Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosaatje

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor rosaatje » 02 mar 2011 16:07

zit ook niet in het onderwijs, ben verzorgende. Momenteel full-time gezinsmanager, en op zoek naar een baan.
Heb zelfs op de MDGO geleerd hoe je moet strijken, poetsen, enz. Maar het is niet mijn hobby. Maar hou alles wel netjes bij.
Ik ga meer voor een gezellig huis, met lekker/gezond eten. Zoek alleen nog een kabouter die elke dag de rommeltjes enz. komt opruimen, want daar wordt ik weleens tureluurs van.....

@pol heb geen ervaring met parket, heb hier een laminaatvloer. Maar volgens mij is een vloer die behandeld is met olie gauw vlekkerig....die vieze sokken krijg je zeker, omdat de vloer afgeeft. Het lijkt mij dat je genoeg stofzuigt, swiffert en dweilt.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 mar 2011 16:29

@Laura: Ik snap 'm :wink:!

@Saskia: Jouw manier heb ik ook wel toegepast voor ik een afwasmachine kreeg (zelfs gewoon in NL :wink: ), maar door de hardheid van het water kreeg ik dan altijd van die opgedroogde druppeltjes. Dat vond ik zo'n lelijk gezicht dat ik dan alles nóg een keer waste en dan wél gelijk droogde. Dubbel (afwas)werk dus!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 mar 2011 23:38

@pol:

wij hebben wel parket en ik gebruik eerst een ontvetter van Bona ( merk zegt me niet zo veel maar stond er nog van vorige eigenaar)
dat is een scheutje op 1 emmer water.

en daarna gaat er polish op ook van dat merk. gewoon inwrijven met doek. vaak sprenkelen we het uit over de vloer en dan uitsmeren met een droge doek. het is een beetje melkachtig waterig spul en droogt binnen 15 minuten en het mooiste is als je 'm dan 3 keer doet. dan zit er een hele mooie glans laag op die echt niet afgeeft. het is net een heel dun glaslaagje wat er dan op zit. wij zijn er erg tevreden over

edit:bona d509 https://www.allesvooruwvloer.nl/index.p ... olish.html
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2011 02:52

ik strijk hier ook het noodzakelijke. Overhemden en blousen bijvoorbeeld. Bij m'n oma moest ik zelfs onderbroeken strijken, nou hier echt niet hoor! Geen mens die zich kan irriteren aan mijn niet-gestreken onderbroeken! Dan stof ik liever nog een x extra..... Zit nu in de nacht dus het huishouden staat even op een laag pitje (heb nooit zoveel fut in de nachtdienst en overdag slaap ik het grootste gedeelte) ach ja volgende week beter :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 10:12

Sophie77 schreef:@Laura: Ik snap 'm :wink:!

@Saskia: Jouw manier heb ik ook wel toegepast voor ik een afwasmachine kreeg (zelfs gewoon in NL :wink: ), maar door de hardheid van het water kreeg ik dan altijd van die opgedroogde druppeltjes. Dat vond ik zo'n lelijk gezicht dat ik dan alles nóg een keer waste en dan wél gelijk droogde. Dubbel (afwas)werk dus!

Hahaha, zo wasten wij altijd af in het pre-vaatwasser-tijdperk. Maar die opgedroogde druppeltjes konden ons dan echt niks schelen. Toen we ons huis hadden gekocht, kochten we meteen een vaatwasser. Onderweg naar de notaris hadden we die vaatwasser achterin de auto gezet en we hebben het ding meteen in huis geplaatst. Het was het eerste wat we deden. En daarna hebben we direct de vaat verhuisd. (Die we een week hadden opgespaard, want we wisten dat we bijna een vaatwasser hadden) 8)

Een jaar later gingen we de keuken verbouwen en kwam daar een inbouwvaatwasser in en hebben we onze vaatwasser gewoon weer verkocht.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 mar 2011 13:55

Afwassen vind ik ook 'n vreselijk karwei. Als de vaatwasser vol is, laat ik dat wat er niet in past ook gerust staan totdat 'ie gedraaid is en gaat het de volgende ronde mee. Alles beter dan met de hand :mrgreen:

De vaatwasser in- en uitruimen vind ik dan weer helemaal geen vervelend werkje. 's Morgens langzaam wakker worden tijdens zo'n werkje waar je niet bij na hoeft te denken (uitruimen), prima.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2011 17:48

ik heb een online studie gezien (zal niet adverteren welke) en het gaat om voedingsleer (dietiek). Heeft iemand ervaring met zulke studies? Ik zet het maar ff hier neer, t moet tenslotte toch te combineren zijn met het huishouden e.d. :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2011 19:02

Een vriendin van mij heeft het gedaan opt HBO, er is alleen erg weinig tot geen werk in, helaas, dus of het een goede keus is...zij is uiteindelijk secretaresse geworden, en nu mama :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 05 mar 2011 16:11

MissF schreef:Een vriendin van mij heeft het gedaan opt HBO, er is alleen erg weinig tot geen werk in, helaas, dus of het een goede keus is...zij is uiteindelijk secretaresse geworden, en nu mama :)

is idd zo, schoonzusje ook.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 mar 2011 14:34

Moet het even met jullie delen want ik ben helemaal blij: mijn eerste wasje van dit jaar en in dit huis hangt nu buiten in de tuin te drogen =D> Er is toch niets beters?? ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2011 14:39

kwebbel schreef:ik heb een online studie gezien (zal niet adverteren welke) en het gaat om voedingsleer (dietiek). Heeft iemand ervaring met zulke studies? Ik zet het maar ff hier neer, t moet tenslotte toch te combineren zijn met het huishouden e.d. :P

Yep, prima !
Je moet wel een beetje zelfdiscipline hebben, want je bent snel geneigd om te zeggen: morgen maar, ff geen zin. Maar dan krijg je achterstand en de teller loopt wel door.
Ik vond het ideaal, heb meerdere cursussen gevolgd, ook toen de kinderen klein waren. Als ze hun middagslaapje deden, of ook wel s'avonds, had ik alle gelegenheid.
En... de diploma's zijn rijkserkend :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mar 2011 14:42

LauraC schreef:Moet het even met jullie delen want ik ben helemaal blij: mijn eerste wasje van dit jaar en in dit huis hangt nu buiten in de tuin te drogen =D> Er is toch niets beters?? ;)

Hier ook wordt er helemaal vrolijk van!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 mar 2011 14:43

liefie schreef:
LauraC schreef:Moet het even met jullie delen want ik ben helemaal blij: mijn eerste wasje van dit jaar en in dit huis hangt nu buiten in de tuin te drogen =D> Er is toch niets beters?? ;)

Hier ook wordt er helemaal vrolijk van!

Ik helemaal blij dat ik niet de enige ben :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mar 2011 14:46

Wij zijn afgelopen zomer verhuisd en nu wonen we aan de rand van het dorp. Nog 1 rij achter ons en dan is het polder. maar dat merk je wel aan de was hoor, want die hangt al weken buiten te drogen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 mar 2011 14:52

pol schreef:Wij zijn afgelopen zomer verhuisd en nu wonen we aan de rand van het dorp. Nog 1 rij achter ons en dan is het polder. maar dat merk je wel aan de was hoor, want die hangt al weken buiten te drogen.

Wij wonen wel op de vlakte, maar in de schaduw gaat het niet zo snel
Ik heb hem ook voor het eerst buiten vandaag. Hing af en toe wel het kleine rekje aan de daggoot, maar vandaag staat de droogmolen buiten. Ga nu ff ramen wassen buiten.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”