Tja, provinciaal zou ik misschien wel CDA gestemd hebben, ware het niet dat achter de provinciale verkiezingen de eerste kamerverkiezingen zitten. Dus het werd toch maar weer SGP.
Aangezien ik eigenlijk op een Christelijke partij wou stemmen.... maar ze deze regering gedoogsteunen... en deze regering op de zorg wil bezuinigen... op speciaal onderwijs ik heb gehoord wat dat in de praktijk gaat betekenen... heb ik behoorlijk links gestemd.... SP dus ! Ook nog omdat ze als enige partij opkwamen voor mijn beroepsgroep !
Ik snap niet dat mensen op bv de sgp stemmen of de Christen Unie die een kabinet gedoogsteunen waarin de PVV zit ...
Waarom stemmen mensen op de PVV .. omdat die tegen de islam zijn ./ lees buitenlanders... en dat doet me dan weer denken aan de periode van voor 1940 .... dus absoluut links gestemd.. als protest tegen Wilders en zijn steunende pijlers...
Zat met dat vel papier voor me en deed: iene miene mutte, 10 pond grutten enz. en kwam uit bij de Christenunie. Laat ik nou al net van plan zijn geweest om die te stemmen!
Dat is niet het geval bij verkiezingen voor Gemeenteraad en Provinciale Staten. Alleen bij Europese en Tweede Kamerverkiezingen kunnen Nederlanders in den vreemde stemmen.