Ben zo'n slechte pillenslikker, k heb vit.D tekort en moet van die zakje oplossen en drinken (kga er van over m'n nek). :-#

Verder slik ik alleen emesafene voor het slapen gaan (vorige week 1 keer niet gedaan en toen was het bagger).

Hier krijgen we echt allemaal zulke leuke reactie's. Mijn buik begint nu echt op te zetten (m'n darmen zijn helemaal van streek, komt ook door die zakjes).

Bepaalde groentens kan ik nu echt niet tegen. :oops:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 mar 2011 19:39

Jannoek schreef:en o ja, nog iets: iemand die gebruik (ge)maakt (heeft) van de Easy Fix of Easy Base van Maxi Cosi voor in de auto?

Wij hadden de Easy Base, de Easy Fix was er toen nog niet. Het is op zich wel makkelijk, maar ik doe net zo makkelijk de gordel langs de Maxi-Cosi. Bovendien vind ik de poot van de Easy Base best lastig, want die neem toch een hoop ruimte in beslag.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mar 2011 20:22

Bumba schreef:
Jannoek schreef:en o ja, nog iets: iemand die gebruik (ge)maakt (heeft) van de Easy Fix of Easy Base van Maxi Cosi voor in de auto?

Wij hadden de Easy Base, de Easy Fix was er toen nog niet. Het is op zich wel makkelijk, maar ik doe net zo makkelijk de gordel langs de Maxi-Cosi. Bovendien vind ik de poot van de Easy Base best lastig, want die neem toch een hoop ruimte in beslag.

Wij wilden hem eigenlijk ook aanschaffen maar na goed over nadenken toch niet gedaan het is een kleine handeling om de gordel rond de maxicosi te doen en wij hebben 2 auto's die we in de toekomst alle twee met maxicosi gebruiken dan zouden we er eigenlijk al 2 ''moeten'' hebben.
Onze maxicosi past in sommige auto's niet (gordel te kort) vooral de nieuwere auto's kunnen hier last van hebben maar gelukkig is het in onze huidige auto's geen probleem.
Maar in onze leaseauto kon hij dus niet (ford focus 2009)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mar 2011 21:25

oké! Dank voor de meningen! Binnenkort maar 's testen of de Maxicosi in mijn/onze auto (ook uit 2009) past.

Keek net overigens naar een filmpje over het gebruik van de MaxiCosi in een auto; dan ziet gebruik maken van een easyfix/easybase er wel veel veiliger uit... Er is veel minder speling (bijv. bij een aanrijding) dan wanneer een maxicosi met een gordel is vastgezet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2011 21:39

Hier kan de maxi cosi wel in de auto met de gordel (wij hebben een nieuwe auto 2010). Kan dan echt geen kant meer op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mar 2011 21:41

De meeste mensen zijn ook zeker wel tevreden over easyfix/easybase als ik dat zo op internet lees maar je moet gewoon doen waar je je fijn bij voelt.
Jullie krijgen deze week zeker het bedje of pas volgende week?
Wij moeten nog even tot eind maart wachten maar gaat opschienten gelukkig kan niet wachten :mrgreen:
Suc6 morgen met de suikertest hopelijk is het goed.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 mar 2011 21:58

Dankje!

Ja, ik lees op internet ook hele tevreden verhalen... 't lijkt me eigenlijk toch best ideaal... nog maar even informeren bij babywinkels. Van de week tipte iemand ons over easybase/easyfix maar 'k had er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord verder... ;-)

Dinsdag krijgen we het bedje inderdaad! En toen we vanmiddag thuis kwamen stond de stokke kinderstoel voor de deur :)
Was bij de buren bezorgd.
'k heb vanavond alle kleertjes ed opnieuw in de kasten gelegd, maar nu ook de dekens/luiers/lakentjes etc. Dat lag tot vanmiddag allemaal nog in de verpakkingen in het badje. Kamertje is nu verder leeg, dus met een beetje mazzel staat alles er eind van de week in, en is het vervolgens een kwestie van dingetjes afmaken.
M'n ouders zijn ook van plan om van de week het wiegje te brengen, dus dan zijn we er helemaal klaar voor ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2011 22:04

@Jannoek, Sterkte met die suikerdrankjes :wink: .

