Horeb schreef:het zal er voor ons persoonlijk om gaan of we behoren tot het "kleine kuddeke" waar de bijbel ons van spreekt. wat Gods plan met de wereld is gaat ons ten diepste niet aan omdat het verborgen voor ons is.
En toch is het een schare die niemand tellen kan! Daarover spreekt de Bijbel ook. Op miljarden mensen zijn de christenen (van welke richting dan ook) een "klein kuddeke". Maar als je ze bij elkaar ziet is het een "schare die niemand tellen kan"!
Het gaat er inderdaad voor ieder persoonlijk om verzoend te zijn. Dat erkennen ook de remonstranten. Ik voer geen pleidooi voor hun leer. Ik ben alleen stellig overtuigd dat een leer die op punten verkeerd is, tegen de Bijbel ingaat (en welke leer doet dat niet?), niet kan verhinderen dat God ons in genade aanneemt.
Je zult straks Boven écht versteld staan wie er allemaal rondlopen.
GG, GGiN, OGG(iN), OGGiN BVi.o. (wat een naam..), CGK, PKN, Evangelischen, Baptisten, Noorse Broeders, 7e dagsadventisten, Apostolischen, Rooms-Katholieken, Oud-Katholiek, Messias belijdende Joden, HHK, etc. Ik kan nog wel even doorgaan.
Het IS niet aan ons om op basis van een bepaalde leer mensen Daar te verwachten of niet. Dan lust ik er namelijk ook nog wel een paar....
Straks Boven zijn er velen die je daar nooit verwacht had. En mensen waarvan je zeker verwachtte dat ze er zouden zijn, daar kunnen er wel eens wat van gemist worden....
Niet WIJ, maar onze God bepaalt wie het witte kleed krijgen uitgereikt.
Het gaat niet om wat wij kennen, en hoe degelijk wij in de leer zijn geweest. Dat allemaal is goed, en fijn, maar het redt ons niet!
NIETS van onszelf, ALLES uit Hem!
Wat zal het zijn, als straks alle discussie, onenigheid etc achter de rug is, en God alles en in allen zal zijn!
Maranatha!