Hier ben ik ook wel wat aan het rondneuzen en kijken wat we willen enzo. Eerst maar eens de kamers boven opruimen en we zijn plannen aan het maken voor een verbouwing.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2011 07:19

Dan ligt het gewoon aan het weer dit weekend, dat we allemaal kapot zijn ;) Ik heb 2 enorm drukke diensten gedraaid vorige week, en 1 hele lange middag vergaderen, zaterdag behangen en een poos winkelen, gister werken, dus gisteravond had ik zo'n pijn en was zo moe, dat ik bijna zat te janken van de pijn. En da's totaal niks voor mij. Want zelfs bevallen vond ik meevallen :mrgreen: Maar mijn onderrug en kont en bovenbenen, pff, ik kon amper meer lopen. Gisteravond lagen we om 9 uur in bed, en om 10 uur sliepen we allebei al. Vanmorgen wel weer vroeg op mijn werk zijn, maar nu gaat het weer prima.
Toch wat rustiger aan doen dus, denk ik. Scheelt dat de grote klussen op de babykamer klaar zijn.

Leuk dat het bedje bijna komt Jannoek! En Liefie het hele kamertje. Dan kun je lekker in gaan richten!
Evelien, moet er veel verbouwd worden voor je een kamertje in kunt richten?

Met de easy fix hebben we geen ervaring. We hebben 1 maxi cosi, en 2 auto's, dus dat zou voor ons weinig helpen, of we moeten er idd 2 hebben. Wel gaat de 3 deurs auto er binnenkort uit, want ik vind het helemaal niks om een maxi cosi (of een peuter van 2) achter te moeten proppen zonder deur achter. Da's gewoon luxe en verwend zijn, maar we hebben nu de mogelijkheid om nog een 5 deurs te krijgen als lease auto. Dus dat doen we dan maar. We hebben wel 2 vervolgstoelen voor Jurian,want ook die steeds overzetten vind ik ook maar niks :)

Zo, nu ga ik maar even kijken of ik op mijn werk nog wat kan doen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2011 08:35

Moeten is een groot woord. Maar we hebben al een tijd het plan om de hele beneden verdieping 1 grote ruimte van te maken (muv de gang en toilet dan :wink: ). Dan hebben we een hele grote woon en eetgedeelte. Manlief wil het volgend jaar gaan doen, maar dat zie ik echt niet zitten met zo'n kleintje of ik moet gewoon al die tijd elders bivakeren. Maar goed ik denk ook niet dat het dit jaar nog gaat gebeuren (voor de kleine er is).
De slaapkamers moeten gewoon opnieuw gewit worden, nieuwe vloer erin en meubeltjes. Dat is het.

@MissF, Wohw doe je wel voorzichtig met je lichaam.

Hier moet ik trouwens wel op m'n gewicht gaan letten, nu kan ik gelukkig wel weer wat meer verdragen qua eten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2011 08:42

@evelien, ik groeide beide zwangerschappen de eerste weken ook enorm. Bij mij stagneerde het rond de 20 kg met 30 weken en daarna groeide ik bijna niets meer...gelukkig. De eerste 5 kg was er binnen 10 weken aan.

@ Jannoek Volgens mij ben jij heel planmatig of niet? Jij maakt je echt druk om dingen waar ik nog nooit over nagedacht heb tijdens mn zwangerschappen :lol: En dat is niet vervelend bedoeld hoor :wink: Een kind en de weken erna zijn toch niet de plannen en je zal nog voor veel verrassingen komen te staan.

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 07 mar 2011 09:01

Hier alles helaas nog erg rustig. De kleine uk zit denk ik nog veel te lekker :P
Ik loop nu 3 dagen overtijd :( Vanmiddag moet ik weer naar de VK en dan maken ze een afspraak in het ziekenhuis voor CTG en evt. inleiding!
Ben erg benieuwd!!!

Terug naar “Archief”